نکته امیدوار کننده در این زمینه تبدیل شدن فرهنگ اهدا عضو در کهگیلویه و بویراحمد به عنوان فرهنگی غالب و پذیرفته شده است که اکنون کمتر خانواده ای پیدا می شود ، در حوادث منجر به مرگ مغزی اعضای خانواده اقدام به اهدا عضو ننماید.
کد خبر: ۶۵۳۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰ 09 September 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / اجتماعی ، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از یازدهمین مورد اهداء عضو استان کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری خبر داد.
دکتر سبز ضمن تقدیر و تشکر ویژه از خانواده فرهیخته مرادیان  گفت: مرحوم سجاد مرادیان از اهالی کوخدان شهرستان دنا ،که بدنبال حادثه ای دچار مرگ مغزی شده و در ‌آی سی یو بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج بستری بود، با رضایت خانواده بزرگ منش و ایثار گرش به ‌اتاق عمل بیمارستان  انتقال یافت تا  برداشت اعضاء انجام پذیرد. 
دکتر سبز ضمن آرزوی صبر  جزیل برای بازماندگان این مرحوم  افزود:امیدوارم  رحمت واسعه الهی شامل این جوان برومند گردد.
سید سینا سعیدی مسئول تیم فراهم آوری پیوند دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز ضمن تشکر از خانواده فرهیخته  و ایثارگر  مرادیان گفت:ساعت ۳ بامداد  امروز  ۱۸ شهریورماه ۹۷،با همکاری تیم پیوند اعضاء بیمارستان فوق تخصصی ابو علی سینا شیراز ،برداشت  دوکلیه و کبد مرحوم‌ سجاد مرادیان انجام شد تا  به بیماران نیازمند پیوند زده شود و به آنها زندگی دوباره ای بخشد.
سعیدی ضمن تشکر و قدردانی  از  این خانواده ایثارگر افزود:امیدواریم  این عمل خداپسندانه   در بین همه مردم مهربان این دیار جایگاه والای خود را پیداکند تا تعداد بیشتری از افراد نیازمند به پیوند بتوانند زندگی عادی خود را بازیابند.
یازدهمین اهدا عضو مرگ مغزی در استان / نهادینه شدن یک فرهنگ در کهگیلویه و بویراحمد + جزئیات
 
نهادینه شدن یک فرهنگ در کهگیلویه و بویراحمد
اما نکته امیدوار کننده در این زمینه تبدیل شدن فرهنگ اهدا عضو در کهگیلویه و بویراحمد به عنوان فرهنگی غالب و پذیرفته شده است که اکنون کمتر خانواده ای پیدا می شود ، در حوادث منجر به مرگ مغزی اعضای خانواده اقدام به اهدا عضو ننماید.
بنابرگفته مسئولان ، این استان محروم در چند سال اخیر رتبه های نخست کشور در اهداء عضو را داشته است . در حالیکه در سال 95 اعلام شد ۸۲.۵ درصد از خانواده بیماران مرگ مغزی استان به اهدای اعضای بیماران رضایت داده اند و این میزان در کشور۷۶ درصد است ، در سال 96 هم آمار اعلامی از کسب همین رتبه برای استان حکایت دارد.
در تابستان سال 96 مسئول هماهنگ‌کننده تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: کهگیلویه و بویراحمد رتبه نخست اهداء عضو کشور را کسب کرد.
ساسان عباسی گفت: دوسال گذشته و از ابتدای امسال تاکنون استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه اهداء عضو بیماران مرگ مغزی به بیماران نیازمند رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده است.
 
با رواج فرهنگ پیوند عضو در میان مردم کهگیلویه بویراحمد، خانواده بیماران مرگ مغزی شده خود با واحد هماهنگی پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هماهنگی و زمینه اهدای اعضای بدن بستگان خود را فراهم می‌کنند.
واحد فراهم آوری پیوند اعضا از سال 1390 در دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد فعال شده است.
جوان‌ترین اهدا کننده عضو در استان کهگیلویه و بویراحمد کودک 19 ماهه و مسن‌ترین اهدا کننده عضو بیش از 70 سال سن داشته است.
انجمن اهدای عضو در روزهای اخیر در یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد با هدف ترویج بیشتر فرهنگ اهدای عضو تشکیل شده است.
بیش از پنج هزار نفر از مردم نوع‌دوست و نیکوکار استان فرم اهدای عضو بعد از مرگ را تکمیل کرده‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار