کد خبر: ۶۵۴۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰ 13 September 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / فرهنگی ، اسماعیل زارعی داشت: شهرستان لنده از دیرباز در عرصه هنر و هنرمندی حرف‌های بسیاری گفتن داشته و تاکنون در عرصه‌های مختلف توانسته جایگاه خود را در عرصه فرهنگ و هنر حفظ کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لنده افزود: تعزیه یکی از هنرهای ماندگاری است که شهرستان لنده به عنوان مهد تعزیه استان کهگیلویه و بویراحمد شناخته و گروه‌های متعددی را در این حوزه پرورش و راهبری نموده و در آینده نیز این مهم را ادامه خواهند داد.

وی در ادامه تصریح کرد: عرصه هنر سینما و تلویزیون یکی از عرصه‌هایی بوده که این مفاخر بزرگی همچون زنده یاد حسین پناهی از فرزندان این شهرستان در آن توانسته‌اند ظهور و بروز نمایند.

زارعی ادامه داد: عرصه کارگردانی، نویسندگی و بازیگری از سال‌ها پیش در این شهرستان پیگیری شده و آثار متعددی در این حوزه به رشته تحریر درآمده و یا برنامه‌های فرهنگی و هنری آن رقم خورده است.

وی خاطر نشان کرد: مستند سنگواره روایتی از وجود یک شتر سنگی در شهرستان لنده بوده که آقای رسول حاتمی یکی از جوانان آینده‌دار عرصه فرهنگ و هنر این شهرستان مراحل ساخت و تهیه این مستند را در شهرستان آغاز کردند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لنده با بیان اینکه ساخت مستند سنگواره در شهرستان لنده آغاز شده گفت: این شتر سنگی بزرگترین مجسمه سنگی بدون دخالت دست بشر بوده که در شهرستان لنده به صورت طبیعی در کوه حاتم(شیتاب) لنده نقش بسته است.

زارعی افزود: تمام مجوزهای لازم برای ساخت این مستند اخذ شده و امیدواریم این مستند فتح بابی برای ورود سایر هنرمندان شهرستان به این عرصه باشد. / فارس 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حیات
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
آیا واقعا بدون دخالت دست بشر بوجود آمده بر اساس چه مستنداتی این شتر را طبیعت ساخته در حالی که میتوان رگه های از دخالت انسان در ساخت آن را مشاهده کرد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار