نیروی انتظامی با انتشار کلیپی از ابتدا تا انتهای ماجرا را منتشر کرده است که در این کلیپ می توان مظلومیت پلیسی که آماج توهین های یک شهروند قانونگریز قرار می گیرد تا اقتدار نیروی انتظامی در برخورد سریع با عاملان و البته بخشی هم از رافت اسلامی را به نمایش می گذارد .
کد خبر: ۶۵۰۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹ 03 September 2018
برای همه ی جوامع و قبل از هر نیازمندی های حیاتی ،"امنیت" واقعی و "احساس امنیت" از بعد روانی قرار دارد.شاید بارها دیده و شنیده ایم که ماموران نیروی انتظامی در حالی که مشغول انجام وظیفه هستند ، مورد حتک حرمت قرار میگیرند و یا اینکه مورد ضرب ئ شتم قرار می گیرند و حتی در موارد بسیار جان خود را از دست می دهند . حفظ اقتدار پلیس از اهم موضوعاتی است که همه ی گروه های جامعه و خود مسئولان انتظامی باید نسبت به آن حساس باشند چرا که شکستن اقتدار نیروی انتظامی که بیشترین مراودات در حوزه تامین امنیت اجتماعی را با مردم برعهده دارد ، باعث ایجاد نامنی و هرج و مرج می شود.
چند روزی است که کلیپ جسارت و حتاکی یک شهروند قانون گریز در منطقه دشت ارژن فارس به یک مامور پلیس وجدان های عموم را جریحه دار کرده بود و یک مطالبه عمومی برای پاسخ همراه با اقتدار از طرف نیروی انتظامی را مطالبه می کرد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، نیروی انتظامی با انتشار کلیپی از ابتدا تا انتهای ماجرا را منتشر کرده است که در این کلیپ می توان مظلومیت پلیسی که آماج توهین های یک شهروند قانونگریز قرار می گیرد تا اقتدار نیروی انتظامی در برخورد سریع با عاملان و البته بخشی هم از رافت اسلامی را به نمایش می گذارد .
 
مظلومیت، رافت و اقتدار پلیس در یک کلیپ! / جزئیات جدید از ماجراي لندكروز يك ميلياردي و كفش 3 ميليوني !  + فیلم و تصاویر

سروان مسلم احمدي ، خبرنگار پایگاه خبری پلیس در خصوص جزئیات این حادثه طی گزارش نوشت :  مأمور زحمت كش پليس راه استان فارس كه در حادثه اخير مورد ضرب و شتم ضارب سرنشين خودرو لندكروز قرار گرفته بود، جزئيات تازه اي از اين حادثه را تشريح كرد .
با تلاش مأموران انتظامي استان فارس ضارب اصلي مأمور پليس راه شيراز كه در حادثه اخير اين مأمور خدمتگزار را مورد ضرب و شتم قرار داده و فيلم آن در فضاي مجازي انتشار داده شده بود، دستگير شد.
افسر پليس راه فرماندهي انتظامي استان فارس كه در اين موضوع مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود در حالي كه از چندين نقطه بدن خود آسيب ديده بود، در باره جزئيات اين ماجرا شروع به صحبت كردن كرد.
وي گفت: در محدوده دشت ارژن واقع در محور كازرون به شيراز به همراه ديگرهمكار خود مشغول كنترل سرعت خودروها در جاده بوديم كه راننده يك دستگاه خودرو پژو 206 با بيان اينكه خودرو وي دچار نقص فني شده است، از ما طلب كمك كرد.
بلافاصله خودرو پژو 206 را به شانه خاكي جاده هدايت كرده و مشغول امداد رساني به بودم كه ناگهان گرد و خاك شديدي در آن قسمت جاده بلند شد كه نشان از وقوع حادثه رانندگي داشت.
اين افسر وظيفه شناس ادامه داد: براي بررسي موضوع سريعا خود را به محل حادثه رساندم و مشاهده كردم كه يك دستگاه خودرو لندكروز از جاده منحرف و واژگون شده است؛ پس از بررسي صحنه تصادف در حال يادداشت اطلاعات خودرو مورد نظر و ترسيم كروكي بودم كه ناگهان فردي بدون دليل با ايجاد درگيري و هتاكي نسبت به بنده مرا مورد ضرب و شتم خود قرار داد.
در ادامه من را جهت مداوا به بيمارستاني در شيراز انتقال دادند كه سرنشينان خودرو لندكروز براي ادامه درگيري تا آن بيمارستان نيز آمدند و با گفتن جملاتي از جمله " كفش من سه ميليون قيمت دارد"، "من ماشين يك ميلياردي سوار مي شم" و "توهيچ كاري نمي توني بكني" قصد ادامه درگيري با من را داشت كه با دخالت عوامل بيمارستان آنها از صحنه متواري شدند.
اين مأمور خدوم پليس راه در جواب سؤالي مبني بر اينكه چرا از خود در هنگام درگيري دفاع نكردي؟ جواب داد : به خاطر شلوغي و جو حاكم در آن صحنه و جلوگيري از سوء استفاده ديگران و با توجه به اينكه لباس مأمور نيروي انتظامي را پوشيده بودم، هيچ واكنشي از خود نشان ندادم.
 
مظلومیت، رافت و اقتدار پلیس در یک کلیپ! / جزئیات جدید از ماجراي لندكروز يك ميلياردي و كفش 3 ميليوني !  + فیلم و تصاویر

در ادامه، متهم "م- ك" كه عامل اصلي درگيري با اين مأمور پليس راه بود، گفت: از اقدام خود بسيار پشيمان و نادم هستم و از همه مأموران پليس كشور و مردم به دليل اين رفتار وقيحانه خود عذرخواهي مي كنم؛ من با اين اقدام خود چند روزي احساسات همه اقشار جامعه را جريحه دار كردم و الان از كرده خود بسيار پشيمانم.
فرمانده انتظامي استان فارس در اين خصوص گفت: مأموران نيروي انتظامي با كمترين امكانات به صورت شبانه روزي و در گرما و سرما در حال خدمت رساني به مردم هستند و ساعت هاي طولاني در حالي كه مردم در تفريح و مسافرت به سر مي برند، براي حفظ جان آنان و كاهش تصادفات و تأمين نظم و امنيت در محورهاي مواصلاتي تلاش مي كنند.
سردار احمد علي گودرزي با بيان اينكه پخش كليپ اين موضوع در فضاي مجازي باعث جريحه دار شدن احساسات مردم، مأموران نيروي انتظامي و حتي ساير پليس هاي كشورهاي ديگر شده است، افزود: بر اساس مستندات موجود از دوربين هاي نظارتي پليس، اين خودرو در هنگام با سرعت 137 كيلومتر در حال حركت بوده است در حالي كه سرعت قانوني در آن محوده 80 كيلومتر در ساعت بوده است.
وي با بيان اينكه در اين حادثه مأمور پلييس راه بدون هيچ دليلي مورد هتاكي و ضرب و شتم قرار گرفته است، گفت: علاوه بر اين مأمور وظيفه شناس پليس راه، مجموعه نيروي انتظامي نيز از اين فرد شاكي مي باشد و بايد برابر با قانون با اينگونه افراد برخورد شود چرا كه قداست و حرمت پليس مورد خدشه وارد شده است و همه انتظار برخورد قانوني و صريح با اين فرد را دارند.
نتيجه گيري :
پليس در همه جاي دنيا نماد قانون است و تعدي و تمرد به مأموران پليس در حين خدمت جرم محسوب شده و براي آن مجازات قانوني در نظر گرفته شده است.
حال سؤال اينجاست كه آيا با گفتن كلمه "پشيمانم" و "عذرخواهي كردن"، اين مقوله به اتمام مي رسد و جواب جريحه دار شدن احساسات مردم و مأموران نيروي انتظامي كه با كمترين امكانات در سرما و گرما در حال خدمت رساني به مردم هستند، را چه كسي خواهد داد؟ آيا ديگر بار شاهد وقوع اينگونه اتفاقات ناگوار در جامعه نخواهيم بود؟
به هر حال اكنون كمترين توقع مأموران نيروي انتظامي و مردم از دستگاه مقتدر قضائي برخورد قانوني و قاطع با اين فرد و موارد مشابه است تا ديگر بار شاهد اينگونه حوادث و اينگونه بي حرمتي ها به كاركنان ناجا كه حافظ جان، مال و ناموس مردم هستند، نباشيم.


دانلود
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
سلام
کلیپ صدا نداره
درستش کنید
مرسی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۲
سلام
کلیپ صدا نداره
درستش کنید
مرسی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
باید محاکمه بشه. و به اشد مجازات برسه. غلط کرده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
پلیس در حال امداد رسانی به پژو 206 بوده و بعد با بررسی دوربین نظارتی پلیس مشاهده شده که سرعت لندکروز 137 بوده. به نظر میرسه پلیس هم یه کاراهایی کرده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
به نظر نمي‌رسه كه همه چيزي كه نوشته شده درست باشه. ضمن احترام به ماموران زحمت كش پليس تجربه خودم را بيان مي‌كنم كه نشان از رفتار غير حرفه‌اي پليس براي برخورد با رانندگان با سرعت بالا دارد.
در جاده كويري ديهوك به ناي‌بندان در حد فاصل استانهاي خراسان جنوبي، يزد و كرمان در حال حركت بودم كه به يك خودرو پژو پلاك شخصي كه با سرعت حدود 70 كيلومتر رانندگي مي‌كرد رسيدم. سرعت من كمي بيش از 70 بود از اين خودرو سبقت گرفتم ناگهان به دنبال من سرعتش را زياد كرد و سپر به سپر من به رانندگي ادامه داد. من از آينه ديدم دو نفر جوان درشت هيكل در مشين پشت سرم سپر به سپر مرا تعقيب مي‌كنند. به سرعتم اضافه كردم به حدي كه به حدود 130 كيلومتر رسيدم در اين لحظه از ترس اينكه نكند حادثه‌اي رخ دهد سرعتم را كم كردم و 405 از من سبقت گرفت. تنها روي درب سمت راست خودرو كاغذي با چسب نصب شده بود و روي آن نوشته شده بود «پليس نامحسوس»!
من توقف كردم و 405 در كنارم ايستاد و از من مدارك خواست. من پرسيدم «من تند مي‌رفتم، شما چرا اينقدر تند مي‌رفتيد؟ نگفتي براي خودت اتفاقي بيفته؟"
برگ جريمه 100 هزار تومني بدون حتي يك كلام صحبت كردن!!
رفتار پليس در اينجا به هيچ وجه پيشگيرانه نبود و من كه واقعا تصورم اين بود كه از جانب كساني غير از پليس تعقب ميشوم به همين دليل سعي در فرار از دست آنها داشتم، در اينجا پليس در واقع مرا مجبور به انجام خلاف كرد. به نظرم اگر پليس تنها وظيفه خود را پيشگيري از جرم بداند بسيار موثرتر است.
سیمین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
فقط میتونم بگم من به جای اون آدم نادان شرمنده ام.ما امنیت و آسایشمون رو مدیونی از دست رفتن آرامش خانوادهای همین پلیس های زحمت کش هستیم. خدا حفظتون کنه و انشاله آدم خاطی هم جواب گستاخی و هتاکیشو میگیره که فکر ننکند هر جا خواستند میتونن هر....بکنن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار