استاندار کهگیلویه و بویراحمد خبر داد :
علی محمد احمدی گفت: این تسهیلات مشوقی برای افراد بی سواد وفرصتی برای افزایش تقاضا در امر سوادآموزی است.
کد خبر: ۶۴۴۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴ 18 August 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد /اجتماعی، با تصویب در شورای پشتیبانی سوادآموزی ودستور استاندار به بی سوادانی که در سال97در کهگیلویه وبویراحمد باسواد شوند تسهیلات قرض الحسنه ارائه می شود. 
جوایز نقدی و تسهیلات ویژه برای بی سودان! + جزئیات

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: در جهت تشویق وترغیب افراد بی سواد برای حضور در کلاسهای سوادآموزی وارتقاء شاخص باسوادی در استان از طریق بانکهای عضو شورای هماهنگی بانکها به بی سوادانی که در سال97 باسواد شوند تسهیلات قرض الحسنه تعلق می گیرد.
علی محمد احمدی گفت: این تسهیلات مشوقی برای افراد بی سواد وفرصتی برای افزایش تقاضا در امر سوادآموزی است.

وی گفت: همچنین بی سوادانی که باسواد شوند برای نخستین سال برای دریافت تسهیلات روستایی کم بهره در اجرای طرح در اولویت قرار می گیرند.

مدیرعامل بانک ملی ونماینده شورای هماهنگی بانکها نیز گفت: این تسهیلات پس از دستور استاندار در شوراهای آموزش وپرورش وپشتیبانی سوادآموزی در شورای هماهنگی بانکها مطرح وبه تصویب رسید.

امیری گفت:تسهیلات قرض الحسنه برای افرایش نرخ بی سوادی اعطا وبانک ملی بیشترین سهم را در این زمینه دارد.
جوایز نقدی و تسهیلات ویژه برای بی سودان! + جزئیات
 

مدیرکل آموزش وپرورش استان هم گفت: حجم ابلاغی استان برای باسواد شدن در دوره سوادآموزی در سال97 حدود2هزار و655نفر است که آزمون آنها پس از دوره 5ماهه برگزار می شود.

هادی زارع پور گفت: در پایان دوره هر تعدادی که نمره قبولی کسب کنند به یکی از بانکها برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه معرفی می شود.

وی گفت: نرخ باسوادی در استان براساس سرشماری سال95 به میزان 92و7دهم است که ارتقاء آن مستلزم مشارکت مردم ودستگاههای اجرایی وابتکار اعطای تسهیلات در این بستر یک فرصت است.

معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان هم با بیان تصویب اعطای تسهیلات در شوراهای آموزش وپرورش وپشتیبانی سوادآموزی از مبلغ 10میلیون ریال به بالا گفت: از سوی سازمان نهضت سوادآموزی نیز مبلغ 152هزار و700تومان پاداش تعلق می گیرد.

سیدحمدالله خواهش نیک گفت: اهدا جوایز از سوی برخی دستگاههای اجرایی-اعطای گواهینامه در زمینه طرحهای کشاورزی وفنی وحرفه ای براساس تفاهم نامه ها واعزام در اردوهای مشهد مقدس از مهمترین مشوق ها برای حضور در دوره سوادآموزی از سوی ادارات-نهادها و دستگاههای اجرایی در سال گذشته بود.

وی گفت: علاوه بر دوره سوادآموزی در سال97هزار و142نفر در دوره انتقال سواد وهزار و838نفر در دوره تحکیم سواد در کهگیلویه وبویراحمد فعالیتهای سوادآموزی شرکت می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار