معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد : خط شوتی استان از خودروهای سواری به وانت بارها تغییر کرده به گونه‌ای که برخی با این بهانه که لوازم خانگی را برای نیاز شخصی گرفته‌اند، قاچاق می‌کنند.
کد خبر: ۶۵۳۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۱ 10 September 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / اجتماعی ، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سواستفاده‌ از کارت‌های بازرگانی گفت: برخی دارندگان این کارت‌ها تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، الماس گشتاسبی ظهر امروز در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: عمده تخلفات بازرگانی و ارزی در کشور به دلیل سوء استفاده از کارت‌های بازرگانی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه برخی افراد بدون هویت کارت بازگانی دارند و در عمرشان یک اقدام بازرگانی انجام نداده‌اند ، عنوان کرد: برخی از دارندگان این کارت‌ها شاید دنبال گله باشند ولی کارتشان برای برخی دیگر منبعی برای سود استفاده و استفاده از رانت‌های دولتی و ارزی شده است.

گشتاسبی با اشاره به اینکه با کد ملی و کارت بازرگانی برخی افراد سواستفاده می‌کنند، افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد برخی دارندگان کارت‌های بازرگانی تاکنون مالیات پرداخت نکرده‌اند و هنگام بررسی مشخص شده فرد زیر پوشش نهادهای حمایتی بوده و به نوعی زمین گیر است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: خط شوتی استان از خودروهای سواری به وانت بارها تغییر کرده به گونه‌ای که برخی با این بهانه که لوازم خانگی را برای نیاز شخصی گرفته‌اند، قاچاق می‌کنند.

گشتاسبی با بیان اینکه این استان به محل وانت بارهای حمل کالاهای خانگی قاچاق تبدیل شده است، تصریح کرد: فرد قاچاقچی کالاها را در چندین وانت بار تقسیم کرده و حتی یک سند ازدواج دستشان می‌گذارد که بگوید برای نیاز شخصی خریداری کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: در 5 سال اخیر رایزنی‌های لازم توسط مسئولان و متولیان امر برای اخذ مجور ایجاد 5 ایستگاه ایست و بازرسی انجام شد که انتظار می‌رود برای اجرایی کردن این مهم اقدام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار