تابناک هرمزگان- دکتر سید حسین داودی رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشره به کمبود نیروی انسانی فوق تخصص جراحی کودکان در کشور از عقد تفاهم نامه فی مابین دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و موسسه خیریه حمایت کودکان ناهنجارهای مادرزادی (محکم) در راستای اعزام فوق تخصصهای جراحی اطفال و کودکان به بیمارستانهای استان هرمزگان در جهت درمان کودکان دارای ناهنجاری های مادرزادی خبر داد.
کد خبر: ۶۴۸۷۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۰ 29 August 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، دکتر داودی افزود: دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در سالهای اخیر با راه اندازی بخش های جراحی اطفال و جذب نیروهای متخصص و فوق تخصص در این زمینه توانسته است؛ خدمات درمانی مناسبی را جهت رضایتمندی بیماران  انجام دهد.

وی افزود: از یکم فروردین تا 31 مرداد 97 بیش از 574 عمل جراحی در بخش جراحی بیمارستان کودکان بندرعباس با همکاری پزشکان بیمارستان کودکان و پزشکان موسسه خیریه محکم انجام شده است. و این خدمت با توجه به حضور شعبه موسسه محکم در بندرعباس و 4 شهرستان هرمزگان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همچنان ادامه دارد.

دکتر داودی اظهار داشت: پس ار سوانح و حوادث مهمترین عوامل مرگ و میر در نوزادان و کودکان زیر 5 سال  به دلیل ناهنجاری های مادرزادی است. از ابتدای سال 97 تا کنون 18 درصد از مرگ و میر نوزادان و کودکان زیر 5 سال در هرمزگان به دلیل ناهنجاری های مادرزادی بوده است.

دکتر داودی با اشاره به اینکه بخش جراحی بیمارستان کودکان بندرعباس به طور شبانه روزی دارای پزشکان متخصص مقیم است، گفت: پزشکان مقیم بیمارستان به صورت شبانه روزی خدمات جراحی مورد نیاز بیماران را حتی در روزهای تعطیل ارائه می کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با در اختیار قرار دادن فضای درمانی از جمله اتاق عمل، کلینیک و نیروی تخصصی، کادر درمانی، تجهیزات و دارو به موسسه محکم در انجام اعمال جراحی ناهنجاری های مادرزادی همکاری می نماید.

دکتر صلاح الدین دلشاد مدیر عامل موسسه حمایت از کودکان با ناهنجاری های مادرزادی (محکم) گفت: موسسه حمایت از کودکان ناهنجارهای مادرزادی (محکم) موسسه ای است که با حمایت جمعی از خیرین و با حضور متخصصان و فوق تخصص اطفال از حوزه های مختلف پزشکی در سال 1384 تاسیس شد و کودکان مبتلا به ناهنجاری های مادرزادی حمایت می کند. این موسسه با همراهی دانشگاههای علوم پزشکی در قالب طرح ارزشمند ملی تحول سلامت با دایر کردن شعباتی در شهرستانهای مختلف کشور به ارائه خدمات درمانی به بیماران می پردازد.

دکتر صلاح الدین دلشاد فوق تخصص جراحی نوزادان و کودکان و مدیر عامل موسسه حمایت از کودکان با ناهنجاری های مادرزادی (محکم) هدف از راه اندازی این موسسه را درمان ، آموزش و پیشگیری از بیماری های مادرزادی عنوان کرد و گفت: بیماری هایی که بشر به آن دچار می شود دو نوع است، بیماری هایی که به مرور پیش می آیند مثل (سرطان، عفونت، بیماری های قلبی، دیابت و..) که اکتسابی هستند، اما نوع دوم بیماری های مادرزادی هستند که در دوران تکامل جنین یک نقص خلقتی پیدا می شود و بچه بیمار به دنیا می آید، به این نوع، بیماری های مادرزادی(مالفورماسیون) یا نقص خلقتی می گویند.

وی ابراز کرد: در حال حاضر قریب به 40 نوع بیماری ناهنجاری های مادرزادی تحت پوشش موسسه قرار دارد.

عبدالمجید مرادی نسب مدیر اجرایی موسسه محکم در استان هرمزگان گفت: از 21 فروردین ماه سال جاری طی 4 دوره 10 روزه، تیم این موسسه هر روز صبح در بیمارستان کودکان حضور یافتند و با 1800 مورد ویزیت رایگان، 290 عمل جراحی انجام شد، و 53 نفر جهت عمل های جراحی قلب، مغز و ارتوپدی به بیمارستانهای مجهز در استانهای تهران، اصفهان و فارس اعزام شدند.

مرادی نسب تصریح کرد: موسسه محکم از ابتدای سال جاری پس از رایزنی دانشگاه علوم پزشکی، اقدام به اعزام متخصصین و فوق تخصص جراحان اطفال به صورت دوره ای نموده که در بیمارستان کودکان بندرعباس مستقر هستند و کودکان بیمار را به صورت رایگان ویزیت و مورد درمان و جراحی قرار می دهند.

وی یادآور شد: چنانچه امکان درمان در این استان و بیمارستان مورد اشاره میسر نباشد بیماران با هماهنگی لازم جهت درمان و یا ادامه درمان به استانهای دیگر اعزام می شوند.

مدیر اجرایی موسسه محکم در استان هرمزگان یادآور شد: تقریبا 99 درصد افراد تحت پوشش موسسه حمایت از کودکان به ناهنجاری‌های مادرزادی از اقشار کم برخوردار و محروم جامعه هستند که به شیوه‌های مختلف و عموما از سوی دانشگاه‌ علوم پزشکی هرمزگان به دفتر موسسه معرفی می‌شوند.

مرادی نسب خاطر نشان کرد: قریب به 40 نوع بیماریهای مختلف با ناهنجاری‌های مادرزادی از جمله هیدروسفالی، نقص مادرزادی قلب، دیابت، نقص‌های ستون فقرات، شکاف لب و کام و مابقی ناهنجاری‌های مادرزادی تحت حمایت‌های درمانی رایگان موسسه محکم قرار دارند.

وی از کلیه اقشار مردم به ویژه دهیاران، اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا، سازمانهای مردم نهاد و سمن ها که در حوزه اجتماعی فعال هستند، خواست، در حوزه فعالیت خود نسبت به شناسایی و معرفی کودکان و نوجوانانی که به ناهنجاریهای مادرزادی مبتلا هستند، با مراجعه به کلینیک تخصصی بیمارستان کودکان بندرعباس جهت تشخیص و درمان اقدام نمایند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار