کد خبر: ۶۵۰۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸ 03 September 2018
مدیر امور آب شهرستان بویراحمد گفت: دستگاه قضایی قلع و قمع برنج‌کاری‌های سنتی به ویژه در حاشیه رود بشار را به مصلحت ندید.
اسلام یاری جو ‌امروز در نشست هم اندیشی رسانه‌ها با مسئولان آب منطقه‌ای اظهارداشت: دستگاه قضایی برای قلع و قمع برنج کاری‌های سنتی بویژه در حاشیه رود بشار مصلحت ندید و در این زمینه مکاتبات لازم انجام شده و مستندات وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه برنج کاری‌های زیر دست چاه‌های آب را قلع و قمع کردیم, عنوان کرد: در این زمینه چون آب منطقه‌ای مجوز بهره برداری داده بود نیازی به هماهنگی با دستگاه قضایی نبود.

یاری جو در پاسخ به این سئوال که چگونه مجوزدارها را قلع و قمع کردید ولی بدون مجوزها را نتوانستید؟, ادامه داد: برنج کاری‌های زیر دست چاه‌ها با توجه به اینکه مجوز بهره برداری در زمینه دیگری بوده ولی تغییر کشت داده بودند که بدون نیاز به دستور قضایی ورود کردیم و مدیریت شد.

وی همچنین در پاسخ به این سئوال که چگونه مصوبه فرودین ماه هیئت دولت در زمینه ممنوعیت برنج کاری از جمله در کنار رود بشار اجرایی نشد تا شاهد وقوع یک فاجعه زیست محیطی بودیم؟, ابراز کرد: جهاد کشاورزی باید مدیریت می‌کرد و در صورت نیاز آب منطقه‌ای باید همکاری می‌کرد.

مدیر امور آب شهرستان بویراحمد افزود: به دلیل کاهش بارندگی‌ها و حتی اینکه بارندگی‌ها به موقع نبوده و چشم گیر نبودن ذخایر از جمله برف, چشمه‌ها آبگیر نشدند.

یاری جو با تاکید بر اینکه کشت لوبیا خلاف است, بیان کرد: مجوزی برای کشاورزی در مختار صادر شده که کشت لوبیا ندارد ولی هم اکنون از اب بشار برای لوبیا استفاده می‌کنند ولی برخی مسئولان با افتخار این طرح را یک پروژه ملی اعلام میدانند در حالی دو کیلومتر زیردست خشک شده و خسارت‌های فراوانی به آبزیان وارد شده است.

وی با تاکید بر اینکه برخی مدیران تنها حرف می‌زنند ولی پای کار نیستند, تصریح کرد: در نشست‌های شورای حفاظت منابع آب باید ساعت‌ها چانه زنی کنیم تا برخی مدیران متقاعد شوند بحران آب داریم.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
چکار شون دارین مگه قراراست قانون درکهگیلویه فقط اجراشوداب راذخیره کنیم تافردااصفهانیها ویزدیها ببرندکه چی بشه.انیدازبهمئی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار