مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد : در سال جاری هیات ماده 251 مکرر قانون مالیات های مستقیم برای رسیدگی به شکایت مودیان، فعالیت خود را در استان آغاز کرده که تاکنون 95 شکایت توسط این هیات بررسی شده است.
کد خبر: ۶۴۸۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۴ 29 August 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد/اقتصادی ،غضنفر آرام مدیر کل جدید امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد حاضر شد و ضمن ارائه گزارش از عملکرد دستگاه تحت مدیریت خود به برخی سوالات خبرنگاران هم پاسخ داد.
بررسی شکایات موضوع ماده 251 به استان واگذار شد
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در سال جاری هیات ماده 251 مکرر قانون مالیات های مستقیم برای رسیدگی به شکایت مودیان، فعالیت خود را در استان آغاز کرده که تاکنون 95 شکایت توسط این هیات بررسی شده است.
وی عنوان کرد: طبق مفاد ماده 251 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، مقرر شده رسیدگی به شکایات مالیاتی اشخاص حقیقی تا سقف 500 میلیون ریال و اشخاص حقوقی تا سقف پنج میلیارد ریال در این هیات بررسی شود.
آرام تصریح کرد: شکایت مودیان مالیاتی با تأسیس هیئت موضوع ماده 251 قانون مالیات‌های مستقیم در کهگیلویه و بویراحمد بررسی می‌شود.
آرام گفت: تاکنون ۹۵ شکوایه توسط تیم بررسی ماده ۲۵۱ استان بررسی شده و استقبال ها در این بخش مناسب بوده است.
وی تاکید کرد: اعضای این هیات سه نفره متشکل از یکی از معاونان اداره کل امور اقتصادی و دارایی به عنوان عضو و رئیس، یک نفر از جامعه حسابداران رسمی و یک نفر از جامعه مشاوران رسمی مالیاتی است.
خبر خوش
 
90 درصد درآمدهای استان از مالیات است
آرام بیان کرد: ۱۳۹۰ خانه سازمانی در استان وجود دارد که ۱۸۴ مورداز طریق مزایده به فروش رسیده و ۵۲ واحد نیز به خانواده ایثارگران داده شده و هدفگذاری برای فروش بقیه واحد ها نیز انجام شده است.
آرام در بخش دیگری از سخنان خود ، اظهار داشت: 90 درصد وصول درآمد های کهگیلویه و بویراحمد از طریق مالیات است.
وی افزود: پیش بینی وصول درآمد(مالیات) در این استان در سال گذشته 2 هزار و430 میلیارد ریال بوده اما 2 هزار و 660 میلیارد ریال مالیات وصول شد که مازاد بر درآمد استان بود.
آرام با اشاره به اسناد خزانه اسلامی، بیان کرد: برخی دستگاه های اجرایی این استان که تاکنون نسبت به جذب اعتبارات اسناد خزانه اسلامی اقدام نکرده اند تا پایان شهریور ماه سال جاری فرصت دارند نسبت به جذب این اسناد اقدام کنند.
وی عنوان کرد: از سال گذشته تاکنون 2 هزار و 630 میلیارد ریال در بحث اسناد خزانه در کهگیلویه و بویراحمد جذب شده است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اعتبارات اختصاص یافته به استان در سال 96 از محل اعتبارات اسناد خزانه اسلامی یک هزار و 430 میلیارد ریال است.
آرام بیان کرد: از این مبلغ یک هزار و 330 میلیارد ریال آن توسط دستگاه‌ های اجرایی استان جذب شده است.
وی عنوان کرد: در سال 96، بیش از یک هزار و 180 میلیارد ریال اعتبارات نقدی دریافتی خزانه به دستگاه‌ های اجرایی استان پرداخت شده که این مقدار از محل اعتبارات نفت، استانی و بحران بوده است.
بنا بر ظرفیت بند «و» تبصره پنج بودجه، دولت بابت تهاتر بدهی‌های دولت و پیمانکاران حدود 50 هزار میلیارد ریال در سال 1396 در قالب اسناد خزانه توزیع کرده است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: پرداخت مطالبات و بدهی‌های قطعی دولت به بخش خصوصی از طریق تهاتر و صدور اوراق تسویه خزانه امکان پذیر بوده و دولت برای پرداخت بدهی‌ها به این روش برنامه ریزی کرده است.
وی عنوان کرد: هم اینک بیش از ۶۰ درصد املاک دولتی استان از طریق سامانه سادا سند دار شده و مشخصات آن در بانک اطلاعاتی به ثبت رسیده است.
آرام گفت: دستگاه های اجرایی استان باید در راستای اجرای حسابداری تعهدی نسبت به ثبت اموال در سامانه سادا اقدام کنند.
وی افزود: تلاش بر این است که در آینده ای نزدیک ثبت ۱۰۰ درصدی املاک دولتی در کهگیلویه و بویراحمد محقق شود.
خبر خوش
 
سرمایه گذاری خارجی 22میلیون دلاری در استان
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: 98 فرصت جدید سرمایه گذاری در بخش های مختلف از جمله کشاورزی، گردشگری، صنایع دستی، گیاهان دارویی، انرژی، نفت، پتروشیمی، صنعت و معدن در این استان امکان سنجی شده است.
وی ابراز داشت: حمایت از بحث تولید و اشتغال کهگیلویه و بویراحمد و تشویق فعالان اقتصادی این استان و سرمایه گذاران بومی و غیربومی برای گرایش به سوی سرمایه گذاری در استان ضرورتی انکارناپذیر است.
آرام تصریح کرد: ۹ فرصت سرمایه گذاری خارجی در کهگیلویه و بویراحمد عملیاتی شده و 2 کتاب در زمینه سرمایه گذاری در استان به زبان فارسی و انگلیسی تدوین شده است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از سال 92تاکنون در این استان مبلغ 22.96 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی انجام شده است.
وی افزود: میزان سرمایه گذاری خارجی در کهگیلویه و بویراحمد در سال 95 حدود 2.28 میلیون دلار و در سال 96 حدود 2.6 بوده است.
آرام ابراز داشت: کهگیلویه و بویراحمد دارای قابلیت های فراوانی برای سرمایه گذاری در بخشهای نفت ،گاز و پتروشیمی ،گردشگری ، صنعت و معدن ،کشاورزی، گیاهان دارویی، آب و منابع طبیعی دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار