دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی:
دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: تا منابع را مدیریت نکنیم انتظار نداریم در زمان کوتاه موجود، شاهد تحول قابل توجهی در بهبود وضعیت حقوق شهروندی باشیم.
کد خبر: ۶۴۸۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳ 27 August 2018

به گزارش تابناک رضوی؛ شهیندخت مولاوردی ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر مشهد برگزار شد، با گرامیداشت هفته دولت و گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر؛ گفت: جایگاه شهرداری به‌عنوان نهاد غیردولتی عمومی در تعامل تنگاتنگ و نزدیکی با شورای اسلامی شهر که به‌عنوان پارلمان محلی در امر قانونگذاری و نظارت بر شهرداری‌ها، نقش مهمی است.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی افزود: مجموعه این ظرفیت‌ها در حقوق شهروندی نقش دارند و در مجموعه شهرداری به‌عنوان یکی از ورودی‌های مهم احقاق حقوق شهروندی با توجه به کثرت مراجعات جایگاه مهمی دارد.

وی با بیان اینکه باید به نقش‌دهی دو ظرفیت شورای شهر و شهرداری توجه جدی داشته باشیم؛ اظهار کرد: در برنامه‌ریزی‌ها و دستورکارها مدیریت شهری و حوزه حقوق شهروندی که در کنار دولت و مجموعه حاکمیت به‌عنوان یک بازیگر اصلی ظاهر می‌شوند به ارتقای سطح رضایتمندی عمومی که متاسفانه در حال حاضر وضعیت خوشایندی در جامعه ندارد و به افزایش ارتقای سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی منجر می‌شود، کمک کنند.

مولاوردی در خصوص افزایش ارتقای سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی ادامه داد: با کمال تأسف در این امر در وضعیت خوبی قرار نداریم و به وضعیت مطلوب نمی‌رسد مگر اینکه با هم‌افزایی به شبکه‌ای از همکاری‌ها برسیم و تا منابع را مدیریت نکنیم انتظار نداریم در زمان کوتاه موجود، شاهد تحول قابل توجهی در بهبود وضعیت حقوق شهروندی باشیم.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی یادآور شد: به اقدامات و دستورکار شورای شهر و شهرداری مشهد به ویژه تلاش برای تدوین منشور حقوق شهروندی که می‌تواند الگویی برای سایر شهرها باشد، امیدوارکننده است.

وی یادآور شد: من نیز برای همکاری‌های بیشتر اعلام آمادگی می‌کنم زیرا زمینه‌های فراوانی برای همکاری و هماهنگی وجود دارد تا به سهم خود بتوانیم این شعار را محقق کنیم و از این الگو در سایر شهرها استفاده کنیم.

مولاوردی بیان کرد: باید تبیین واقع‌بینانه‌ای از وضعیت داشته باشیم و از کارشناسان و دلسوزانی که دغدعه اسلام و ایران را دارند و حفظ تمامیت ارضی و ثبات امنیتی، سیاسی و فرهنگی کشور برایشان حائز اهمیت است، کمک گرفته شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار