چرا که موفقیت این طرح در گچساران می تواند تاثیر بسزایی در پیشرفت دیگر شهرستان ها خصوصا ، شهرستان های چرام ، کهگیلویه و بهمئی داشته باشد.
کد خبر: ۶۵۰۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۱ 02 September 2018
شاید تنها شهرستان استان که به معنای واقعی کلمه می تواند نامی از صنعت را داشته باشد ، گچساران باشد و آن هم به مدد قرار داشتن 13 میدان نفتی با میزان ذخیره نفت خام و تولید 25 درصد نفت خام کشور است . اما مدتی است که گچساران با تلاش های نماینده ی این حوزه در مجلس شورای اسلامی به دنبال برداشتن گامی بلند در حوزه اقتصادی بوده است که این نماینده در گفتگویی موفقیت اولیه در برداشتن این گام را اعلام کرد .
خبر اقتصادی ویژه تاجگردون برای گچساران
نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح ایجاد منطقه ویژه اقتصادی گچساران در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به تصویب نهایی رسید.
غلام رضا تاجگردون افزود : لایحه یک‌ فوریتی ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری صنعتی و 12 منطقه ویژه اقتصادی در دستور کار جلسه علنی قرار گرفت که در نهایت با کلیات آن موافقت شد.
وی در ادامه بیان کرد : کلیات این لایحه که پیش از این در کمیسیون اقتصادی مجلس مورد بررسی و تصویب قرار گرفته بود به رای گذاشته شد که نمایندگان با 127 رای موافق، 51 رای مخالف و 10 رای ممتنع درچهارشنبه هفته گذشته با آن موافقت کردند.
منطقه ویژه اقتصادی گچساران گره گشای معضل بیکاری
غلامرضا تاجگردون با بیان اینکه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در گچساران گره گشای معضل بیکاری در منطقه است ،افزود: مناطق ویژه اقتصادی از عوامل مهم برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.
وی با بیان اینکه اجرای این طرح نقش مهمی در پاسخگویی به انتظارات سرمایه گذاران دارد ،گفت: در زمینه های مختلف از جمله صنعتی و اقتصادی در این منطقه سرمایه گذاری خواهد شد.
تاجگردون ابراز کرد: در منطقه ویژه اقتصادی گچساران علاوه بر کاهش هزینه های اجرای طرح های اقتصادی می توان زیرساخت های مورد نیاز را نیز به نحو مطلوب تری تامین کرد.
وی گفت: شهرستان گچساران در بخش های مختلف دارای پتانسیلها و ظرفیتهای فراوانی است که استفاده از این ظرفیتها اشتغال و توسعه شهرستان را به دنبال دارد.
تاجگردون بیان کرد: بخشودگی های مالیاتی، عوارض گمرکی و معافیت از مقررات ویژه صادرات و واردات با جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی از مزایای طرح منطقه ویژه اقتصادی درگچساران است.
وی ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی گچساران دارای آثار مثبت اقتصادی و اجتماعی متعددی است که از مهمترین آنها می توان به ایجاد اشتغال پایدار و افزایش میزان رفاه عمومی در این شهرستان اشاره کرد.
تاثیر مستقیم طرح ویژه بر اقتصاد ، کهگیلویه،بهمئی و چرام
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، هر چند تفاوت های زیادی بین منطقه ویژه اقتصادی و منطقه آزاد وجود دارد اما نمی توان از محاسن بسیار زیاد منطقه ویژه اقتصادی چشم پوشی کرد هر چند موفقیت منطقه ویژه اقتصادی متاثر از داشتن برنامه ریزی های مدون و وجود مدیران با ایده های اقتصادی و مجهز به علم روز است نه مدیرانی با تفکرات قومیتی و قبیله ای ! که امید است نماینده مردم گچساران و باشت علاوه بر تلاش های پیگیر برای تصویب این منطقه ویژه ، همه تلاش خود را صرف موفقیت در اجرای طرح نماید . چرا که موفقیت این طرح در گچساران می تواند تاثیر بسزایی در پیشرفت دیگر شهرستان ها استان خصوصا ، شهرستان های چرام ، کهگیلویه به سبب همسایگی و داشتن مراودات اقتصادی و فرهنگی داشته باشد.
به باور کارشناسان یکی از عوامل مهم در موفقیت این طرح ، تعامل خوب مجمع نمایندگان استان به دور از برخی تنش های قومیتی موجود در میان آنان است . ضمن اینکه همسایگی و مراودات برخی شهرستان ها مانند چرام و کهگیلویه با گچساران ، در صورت مدیریت هوشمند مدیران می تواند گام بلندی برای رهاسازی این شهرستان ها از مشکلات و معضلات ناشی از عدم توسعه یافتگی باشد.
از سوی دیگر با بهره برداری از جاده ترانزیتی که استان بوشهر و بنادر جنوبی را از طریق ، گچساران ، چرام ، کهگیلویه و شهرستان بویراحمد به مرکز کشور متصل می کند ، می توان امیدوار بود آثار مثبت این طرح در صورت موفقیت در اجرا ، برای کل استان مشهود باشد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
آقای تاجگردون فقط مشکل کم آبی شهرک صنعتی چهاربیشه گچساران را حل نماید، منطقه ویژه اقتصادی پیشکش
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار