بارها شاید این مطلب را شنیده اید که می گویند سعی کنید وارد مسائلی که در آن زمینه اطلاعات ندارید یا اطلاعات ضعیفی دارید نشوید!
کد خبر: ۶۴۵۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۱ 20 August 2018

بارها شاید این مطلب را شنیده اید که می گویند سعی کنید وارد مسائلی که در آن زمینه اطلاعات ندارید یا اطلاعات ضعیفی دارید نشوید! وارد نشدن به این حوزه هایی که اطلاعات کمی از آن داریم حداقل حسنی که دارد این است که کسی متوجه کم اطلاعی ما در خصوص یک موضوع نمی شود. 
روز گذشته خبرگزاری ایسنا گزارش مبسوطی از مشکلات یکی از مدارس روستایی شهرستان بویراحمد منتشر کرد که در این گزارش مشکلات فضای فیزیکی مدرسه میان تنگان مورد بررسی قرار گرفته است. اما نکته جالب این گزارش مصاحبه فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد است که ضمن ابراز تعجب! می گوید نمی دانستم چنین مدرسه‌ای هم وجود دارد که تابناک کهگیلویه و بویراحمد در خبری با تیتر "آقای فیلی کار از تعجب گذشته، فرماندار اعلام بحران کرده است" به انتقاد از ناهماهنگی مدیران پرداخته است.  اما ماجرا به همین جا ختم نشد و یکی از سایت های محلی به این خبر تابناک کهگیلویه و بویراحمد ایراد گرفته و ضمن متهم کردن این سایت به نزدیکی به مدیر آموزش و پرورش نوشته 
"وقتی قرار است که «فیلی» به جای «رئیس» مقصر شود
اما یکی از رسانه‌های نزدیک به مدیر آموزش و پرورش بویراحمد سعی دارد، بار این بی‌مسوولیتی را از دوش اداره‌ آموزش و پرورش بویراحمد بر دارد و بر دوش دیگری بگذارد.
چه کسی باید مشکلات مدارس شهرستان بویراحمد را شناسایی و در جلسات و مکان‌های مختلف آن را در گوش مسوولان فریاد بزند."
به نظر می رسد در این خصوص لازم است چند نکته برای روشن شدن اذهان عمومی و این همکار رسانه ای روشن شود! 
_ آموزش و پرورش در کشور به عنوان بزرگترین دستگاه دولتی است که علاوه بر پرسنل و دانش آموزان با جمعیت زیادی از مردم به عنوان اولیا دانش آموزان در ارتباط مستقیم است.  پس بروز هر گونه مشکلی مستقیماً بر کل جامعه اثرگذار است و همین موضوع،بار مسئولیت را به دیگران هم منتقل می کند. 
_ ناآگاهی از جزئیات یک موضوع بهترین دلیل برای وارد نشدن به آن موضوع است! چرا که ورود به وادی که کمترین اطلاع از آن را داریم نوعی خود زنی است. 
_ در مطلبی که از قول و نوشته همکار رسانه ای منتشر شده است برخی جملات و اتهامات وارده شده است که لازم است این همکار گرامی به آنها توجه کند.
در این مطلب مدیر تابناک کهگیلویه و بویراحمد(لازم به توضیح مطلب انتقاد از فیلی را تابناک کهگیلویه و بویراحمد منتشر کرده است)  به صرف معلم بودن رسانه نزدیک به مدیر آموزش و پرورش معرفی شده است! که به نظر می‌رسد منطقی نباشد چرا که بسیاری از رسانه‌های استان توسط فرهنگیان مدیریت می شوند. آنگونه که این همکار رسانه ای نتیجه گیری کرده اینگونه سطحی است که مثلا دیگران هم بگویند تقاضای این عزیز از هادی زارع پور برای بررسی وضعیت آموزش و پرورش بویراحمد به این دلیل است که مدیر این رسانه همشهری مدیر کل آموزش و پرورش است! که این کاملا غیرمنطقی و بی انصافی است. 
_اما این که چرا فیلی در تابناک کهگیلویه و بویراحمد مورد نقد قرار گرفت به این دلیل است وضعیت فضای فیزیکی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد را فرماندار یک ماه پیش بحرانی اعلام کرد در حالی که معاون استاندار تازه متوجه مدرسه میان تنگان می شود آن هم به دلیل مصاحبه‌ای که یک خبرنگار برای تکمیل گزارشش از وی گرفته است! و این جای نقد است که معاون عمرانی از اعلام بحران فرماندار بی اطلاع است!
_ نکته دیگر در مطلب این سایت اشاره شده است که مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد باید در جلسات مشکل را فریاد بزند، پاسخ این موضوع با خود مدیر دستگاه است اما به نظر می رسد مدیر آموزش و پرورش در جلسات داد زده است که فرماندار بویراحمد اعلام بحران کرده است!
واما در پایان حتماً این ضرب المثل زیبای فارسی را شنیده اید که می گوید " گنه کرد در بلخ آهنگری، به شوشتر زدن گردن مسگری!" حال حکایت این مطلب است! لازم است هم مخاطبان و هم این همکار عزیز بداند متولی ساخت و ساز و تعمیر و تجهیز مدارس مدیر آموزش و پرورش بویراحمد نیست بلکه اداره کل نوسازی است! و حتی آقای فیلی هم کاری از دستش بر می آید اگر به اهمیت موضوع قانع شده باشد. پس نباید بی توجهی یا کم توجهی دیگری پای کس دیگری نوشت. 
و در پایان اعتقاد دارم همکاران رسانه‌ای سعی کنند تا بر موضوعی اطلاع دقیق ندارند مطلب نزنند چرا که خود و سایت خود را در مظن اتهام قرار می دهند. 
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
آهنگر
|
United States
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
اتفاقا درست نوشت و احتمالا اطلاعات کافی داشت که شما نزدیک و وابسته به مدیر آموزش و پرورش بویراحمد هستی مگر نه این است که در آموزش و پرورش از معلمی رها شده ای و کار نمی کنی فقط آزاد تو جلسات خبری شرکت می کنی . چرا خودتو گول می زنی . شما از جمله همان رانت خوارانی هستی که به واسطه خبرنگاری سوء استفاده کرده ای و حقوقی که از آموزش و پرورش می گیری حرام است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
متاسفانه برخی رسانه ها ۵۰ تومان بگیر خبر بزن شده اند و نمی دونن چی به چی هست
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
اتفاقا مطلب کاملا اگاهانه و مستند هست. نوشته کبنا غرض ورزانه و کینه توزانه هست. کبنا تو خود خبر جواب خودش رو داده. سه جلسه شورای آموزش و پرورش به بحث کمبود فضای فیزیکی پرداخته شد و آقای فرماندار اعلام بحران کرد. اینکه آقای فیلی خبرها رو پیگیری نمیکنه تقصیر کی هست. کبنا کمی منصف باش
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار