کد خبر: ۶۵۰۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳ 02 September 2018
کهگیلویه و بویراحمد از استان‌های کوچک و با بافت طایفه ای در جنوب غربی ایران است.

کمتر کسی است که از رسوم زیبا و تاریخی این دیار کهن بی اطلاع باشد، استانی که میهمان نوازی، غیرت و شجاعت و البته ایستادگی برای پایداری مام میهن را از سالیان دور تا کنون به همراه خود دارد.

دیربازی در کهگیلویه و بویراحمد خبرهایی مثل خودکشی که بسیار نادر هم بود بعنوان یک خبر شرمسار کننده در محافل نقل میشد، اینقدر عیب و زشت بود که بعنوان یک سر به زیری اجتماعی و‌یک‌منکر نابخشودنی به آن نگاه میشد و البته همین نگاه زمینه بروز این حوادث را می بست.

اما امروز ناباورانه شاهد خودکشی هایی در استان هستیم که تنها تازگی اش کاهش سن افراد است و بس!، و به راستی چه شد که امروز جزو استان های اول در زمینه آمار خودکشی هستیم؟!

به گزارش بویرنیوز، مسائل اقتصادی و اشتغال در استان کمتر توسعه یافته و محروم کهگیلویه و بویراحمد زمینه بروز خیلی از نا هنجاری های اجتماعی را فراهم آورده است و خودکشی های سالهای اخیر بی ربط با موضوع نیست.

از نقش خانواده ها هم نمیتوان گذشت، باید پذیرفت تربیت فرزند به تهیه تمام و کمال  مایحتاج و خواسته های آنها محدود نمی‌شود، اتفاقا گاهی باید فرزندان را محدود کرد و آنها را با سختی ها روبرو ساخت، تا درس بگیرند زندگی جاده یکنواخت به سمت خوشبختی و راحت طلبی نیست، بدانند مشکل و گرفتاری هم هست و باید یاد بگیرند خسته و نا امید نشوند.

دوستان بی تاثیر بر رفتار افراد نیستند، این موضوع به ویژه در نوجوانان و جوانان اهمیت شایانی دارد، بدون شک الگو پذیری و تاثیر پذیری از دوستان چه خوب و چه بد به مرور ایجاد میشود و چه خوب که با نظارت خانواده ها، دوستانی وارد حریم فرزندانشان شود که مروج خوبی ها باشد.

برگزاری مراسمات آنچنانی برای جوانانی که خودکشی می‌کنند هم خالی از عیب نیست، این امر از یک طرف قبح این عمل بسیار ناروا و منکر را میشکند و از طرفی جوانان و نوجوانان دیگری را که سودای دیده شدن و جلب توجه دارند را تحریک به خودکشی میکند.

باید پذیرفت خودکشی آنهم در سنین پایین به یک معضل برای کهگیلویه و بویراحمد تبدیل شده است به گونه ای که در این زمینه متاسفانه در صدر رتبه بندی کشور هستیم، وظیفه همه سنگین‌ است، هم مسئولان اقتصادی و فرهنگی باید پای کار بیایند و هم متولیان فرهنگی و تربیتی باید جانانه وارد گود شوند و البته رسانه ها نیز باید با اطلاع رسانی و اشاعه فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی الگوسازی خوبی در جامعه داشته باشند تا دیگر شاهد اخبار و حوادث تلخی از فوت جوانان و نوجوانان استان نباشیم.بویر نیوز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار