کد خبر: ۶۵۲۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۳ 08 September 2018
اگر در سطح خیابانهای شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد که به "پایتخت طبیعت ایران" معروف است روزانه عبور و مرور داشته باشید شاهد اختلاف سطح ها و چاله چوله های و برجستگی هایی در سطح این خیابانها خواهد بود . 
منطقه کهگیلویه و بویراحمد به نظر می رسد که این وضعیت نامطلوب و کیفیت نامناسب خیابانها در شأن مرکز استان و پایتخت طبیعت ایران نیست و در برخی موارد منجر به خسارات جانی و مالی به مردم و شهروندان شده  که نارضایتی و گلایه مندی مردم را در پی داشته است بنابراین می طلبد در این شهر که می توان گفت یک خیابان دارای آسفالت سالم پیدا نمی شود مسئولان باید چاره ای اساسی بیندیشند و اقدامات جدی در این زمینه انجام شود.
 
 
خیابانهای بالاشهر و پایین شهر یاسوج تفاوتی ندارند

صدرالله .ق، یک راننده تاکسی بیسیم در این زمینه به خبرنگار ایسنا گفت: وضعیت آسفالت خیابان های شهر یاسوج مطلوب نیست و در منطقه از این شهر خیابان سالم پیدا نمی شود در واقع آسفالت خیابان های بالا شهر مثل محله سالم آباد از پایین شهر همچون شرف آباد وشهرک جهاد بدتر است. 

وی افزود: خیابان های مرکز شهر نیز از جمله میدان شهدا(فلکه ساعت) و میدان هفتم تیر وضعیت خوبی ندارد. ُ

این راننده تاکسی بیان کرد: از شهرداری و شورای شهر انتظار دارد به این وضعیت نامناسب خیابان ها سرو سامان دهند البته شهرداری در برخی جاها آسفالت می کند و دستگا ههای خدمات رسان حفاری و کنده کاری می کنند که بعضا بیش از سه چهار ماه طول می کشد تا ترمیم شود.
وضعیت اسفناک و آزاردهنده خیابان های یاسوج

واقعا این خیابان ها در شان پایتخت طبیعت ایران هستند؟

محمدی، یکی از شهروندان یاسوجی در خصوص کیفیت آسفالت خیابان های این شهر به خبرنگار ایسنا گفت: کیفیت آسفالت خیابان های شهر یاسوج اصلا مناسب نیست و دست اندازی ها و چاله چوله های زیادی دارند.

وی بیان کرد: مسئولان مدیریت شهری و شهرداری یاسوج باید بیشتر به وضعیت آسفالت خیابان های این شهر رسیدگی جدی و فوری کنند چراکه در حال نزدیک شدن به فصل سرما هستیم.

احمدی، راننده خودرویی که پشت چراغ قرمز در میدان امام حسین(ع) یاسوج ایستاده به خبرنگار ایسنا می گوید: من از مسئولان  تعجب می کنم که در صحبت هایشان یاسوج را به عنوان پایتخت طبیعت ایران مطرح می کنند اما واقعا این خیابان ها در شان پایتخت طبیعت ایران هستند؟

وی تصریح کرد: از شورای شهر و شهرداری یاسوج خواهش می کنم تا برای ترمیم و روکش آسفالت خیابان های این شهر که هزینه چندانی هم ندارد فکری اساسی کنند.

خیابان بدون چال و چوله در یاسوج وجود ندارد

یک راننده تاکسی در این رابطه به خبرنگار ایسنا می گوید: یاسوج، مرکز استان است اما واقعا این خیابان ها در شان یک مرکز استان نیست چراکه در این شهر خیابانی وجود ندارد که چال و چوله نداشته باشد.

وی عنوان کرد: مسئولان به این شهر زیبا از نظر طبیعی و دارای آب و هوای مناسب بیشتر برسند و اقدامات موثری برای بهبود وضعیت خیابانهای آن انجام دهند.

یکی دیگر از شهروندان یاسوج ضمن انتقاد از وضعیت نامطلوب خیابانهای این شهر به خبرنگار ایسنا گفت: وضعیت خیابانهای شهر یاسوج افتضاح است و نمی دانم از وضعیت نامناسب و پر از چال و چوله های خیابانهای کدامیک از محلات این شهر سخن بگویم.

وی افزود: مگر مسئولان در این شهر رفت و آمد نمی کنند و این وضع اسفناک که در شان مردم نیست را نمی بینند و اگر واقعا اطلاع دارند پس چرا کار و اقدامی در این زمینه انجام نمی دهند.
وضعیت اسفناک و آزاردهنده خیابان های یاسوج

این شهروند یاسوجی ادامه داد: یکی از دلایل پایین بودن آستانه تحمل مردم، فشارها و اثرات هزینه های هنگفت و گزافی است که بر اثر خسارات وارده ناشی از چال و چوله ها به خودرو آنها تحمیل می شود.

یک شهروند دیگر به خبرنگار ایسنا گفت: وارد کردن خسارات به جلوبندی خودروها و بولبرینگ یکی از مهمترین عواقب نامناسب بودن آسفالت خیابان های شهر یاسوج است که از مسئولان شهردار و اعضای شورای شهر انتظار داریم به این مسئله رسیدگی کنند تا خسارات کمتری به مردم وارد شود.

وی افزود: هر چند ماه یکبار به علت نامناسب بودن آسفالت خیابانهای شهر یاسوج باید اقدام به تعمیر جلوبندی خودروی خود کنند.

این شهروند اظهار کرد: خیابانهای شهر یاسوج به عنوان مرکز استان نسبت به خیابان های سایر مراکز استان ها قابل مقایسه نیست و از وضعیت اسفناکی برخوردارند که از مسئولان عاجزانه درخواست دارم رفع این مشکل را در اولویت خود قرار دهند.

خانم کرمی، یک زن باردار در ادامه بیان می کند: با توجه به اینکه تحت نظر پزشک متخصص هستم به عنوان یک زن باردار به هیچ وجه نمی توانم با آرامش و خیال راحت در خیابانهای شهر یاسوج برای مراجعه به پزشک سوار خودرو عبور و مرور کنم و از دست این همه خرابی، چاله چوله ها و برجستگی های خیابان های این شهر به ستوه آمده ایم چرا مسئولان فکری برای این معضل و مشکل نمی کنند.
وضعیت اسفناک و آزاردهنده خیابان های یاسوج

مراجعه روزانه بیش از 20 دستگاه خودرو برای تعمیر جلوبندی

استاد کمال، یک تعمیرکار جلوبندی خودرو در شهر یاسوج در خصوص وضعیت آسفالت خیابانهای این شهر و مراجعه کنندگانی که دارد، گفت: در شهر یاسوج خودرو صفر کیلومتر پس از چند روز به علت اینکه خیابان های این شهر پر از چال و چوله هستند با مشکل مواجه می شود.

وی تاکید کرد: صاحبان خودروها برای تعمیر خودرو جلوبندی خودرو خود به ما مراجعه می کنند مشکل آنها رفع می شود اما به علت وضعیت نامناسب آسفالت خیابان ها بعد از یک هفته دوباره جلوبندی خودرو آنها با مشکل مواجه می شود و آسیبهایی را می بیند.

این تعمیرکار جلوبندی خودرو اضافه کرد: روزانه بیش از 10خودرو را تعمیر می کنم البته تعداد مراجعه کنندگان بیش از 20 خودرو است اما توان و وقت تعمیر آنها را ندارم.



خیابانهایی که 40 ساله روکش نشده اند

“ فرشید احمدی کیش ” ، عضو شورای اسلامی شهر یاسوج در این زمینه به خبرنگار ایسنا گفت: زیرساخت های شهر یاسوج از ابتدا خوب تعریف نشد یعنی ساختار شهری این شهرازجمله عرض خیابانها، نحوه طراحی و سایر موارد همچون دیگر شهرهای کشور نیست.

وی افزود: وقتی حدود 40 سال خیابانی روکش نشود قطعا چال و چوله ایجاد می شود که البته نباید دخالت دستگاههای خدمات رسان را در این خصوص نادیده بگیریم که می توان گفت عمده مشکل نامناسب بودن آسفالت خیابانهای شهر یاسوج دستگاههای خدمات رسان هستند که وظیفه خود را به خوبی انجام نمی دهند و یا اگر انجام می دهند کارشناسی و اصولی نیست.

همگرایی بین دستگاههای خدمات رسان و شهرداری وجود ندارد

احمدی کیش اظهارکرد: وقتی دستگاههای خدمات رسان اقدام به حفاری و کنده کاری در سطح خیابانها انجام می دهند آسفالت و روکش آسفالت آنها بر عهده دستگاههای خدمات رسان است که متاسفانه این امر در شهر یاسوج عملی و رعایت نمی شود که باعث وجود چال و چوله ها و کنده کاری های فراوان در این شهر شده است .

این عضو شورای اسلامی شهر یاسوج خاطرنشان کرد: همگرایی بین دستگاههای خدمات رسان و شهرداری وجود ندارد و هرکس از زیر بار وظیفه و مسئولیتی که برعهده دارد، شانه خالی می کند. پس از انجام کارشان و حفاری و کنده کاری خیابان را به وضع خودش رها می کنند که پس از پیگیری های متعدد بخشی را ترمیم و بخشی را رها می کنند.

مسئولان به کمک شورا و شهرداری بیایند

احمدی کیش تصریح کرد: برای رفع مشکل آسفالت خیابانهای شهر یاسوج می طلبد که مسئولان استانی به کمک شورا و شهرداری بیایند و اعتبارات ویژه ای در این زمینه اختصاص داده شود.

وی ادامه داد: شهرداری و شورای شهر در تلاش هستند که در این زمینه اقداماتی را در حد توان شهرداری انجام دهند. واقعا خیابانهای شهر یاسوج در شان مرکز استان و پایتخت طبیعت ایران نیست اما باید عوامل و متغیرهای این وضعیت را بررسی کنیم.



وجود چال و چوله های در خیابانها باعث تصادف می شود

“ سرهنگ اسماعیل خوشوقت ” ، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تاثیر چال و چوله های خیابانهای شهر یاسوج در تصادفات رانندگی به خبرنگار ایسنا گفت: نامناسب بودن سطح آسفالت خیابانها بتعث کاهش ضریب اصطکاک می شود که در ترمز ناگهانی خودرو کشیده شود.

وی اظهارکرد: وجود چال و چوله های در خیابانها باعث فرار رانندگان و در پی آن تصادف می شود به این صورت که رانندگان بخاطری رد کردن خودرو از چال و چوله با خودروی دیگری برخورد می کند و جلوبندی خودرو را نابود می کند.



با داشتن چنین خیابانهای در مرکز استان شرمنده مردم هستم

همچنین “ شاهرخ کناری ” ، فرماندار شهرستان بویراحمد در این رابطه در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: در جلساتی که با شهردار داشته ایم نکاتی را برای اصلاح هندسی معابر، پلها و خیابانهای این شهر مطرح کردیم که در برخی موارد سطح پل چند سانتی متر از خیابان بعدی بالاتر یا پایین تر است که همانند یک دست انداز و چاله است.

وی نامطلوب بودن وضعیت آسفالت خیابانهای شهر یاسوج عیان است، افزود: آسفالت خیابانهای ای شهر مطلوب و در شان مردم استان نیست البته شهرداری هم در حال انجام اقداماتی از جمله آسفالت 12هزار متر کوچه و خیابانهای در مناطق شهر است اما شهر گسترده و توان شهردایر کم و از طرفی دستگاههای خدمات رسان مشکل ساز هستند. با توجه به فرسوده بودن شبکه آب یاسوج و در برخی موارد نشتی آب مجبور می شوند خیابانی که تازه آسفالت شده را کنده کاری و حفاری کنند که پس از آن چال و چوله ایجاد و باعث می شود که معابر و خیابانهای خوبی نداشته باشیم و مردم نیز رضایت نداشته باشند.

کناری با بیان اینکه با داشتن چنین خیابانهای در مرکز استان شرمنده مردم هستم، اظهارکرد: باید حداقل معابر و خیابانهای اصلی شهر یاسوج از آسفالت مناسب و با کیفیتی برخوردار باشند.

فرماندار شهرستان بویراحمد تصریح کرد: البته شهردار یاسوج یک ماه پیش وعده انقلاب آسفالت را در این شهر داده که امیدوارم این وعده را تا یک ماه دیگر عملی کند چراکه با فرا رسیدن فصل سرما دیگر آسفالت کردن از کیفیت لازم برخوردار نخواهد بود.

شهرداری یاسوج امکانات و کارخانه آسفالت دارد اما مسئولان شهرداری مطرح می کنند که اولویت های دیگر دارند که هنوز خیابانها و معابر آنها خاکی است .



70درصد وضعیت آسفالت خیابانهای یاسوج به دستگاههای خدمات رسان برمی گردد

همچنین "کیوان آشنا"، رئیس شورای شهر یاسوج در این زمینه به خبرنگار ایسنا گفت: با سه چهار پیمانکار برای آسفالت کردن خیابان های شهر یاسوج قرارداد بسته ایم اما به علت نوسانات قیمت قیر و کمبود قیر حاضر به عملیاتی کردن قرارداد خود نشده اند.

وی افزود: مشکل چال وچوله ها ونامناسب بودن آسفالت خیابان های یاسوج با پنج و10میلیارد تومان حل نمی شود بلکه در این زمینه حداقل 100میلیارد تومان نیاز است در حالی که سر جمع اعتبارات شهرداری یاسوج کمتر از 100میلیارد تومان است.

آشنا اظهارکرد: یکی از عوامل نامناسب بودن آسفالت خیابان های این شهر اصولی و مناسب نبودن زیرسازی آسفالت است که در برخی موارد پر از چال وچوله و موزایکی شده و حدود 70درصد این وضعیت به عملکرد دستگاههای خدمات رسان(آب، برق، گاز و مخابرات) برمی گردد. دستگاههای خدمات رسان پس از حفاری و کنده کاری و انجام کار خود یا ترمیم را به درستی و اصولی انجام نمی دهند و یا به حال خود رها می کنند در صورتی که باید پس از کنده کاری و ترمیم حفاری انجام شده عرض خیابان کامل روکش شود اما متاسفانه این مسئله رعایت نمی شود.

رئیس شورای شهر یاسوج خاطرنشان کرد: نه تنها مرکز استان بلکه شهری در کشور ندیده ام که وضعیت خیابان های شهر یاسوج را داشته باشد ضمن اینکه خیابان ها و معابر برخی از محلات این شهر پس از 40سال از عمر انقلاب اسلامی هنوز خاکی است.

آشنا تصریح کرد: امیدواریم همه دستگاهها به این مسئله توجه داشته باشند تا بتوانیم راه حلی اساسی برای رفع آن پیدا کنیم و این مسئله نیاز به نگاه فرابخشی دارد چراکه اعتبارات شهرداری به تنهایی جوابگوی این مشکل نیست. عمده اعتبارات شهرداری از محل اخذ عوارض ساخت و ساز تامین می شود که متاسفانه طی چند ماه اخیر صدور پروانه ساخت و ساز به اندازه انگشتان یک دست رسیده است.

وضعیت آسفالت خیابانهای یاسوج مردم را عصبی کرده

وی ادامه داد: برای بهبود وضع آسفالت خیابان های شهر یاسوج نیاز به اقدام فوری و اورژانسی داریم و در همین خصوص از مجمع نمایندگان استان و استاندار درخواست کمک و مساعدت برای رفع این مشکل داریم.

رئیس شورای شهر یاسوج عنوان کرد: مشکل آسفالت خیابان های یاسوج علاوه بر خسارات مالی و تصادفات، موجب پایین آمدن آستانه تحمل مردم و مشکلات عصبی برای آنها شده است.



عمر آسفالت برخی از خیابانهای یاسوج تمام شده است

عزیز فیلی، معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این خصوص به خبرنگار ایسنا گفت: قدمت و عمر آسفالت برخی از معابر و خیابانهای شهر یاسوج تمام شده است که منجر به چال و چوله ها و دست اندازی و بعضا برجستگی شده است که نیازمند بهسازی، لکه گیری و روکش آسفالت هستند. شهرداری و شورای شهر یاسوج باید نهضت آسفالت را در این شهر راه بیندازند البته اقداماتی صورت گرفته اما کافی نبوده است.

وی افزود: شهرداری باید با تشکیل چند اکیپ نسبت به آسفالت خیابانهای شهر یاسوج اقدام کند هرچند امسال با مشکل تهیه قیر مواجهیم. با توجه به اینکه فصل کاری در شهر یاسوج به علت سردسیری بودن محدود و کم است باید نسبت به آسفالت معابر و خیابان های این شهر اقدام اساسی و سریع صورت گیرد.

فیلی اظهارکرد: استانداری نیز در حد توان از یک سری اعتبارات استانی برای بهبود وضعیت خیابان های شهر یاسوج کمک خواهد کرد.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این مطلب که دوره بازگشت آسفالت اکثر خیابانهای شهر یاسوج فرا رسیده است، خاطرنشان کرد: عمر مفید آسفالت بیشتر خیابان های این شهر به پایان رسیده است که باید حتما نسبت به ترمیم و سپس روکش این خیابان ها اقدام شود.

رسیدگی سریع به وضعیت آسفالت خیابانهای یاسوج

فیلی تصریح کرد: بیشتر خیابان ها و معابر اطراف شهر متاسفانه هنوز خاکی هستند که باید این محلات نیز در دستور کار قرار گیرد تا مردم از این وضعیت نابه سامان در بیایند.

وی تاکید کرد: آسفالت خیابان های شهر یاسوج به عنوان مرکز استان می توانست وضعیت و شرایط بهتر از این را داشته باشد و هم اکنون این شهر در این رابطه عقب ماندگی دارد که نیازمند توجه بیشتر است و باید سریع تر به این مسئله رسیدگی و توجه شود.



وضعیت آسفالت خیابانها و معابر بیشتر مناطق یاسوج نامناسب است

نستهن مقدم، شهردار یاسوج در این زمینه به خبرنگار ایسنا گفت: وضعیت آسفالت خیابانها و معابر بیشتر شهرک ها و مناطق شهر یاسوج نامناسب است این محلات یا خیابانهای آنها آسفالت نیست و یا اگر آسفالت است از کیفیت مطلوب و مرغوبیت برخوردار نیست.

وی افزود: آسفالت خیابانها و معابری که تردد بیشتری بر روی آنهاست بخصوص مناطق مرکزی شهر مستهلک و فرسوده است.برای عملیلات اجرایی اصلاح معابر، احداث جداول و نهضت آسفالت در شهر یاسوج 99میلیارد تومان برآورد اولیه کرده ایم تا در صورت تامین اعتبار بتوانیم این وضعیت را بهبود دهیم .

مقدم اظهار کرد: با توجه به وضعیت و توان مالی شهرداری در مناطق سطح شهر از جمله بلکو، سی متری رضایی ها، ابوذر ها و کمال الملک طی 6 ماهه اخیر حدود 70 هزار متر مربع آسفالت انجام شده است که این میزان کافی نیست و چند برابر این میزان برای رفع مشکل آسفالت خیابانهای یاسوج باید اقدام شود.

شهردار یاسوج خاطر نشان کرد: مشکلات کمبود و نوسانات قیمت قیر کار آسفالت خیابانهای این شهر را با اختلال مواجه کرد که با پیگیری های صورت گرفته که قول های مساعدی در این زمینه گرفته ایم.

آزار مردم بعلت نشست آسفالت در برخی خیابانهای یاسوج 

مقدم با اشاره به نشست آسفالت در برخی از خیابانهای مرکز شهر باعث آزار مردم می شود، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با توجه به فرا رسیدن فصل سرما بتوانیم بخش اعظمی از خیابانهای شهر یاسوج را آسفالت کنیم. واقعا وضعیت آسفالت خیابانهای منطقه راهنمایی به عنوان شمال شهر با مناطق پایین دست همچون شرف آباد و شهرک جهاد نامرغوب تر است و گلایه مردم بجاست.

وی ادامه داد: در حال حاضر اولویت ما مناطقی است که خیابان و معابر آنها خاکی است.

شهردار یاسوج اضافه کرد: با توجه به عقب ماندگی شهر یاسوج بعنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سایر مراکز استانهای در زمینه زیرساختها می طلبد که مسئولان در شورای برنامه ریزی اعتبار ویژه ای را به این شهر اختصاص دهند.
عیسی فتحی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار