مراسم تجلیل و بدرقه پزشکان فوق تخصص موسسه محکم که برای پذیرش و درمان رایگان بیماران با ناهنجاری های مادرزادی به یاسوج سفر کرده بودند، برگزار شد. 
کد خبر: ۶۵۲۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶ 08 September 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / اجتماعی ، مراسم تجلیل و بدرقه پزشکان فوق تخصص موسسه محکم که برای پذیرش و درمان رایگان بیماران با ناهنجاری های مادرزادی به یاسوج سفر کرده بودند، برگزار شد. 
دکتر نیکبخت مدیر موسسه محکم کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم گفت : ایران از لحاظ پزشکی در مقایسه با دنیا در رتبه های قابل قبول قرار دارد همانطور که پزشکی ایران در همه ی دورانها موفقیت های زیادی داشته است.
نیکبخت گفت : امروز پزشکی ما به جایی از علم رسیده است که حتی کشورهای همسایه برای و معالجه درمان توسط پزشکان خوب به ایران سفر می کنند .
وی با اشاره به برخی مشکلات و کمبودها حوزه پزشکی در کهگیلویه و بویراحمد  گفت : از همین تریبون از مدیرعامل موسسه محکم کشور برای راه اندازی بخش جراحی کودکان مادرزادی توسط موسسه محکم کشور در بیمارستان شهید جلیل یاسوج قول مساعد می خواهیم.
رئیس هئیت مدیره موسسه محکم استان گفت:5 پزشک جراح در مدت 4 روز بیش از 750 بیمار با ناهنجاری های مادرزادی را به صورت رایگان در کهگیلویه و بویراحمد ویزیت کردند.
نیکبخت با شاره به اینکه در این مدت 48 بیمار نیز عمل جراحی شدند گفت:از ابتدای تاسیس این موسسه در استان تاکنون بیش از هزار کودک دارای ناهنجاری مادرزادی زیر پوشش خدمات درمانی قرار گرفتند.
حجت الاسلام میرمحمدی مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم در این مراسم گفت : کارهای موسسه حمایت از کودکان با ناهنجاریهای مادر زادی استان قابل تقدیر است. 
وی افزود : از افتتاح این موسسه تا امروز عزیزانی در این موسسه پزشکی خیریه فعالیت دارند که انصافاً اقدامات بزرگ و موثری انجام داده اند و حتما خداوند پاداشی  بزرگ در حق این اقایان به سبب اقدامات خیر خواهد داشت. 
میرمحمدی در پایان ضمن تقدیر و خداقوت به پزشکان فوق تخصص کشوری موسسه محکم ، با نام بردن از مدیران موسسه محکم کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این چند سال فعالیت موسسه آقایان دکتر نیکبخت ریاست موسسه محکم استان ، سید داریوش حسینی مدیر درمان موسسه و فاضل عباسی مدیر اجرایی موسسه ، تلاش های خوبی انجام داده اند که از طرف خود و استانداری به عنوان نماینده دولت از این عزیزان تشکر می کنم.
در ادامه این مراسم مدیر عامل موسسه محکم گفت : با همکارانمان در موسسه محکم تهران تصمیم گرفتیم با توجه به شیوع بالای ناهانجاری های مادرزادی؛ موسسه پزشکی محکم را در یاسوج افتتاح کنیم.
رئیس هئیت مدیر موسسه محکم کشور گفت:40 نوع بیماری مادرزادی زیر پوشش خدمات حمایتی این موسسه است.

دلشاد گفت:با توجه به اینکه 6 درصد از نوزدان هنگام تولد دچار ناهنجاری های مادرزادی هستند باید خانواده و مسولان به موضوع پیشگیری توجه جدی کنند.

وی افزود : این موسسه از بدو تولد تا الان کارهای بزرگی در سطح کشور انجام داده است ،از جمله عملهای جراحی در تهران و یاسوج تا کمک به بیماران نیازمند به هورمون رشد.
دکتر صلاح الدین دلشاد افزود : استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به محرومیت هایی که در حوزه درمان دارد با دوستان و همکاران در موسسه تصمیم گرفتیم که تیم جراحان فوق تخصص کودکان را به یاسوج بیاوریم از جمله فوق تخصص پلاستیک و گوش ، حلق و بینی تا بتوانیم بیماران مادرزادی کودکان این استان را از نزدیک وزیت و درمان کنیم که خوشبختانه هم خانواده ها و بیماران و هم مسولین ابراز رضایت کردند.
دکتر دلشاد گفت: خداوند متعال این وظیفه را بردوش ما و همکارانمان قرار داده است که بتوانیم در هییت کار پزشکی خود به این نوع بیماران توجه ویژه ای داشته باشیم .
وی گفت:موسسه محکم کمک به کودکان با ناهنجاری های مادرزادی در استانهای محروم کشور مانند کهگیلویه و بویراحمد ، سیستان و بلوچستان ، چهار محال و بختیاری ، مشهد و ایلام را به صورت رایگان و ویژه طور ویژه انجام می دهند.
دلشاد در ادامه گفت: به طور ویژه از مجموعه همکارانم در موسسه حمایت از کودکان با ناهنجاریهای مادرزادی استان کهگیلویه و بویراحمد تشکر میکنم که به طور شبانه روزی برای درمان بیماران این استان فعالیت می کنند.
مدیر عامل موسسه محکم در پایان گفت : از مجموعه ی صدا سیمای استان کهگیلویه و بویراحمد ، رسانه ها و دانشگاه علوم پزشکی تقدیر تشکر میکنم که از بدو افتتاح این موسسه تاکنون و این چند روز که برای عمل جراحی کودکان با ناهنجاری های مادرزادی این استان ما را تنها نگذاشتند تقدیر و تشکر میکنیم.
لازم به توضیح است تیم پزشکی فوق تخصص کشوری موسسه محکم طی چند روز حضور در کهگیلویه و بویراحمد (یاسوج) حدود ۵۰ بیمار را تحت عمل جراحی قرار دادند و در روز پایانی طی این مراسم از آن ها تقدیر و مورد بدرقه قرار گرفتند. 
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
درود بر شما بزرگواران
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار