این مستند در قالب مستند بازسازی شده است که به سیر تحولات تاریخی و تمدن استان کهگیلویه و بویراحمد از دوران نوسنگی در ۱۱۰۰۰ سال پیش وتا پایان عصر طلایی استان کهگیلویه و بویراحمد در دوران صفوی در سه قرن پیش پرداخته است.
کد خبر: ۶۴۴۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۸ 18 August 2018
اخبار کهگیلویه و بویراحمد امروز تابناک کهگیلویه و بویراحمد / اجتماعی ، این مستند در قالب مستند بازسازی شده است که به سیر تحولات تاریخی و تمدن استان کهگیلویه و بویراحمد از دوران نوسنگی در ۱۱۰۰۰ سال پیش و استقرار اولین انسانها در این استان تا پایان عصر طلایی استان کهگیلویه و بویراحمد در دوران صفوی در سه قرن پیش پرداخته است.
بنابر گزارش روابط عمومی شبکه دنامراحل ساخت و تصویربرداری  این مستند ۸۰ دقیقه ای در پنج استان کهگیلویه و بویراحمد ، فارس ، خوزستان ،اصفهان و لرستان انجام شده است.
مستند تاریخ ۱۱ هزار ساله کهگیلویه و بویراحمد ساخته شد + جزئیات
 

در مستند کوهگیلویه در گذر شنهای زمان به بازسازی میدانی و کامپیوتری سازه ها و اماکن تاریخی و تحولات سیاسی ، فرهنگی و تاریخیِ چندین دوره از عصر باستان تا دوران اسلامی پرداخته شده است؛ به نحوی که شهر صفوی دهدشت بطور کامل، مجموعه خیرآباد گچساران بطور کامل، پنج پل بزرگ مخروبه تاریخی استان، شهر سنگی دلی یاسیر، قلعه اسماعیلیه دژکوه و دو راه بزرگ سنگفرش از جنوب تا شمال استان که جنوب و مرکز فلات ایران را در دوران اشکانی ساسانی و اتابکان لر و صفویه پیوند می داده، توسط تیمی از جلوه های ویژه بصورت سه بعدی بازسازی شده اند. همچنین تحولات تاریخی از جمله هجوم امپراطوری آشور تا باشت کنونی در جنوب کهگیلویه و بویراحمد، مقاومت آریوبرزن در برابر اسکندر مقدونی در تنگه پیلاپرسیکا در کهگیلویه و بویراحمد، حیات اجتماعی سیاسی اسماعیلیان بر فراز دژکوه، تحولات سیاسی امنیتی و بویژه فرهنگی اقتصادی عصر صفویه در دهدشت از ارگ حکومتی و بازار شهرگرفته تا حمامها، تجارتخانه و گمرک، کاروانسرا، مسجد جامع و مدرسه علمیه شهر نیز با استفاده از بازیگر وهنرور و بکارگیری تکنیک کروماکی (پرده سبز استودیو فردا تهران) بازسازی میدانی و تصویربرداری شده است.
تهیه کننده، نویسنده و کارگردان این مستند آقای امید عبدالهی ، مدیرتصویربرداری آقای سعید حصاری ، گوینده متن آقای اکبر منانی ، تدوین و صداگذاری آقای ایمان نیک بین ، طراحی سه بعدی و جلوه های ویژه کامپیوتری سعادت بستام و طراح لباس و صحنه خانم آسیه مسعودی هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار