کد خبر: ۶۵۰۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶ 02 September 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد/اجتماعی ،رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی باشت گفت: به دلیل خشکسالی و برداشت بی رویه آب از منابع زیر زمینی پنج حلقه چاه آشامیدنی در روستاهای این شهرستان به طور کامل خشک شده است.
امین محمدی افزود: 15 حلقه چاه آب آشامیدنی روستاهای این شهرستان را تأمین می‌کند که از این تعداد پنج حلقه خشک شده و مابقی 50 یا 70 درصد افت داشته است.
وی ادامه داد: هم اکنون آب چاه 60 متری برغون- گرس با آبدهی 6 لیتر بر ثانیه، چاه 200 متری کته و منصورآباد با آبدهی 16 لیتر بر ثانیه، 220 متری سرابیز- آبده گاه با 15 لیتر بر ثانیه و 200 متری شاه زینعلی با پنج لیتر بر ثانیه خشک شده است.
رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی باشت گفت: هفت مجتمع آبرسانی در مناطق مختلف باشت به دلیل کاهش بارندگی و تداوم خشکسالی با تنش آبی مواجه شده است.
محمدی اظهار داشت: این مجتمع‌ها شامل بوسنگان، سرابیز و آبده گاه، برغون و گرس، شاه زینعلی، کته و منصورآباد، بیدک و شاه بهرام و شادگان است.
وی افزود: 44 روستا با بیش یک هزار و 600 خانوار جمعیت از آب شرب این مجتمع‌ها استفاده می‌کنند.
محمدی بیان کرد: مجتمع آبرسانی بوسنگان به دلیل کاهش بارندگی و تداوم خشکسالی میزان آب برداشتی آن از 10 لیتر در ثانیه به پنج لیتر در ثانیه کاهش یافته است.
وی عمق چاه مجتمع آبرسانی بوسنگان را 215 متر از نوع آهکی اعلام کرد و گفت: 23 روستا با جمعیتی بیش از 2 هزار نفر زیر پوشش این مجتمع آبرسانی است.
محمدی ابراز کرد: آب آشامیدنی 130 خانوار از مجتمع روستایی برغون و گرس تأمین می‌شد که چاه آبرفتی این مجتمع خشک شده و درصدد اجاره چاه کشاورزی برای تأمین آب این مجتمع هستیم.
وی افزود: روستاهای زیر پوشش مجتمع به یدک به دلیل کم آبی به وسیله تانکر سیار آبرسانی می‌شود.
رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی باشت گفت: آب آشامیدنی مجتمع شادگان و شاه بهرام از 6 لیتر در ثانیه به 2 لیتر در ثانیه رسیده و هم اکنون 120 خانوار در این روستاها زندگی می‌کنند.
محمدی افزود: 2 دستگاه تانکر آب‌رسانی روزانه 40 متر مکعب آب آشامیدنی در 16 روستای این شهرستان توزیع می‌کند.
500 کیلومتر شبکه توزیع آب در روستاهای این شهرستان وجود دارد که از این تعداد 50 درصد فرسوده است.
آب روستاهای باشت از 116 ایستگاه پمپاژ با 55 مخزن آب تأمین می‌شود.
سه هزار و 500 مشترک زیر پوشش آب و فاضلاب روستایی این شهرستان قرار دارند.
شهرستان باشت دارای 120 روستا است که از این تعداد 11 روستا دارای جمعیتی بیش از 50 خانوار و 44 روستا دارای جمعیتی بیش از 20 خانوار است. / ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار