تابناک گزارش می دهد؛
کودک نخبه و باهوش آی مت مرکز پیش دبستانی "نوید بهاری" دهدشت در آزمون جهانی " آی مت" (درک مفاهیم پایه ریاضی ویژه کودکان 3 تا 7 سال) در کشور مالزی در میان کودکان نخبه بیش از 17 کشور مطرح دنیا، مقام سومی را در پک سبز کسب نمود.
کد خبر: ۶۴۴۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۷ 17 August 2018

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، مسابقات جهانی "آی مت" ( درک مفاهیم پایه ریاضی ویژه کودکان 3 تا 7 سال) 2018 مالزی با حضور کودکان نخبه و با استعداد بیش از 17 کشور مطرح و طراز اول دنیا در کشور مالزی برگزار شد.

در این دوره از مسابقات که در سه رده سنی A(کودکان ۴ ساله)، رده B (کودکان ۵ ساله)، رده C(کودکان ۶ ساله) و در پک های مختلف و با حضور کودکان بیش از 17 کشور دنیا برگزار شد، یکی دیگر از کودکان خلاق و مستعد دهدشتی از پیش دبستانی " نوید بهاری دهدشت" توانست برای کشور ایران و شهر دهدشت افتخار آفرینی کند.

در این دوره از مسابقات که کودکان ایرانی برای دومین بار در آن شرکت می کردند، محمد مهدی خرام از پک سبز اعزامی از مرکز پیش دبستانی " نوید بهاری " دهدشت در این دوره از مسابقات توانست با هوش و استعداد نابش خلافیت خود را در دنیا به همگان نشان دهد و در میان بیش از صدها کودک از سراسر دنیا، مقام سومی مسابقات جهانی را از آن خود کند و در میان بهت همگان باری دیگر پس از افتخار آفرینی همشهری خود ایلیا دوهنده، او نیز نام دهدشت را جهانی کند.

بر اساس این گزارش، در مصاحبه ای که سال گذشته با خانم الهام رستمی مدیر پیش دبستانی " نوید بهاری " دهدشت در حین برگزاری مسابقات شهرستانی "آی مت" انجام شد، وی اظهار داشت: من با محدودیت ها مخالفم و همیشه نیز فعل خواستن را صرف می کنم.

الهام رستمی در مصاحبه آذر ماه 96 خود با تابناک کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: من به همراه مدیر آی مت شهرستان کهگیلویه جناب آقای رضوی شبانه روز برای کودکانم در این مرکز وقت می گذارم و تلاش خواهم کرد و کاری می کنم که روزی نام دهدشت در سطح جهانی مطرح شود و نام دهدشت در تمام دنیا در زمینه آی مت به یک برند مبدل شود.

اکنون پس از گذشت 8 ماه از آن روز، تلاش و زحمات مدیر پیش دبستانی " نوید بهاری " و مربیان مرکز آی مت کهگیلویه به ثمر نشست و دو کودک خلاق این مرکز فعل خواستن را صرف نمودند و برابر صحبت های مدیر خود، نام دهدشت را جهانی کردند.

دبیر اجرایی "طرح آی مت" در شهرستان کهگیلویه در گفتگو با خبرنگار تابناک اظهار کرد: در اردیبهشت ماه سال جاری، تمامی کودکان آی مت دهدشت در پک های مختلف در مسابقات شهرستانی با هم رقابت کردند و برگزیدگان مرحله شهرستانی به مسابقات استانی اعزام شدند.

شهریار رضوی مقدس ابراز کرد: در مسابقات استانی 5 کودک توانستند جواز حضور در مسابقات جهانی را بدست بیاورند.

وی افزود: از آن جایی که هزینه اعزام کودکان به مسابقات جهانی به عهده والدین کودک بوده و این هزینه ها برای برخی از والدین بسیار سنگین بود، تنها دو کودک توانستند به مسابقات جهانی اعزام شوند و خوشبختانه هر دو کودک اعزامی از دهدشت توانستند زحمات و تلاش مربیان خود و همچنین زحمات بسیار زیاد خانم الهام رستمی مدیر پیش دبستانی "نوید بهاری" را به ثمر رسانده و شایستگی های خود را به رخ کودکان دنیا بکشاند.

بر اساس این گزارش، کسب نمودن چنین افتخاری آن هم از سوی دو کودک خلاق و به خصوص طنین انداز کردن نام دهدشت در سطح دنیا اتفاقی بسیار با ارزش برای ایران و خصوصآ برای استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر دهدشت است، افتخاری که تاکنون در این استان آن هم توسط دو کودک کمتر کسب شده است.

با بدست آمدن چنین مقامی میطلبد مدیران استانی و شهرستانی در آیینی در شآن این قهرمانان و مربیان شان به صورت ویژه از آنان تجلیل کنند.

در پایان گفتنی است که شهرستان کهگیلویه از نظر اعزامی به مسابقات جهانی و کسب مقام در بین شهرستان های استان، مقام اول را کسب نموده است.

تحریریه تابناک کهگیلویه و بویراحمد، بدست آمدن چنین موفقیت بزرگی را به خانواده آی مت شهرستان کهگیلویه، مدیر و مربیان پیش دبستانی " نوید بهاری " و خانواده های دوهنده و خرام تبریک می گوید.

 

گزارش و تنظیم : سید مصطفی گنجی

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار