کد خبر: ۶۵۰۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۶ 02 September 2018
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد پرده از معضلات و مشکلات ترافیکی شهر یاسوج برداشت.
عصر امروز نشست بررسی وضعیت وانت‌بارهای دوره گرد، دست فروشان، ساماندهی جمعه بازار و وضعیت شهر یاسوج با حضور دادستان مرکز استان، فرماندهی نیروی انتظامی، رئیس پلیس راهنمایی رانندگی، پلیس راه، شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج در محل جلسات شهرداری برگزار شد.
 در این جلسه رئیس اداره اجرائیات شهرداری یاسوج به معضلات این شهر اشاره و اظهار کرد: یکی از معضلات ما در سطح شهر یاسوج وجود کودکان کار است که متولی و بانی ندارد.
فرزاد غلامیان به وجود رمال‌ها و دعانویسان در برخی از مناطق و خیابان‌های سطح شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: کلیه دعانویسان را در سطح شهر جمع آوری به ویژه در خیابان فردوسی جمع آوری شدند و بسیاری از مشکلات در این زمینه بر طرف شد.
اسماعیل خوشوقت رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد نبود پارکینگ در سطح شهر یاسوج را معضل بزرگ این شهر دانست و اظهار کرد: چند سال است که مرکز اصلی شهر را خاک برداری کرده‌اند و به دور آن هم حصاری کشیده‌اند و مردم دیگر نمی‌توانند خودروی خود را پارک کنند و این در حالی بود که می‌خواستند پارکینگ چند طبقه بسازند و جایی برای پارکینگ نیست و سد معبرها به دلیل نبود همین پارکینگ است و مردم هم مقصر نیستند چرا که راهی ندارند.
وی به مسیر دسترسی آبشار یاسوج گریزی زد و بیان کرد: ما در جاده آبشار یاسوج هیچ گونه تابلوی ورود ممنوع نداریم و برای قفل نشدن آن مجبور هستیم که 6 مأمور بگذاریم و متأسفانه گاهی هم باغداران که منافعشان در آبشار یاسوج تأمین می‌شود، تابلوهای ورود ممنوع را تخریب می‌کنند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد به چراغ‌های راهنما در سطح شهر یاسوج نیز اشاره کرد و گفت: لزوم نصب چراغ‌های هوشمند و مانیتورینگ هوشمند در معابر و تقاطع‌های شهر ضرورت دارد که باعث کاهش تخلفات راهنمایی و رانندگی می‌شود.
وی افزود: در برخی تقاطع‌ها یک عدد چراغ راهنما هم نداریم و در ساعات مختلف شبانه روز بعد سیکل چراغ راهنماها دچار مشکل می‌شود.
خوشوقت گفت: در حوزه ایمن سازی معابر و خط کشی مشکلات زیادی داریم و ما یک چراغ عابر پیاده نداریم در سطح شهر، و با این وضعیت چگونه آموزش‌های لازم را باید به مردم بدهیم و یا فرهنگ سازی کنیم که هنگام چراغ سبز از خیابان‌ها عبور کنند.
وی به درامدهای مالی از محل ماده 23 رسیدگی به تخلفات اشاره کرد و گفت: 60 درصد این درآمدها به حوزه شهری و جاده در زمینه مشکلات و معضلات ترافیکی هزینه باید شود که در این خصوص نیز باید تصمیمات لازم صورت گیرد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: متأسفانه گاهی وانت بارها پلاکخودروهای خود را لاک و مهر موم می‌کنند و یک مأمور باید بیش از 10 دقیقه بماند تا بتواند چسب‌های آن را بکند.
خوشوقت ادامه داد: در روز روشن این کار را انجام می‌دهند که طبق قانون ماده 720 جعل پلاک جرم است که اگر دو و یا سه نفر آن را بازداشت و به زندان معرفی کنیم شاید عامل بازدارنده‌ای باشد چرا که پلیس راهنمایی و رانندگی فقط تا 30 هزار تومان می‌تواند انها را جریمه کند.
وی افزود: این کار وانت بارها دهن کجی به قانون است و برخی از این وانت بارها اینقدر سود دارند که می گویند، جریمه را بنویس و بده که ما سر جایمان بمانیم.
خوشوقت از ضرب و شتم مأموران پلیس توسط وانت بارها خبر داد و گفت: یکی از مأموران ما تا 6 ماه در کما به سر می‌برد و بعضی از آنها با اسحله به مأموران ما حمله کردند اما با این وجود پلیس با همکاری و شهرداری در این راستا تلاش می‌کنند.
وی ادامه داد: ساعت 9 شب به بعد این وانت بارها رها هستند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد به نقاط حادثه خیز یاسوج گریزی زد و گفت: من نمی‌خواهم شهرداری را تهدید کنم اما اگر شهرداری یاسوج برای رفع نقاط حادثه خیز تلاش نکند بر اساس اهرم قانونی با شهرداری برخورد می‌کنیم. / کبنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار