کد خبر: ۶۵۳۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸ 10 September 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / اجتماعی ، رئیس پلیس آگاهی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعداد متهمین دستگیر شده کالا قاچاق در پنج ماهه امسال یک هزار و 120 نفر هستند که شاهد افزایش 10 درصدی نسبت به سال گذشته هستیم.

سعید بالش‌زر در نشست ظهر امروز کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به اقدامات پلیس آگاهی در این خصوص اشاره کرد و گفت: ارزش ریالی تقریبی کالاهای کشف شده در پنج ماهه سال گذشته 144 میلیارد ریال بوده در حالی که ارزش کالاهای قاچاق کشف در سال جاری 150 میلیارد ریال اعلام شده که افزایش 4 درصدی کشفیات را شاهد هستیم.

رئیس پلیس آگاهی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تعداد خودروهای توقیفی در پنج ماهه سال جاری 376 دستگاه بوده در حالی که در مدت مشابه سال گذشته 368 دستگاه خودرو توقیف شد که در این زمینه هم دو درصد افزایش را شاهد هستیم.

وی با اشاره به افزایش 10 درصدی تعداد افراد دستگیر شده افزود: یکهزار و 120 نفر در رابطه با قاچاق کالا دستگیر شدند که آمار ثبت شده در پنج ماهه سال گذشته دستگیری یک هزار و 12 نفر را نشان می‌دهد.

این مسؤول با اشاره به اینکه پوشاک، لوازم یدکی و مواد خوراکی از جمله بیشترین کالاهای قاچاق هستند از عدم همکاری برخی از کارشناسان با ماموران انتظامی برای شناسایی کالاهای قاچاق انتقاد کرد و گفت: 6 تن گردو قاچاق از فردی گرفته شد و این فرد به قاچاق بودن گردوها و چینی بودن آنها اقرار کرد اما کارشناسان اعلام می‌کردند که برخی از این گردوها ایرانی هستند.

معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص گفت: نه تنها نیروی انتظامی بلکه سایر دستگاه‌ها از عدم همکاری کارشناسان در شناسایی کالای قاچاق گلایه‌مند هستند که کارشناسان سلیقه‌ای عمل می‌کنند.

وی عنوان کرد: تیم کارشناسی ثابتی به این منظور تشکیل و کارشناسان از سلیقه‌ای عمل کردن بپرهیزند./فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار