در این آیین به پاس زحمات و تلاش های بهورزان از 20 بهورز این شهرستان و 4 بهورز نمونه استانی تجلیل شد.
کد خبر: ۶۵۲۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۸ 09 September 2018

به همت شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده به مناسبت روز بهورز طی مراسمی باشکوه از بهورزان این شهرستان تجلیل شد.

این مراسم با حضور مسئولین بهداشت ودرمان، برخی از اعضای شورای اداری لنده و بهورزان و خانودهای این قشر زحمت کش برگزار گردید.

بهورزان پیام آوران بهداشت و سلامت/ آئین تجلیل از بهورزان شهرستان لندهامراله خانی رئیس شبکه ی بهداشت ودرمان لنده با اشاره نقش موثر بهورزان در مجموعه خدمات بهداشت ودرمان کشور گفت؛ بهورزان با آموخته‌ها، تجربه‌ها و ارتباط موثر خود نقشی کم‌ نظیر در گسترش خدمات بهداشتی سراسر کشور به ویژه در مناطق محروم و روستاها ایفا می کنند.

وی ارتقا سطح سلامت جامعه را نتیجه تلاش بهورزان دانست و گفت: ارتقاء شاخص‌های بهداشتی در مناطق روستایی وابسته به کار بهورزان است و خدمات ارائه شده توسط بهورزان باعث بالا رفتن شاخص‌های بهداشتی و ارتقای سلامت افراد جامعه می‌شود‎.‎

بهورز کیست؟ 
تابناک؛ بهورز ارایه دهنده خدمات مراقبتی اولیه بهداشتی، درمانی در محیط روستاها است که در خانه بهداشت فعالیت می کند و حوزه فعالیت وی فقط در خانه بهداشت تعریف نشده بلکه « ده گردشی» برای سرکشی و اطمینان از سلامت روستاییان و رفتن به روستاهای اقماری از حوزه های فعالیت این پیام آور سلامت است. 
ارایه خدمات سلامت به زنان باردار، کودکان، نوجوانان، جوانان، سالمندان و میانسالان روستا، خدمات بهداشت محیط و حرفه ای و کنترل بیماری ها اعم از واگیردار و غیرواگیر از جمله وظایف یک بهورز است.

همچنین از دیگر وظایف و کار بهورزان شناخت موقعیت جغرافیایی و جمعیتی منطقه، انجام سرشماری در منطقه تحت پوشش، بیماریابی و گزارش موارد جدید بیماری به مراکز بهداشتی درمانی، ارجاع بیماران به سطوح بالاتر، درمان‌های ابتدایی، ارائه آموزش‌های لازم به جمعیت هدف ،واکسیناسیون، خدمات تنظیم خانواده و نیز ارائه مراقبت‌های اولیه بهداشتی به گروه‌های هدف شامل مراقبت از کودکان، دانش آموزان، جوانان، میانسالان، سالمندان و نیز مادران باردار در جمعیت روستا یا روستاهایی است که تحت پوشش آن خانه بهداشت می‌باشند.

در پایان این مراسم که به همت شبکه بهداشت ودرمان لنده و با حضور مسئولان ادارات و نهادهای دولتی و خانواده های بهورزان برگزار شده بود از 20 بهورز شهرستان و 4 بهورز نمونه استانی تجلیل شد.

بهورزان پیام آوران سلامت/ آئین تجلیل از بهورزان شهرستان لنده

بهورزان پیام آوران سلامت/ آئین تجلیل از بهورزان شهرستان لنده

بهورزان پیام آوران سلامت/ آئین تجلیل از بهورزان شهرستان لنده

بهورزان پیام آوران سلامت/ آئین تجلیل از بهورزان شهرستان لنده

 

بهورزان پیام آوران سلامت/ آئین تجلیل از بهورزان شهرستان لنده

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار