کد خبر: ۶۴۸۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۶ 27 August 2018

آنچه که در زیر آورده شده است یادداشت ارسالی مخاطبان تابناک کهگیلویه و بویراحمد است و این سایت محتوای آن را تایید یا تکذیب نمی کند. شما هم می توانید نظر خود را در تایید یا تکذیب این مطلب بیان کنید.

 

نام و نان به قیمت نادیده گرفتن حق الناس!

 

از قدیم گفته اند کسی که خواب است می توان بیدار کرد اما کسی که خود را به خواب زده را نه!

علوم پزشکی استان بعنوان یکی از حیاتی ترین ارگان هایی که با جان مردم سر و کار دارد همیشه مورد توجه اصحاب رسانه و ملت بوده چرا که مردم حق مطالبه گری دارند و با توجه به قانون اساسی جمهوری اسلامی، دولت مکلف است شریط بهبود سلامتی و تندرستی مردم را فراهم کند.

از بدو تاسیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تاکنون شاهد پیشرفت های چشمگیری در حوزه ی سلامت و توسعه و تجهیز بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی بوده ایم اگر چیزی غیر از این بود امروزه آمار مرگ و میر کودکان و زنان باردار در استان ما کاهشی اینچنین چشمگیر نداشت.

اینکه ارگان های استانی و شهرستانی همیشه محل بازی سیاستمداران بوده اند و هر مدیری که با سیاست نمایندگان وقت همرنگ نشد پس از بازی کنار گذاشته خواهد شد واقعیتی است که بر هیچکس پوشیده نیست.

پرسنل علوم پزشکی که از نزدیک وقایع این سازمان را رصد می کنند همه شاهد پیشرفت بسیار قابل تحسین دانشگاه علوم پزشکی در تمام زمینه ها در زمان ریاست جناب دکتر چمن بودند و قانونگرایی و عدالت و مبارزه با تبعیض از اصول کار ایشان بود اما چون از خواست های نامعقول و غیر منطقی فلان نماینده و فلان سیاست باز سرپیچی می کردند و زیر بار درخواست ناحق نمی رفتند کنار گذاشته شدند البته با عزت رفتند و همچنان یکی از بهترین روسای دانشگاههای کشور هستند.

آنهایی که دنبال تغییر بودند می خواستند نیرویی گوش به فرمان جای ایشان را پر کند که قضاوت در مورد عملکرد مورد انتظار آنها از مدیریت جدید را باید به مردم و صاحبنظران و اصحاب رسانه سپرد اما هرچه بود به دنبال این تغییر مدیریت همچنانکه پیش بینی می شد مصیبت ها و مشکلات یکی پس از دیگری گریبانگر علوم پزشکی استان شد رد پای سیاسی کاران در همه امور و فاجعه ای که در بکارگیری نیروها و آزمون استخدامی دانشگاه پیش آمد و مطالبات بازنشستگان و پزشکان و پرستاران و مطالبات دندانپزشکی که چیزی قریب به پانزده ماه است پرداخت نشده و تعطیلی پروژه ها و بی انگیزگی پرسنل و عزل و نصب های عجیب و غریب و دخالت های بیش از حد فلان و بهمان نماینده در کار دانشگاه شرایط را جنجال برانگیز کرده است.

عزیزان صاحب قلم؛ تقدیر از مدیران به جهت ایجاد انگیزه در آنان برای انجام بهتر امور محوله کاریست بس شایسته اما اینکه به جهت نام، نان و پستی بالاتر دست به تقدیر یک مدیر و تخریب گذشته بزنیم کاریست بس ناجوانمردانه که گمان نکنم به قیمت هیچ نانی قابل معاوضه باشد!

می توان دیگران را تشویق کرد اما به شیوه ای اصولی و درست بی آنکه سبب تخریب چهره های صادق، نخبه و فرهیخته شویم.

همیشه باید قدر دادن مدیران بزرگ قبلی از دکتر سید وحید حسینی گرفته تا دکتر پوردانش و دکتر محمدصادقی و دکتر نیک بخت و دکتر نبوی زاده و دکتر چمن و تا امروز دکتر ایلامی باشیم.

اگر نیاز به پست و مقام داریم بی انکه دستاوردهای ارزشمند پیشینیان را نادیده بگیریم از شخص مورد نظرمان حمایت کنیم.

مراکز بهداشتی درمانی احداثی و مصوب و در دست ساخت در زمان مدیران قبلی دانشگاه علوم پزشکی و تخصیص بودجه جهت پیشرفت و تجهیز بیمارستان ها و مراکز تشخیصی و درمانی و توسعه دانشکده ها و فضاهای آموزشی و راه اندازی رشته های تخصصی و بخش های جدید و صدها خدمت ماندگار دوران روسای قبلی شایسته تقدیر است.

از خدا بترسیم و با خط کشیهای غیرمنصفانه و ناعادلانه مان باعث فراری دادن نخبگان از استان نشویم.

لااقل به این اصل اخلاقی وفادار باشیم که برای دفاع از کسی موفقیت های دیگران را انکار نکنیم.

کلام آخر اینکه خدا ناظر است و مردم و رسانه ها هم رصد می کنند و؛ مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید.

حمید پرندوار

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حبیب
|
France
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
خیلی دقیق و به انصاف نوشته اند. درود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار