کد خبر: ۶۵۵۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۶ 15 September 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / اجتماعی ، مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: بهزیستی موظف شده تا 7 استان در معرض سوءتغذیه را از طریق روستا مهدها و حاشیه مهدها تحت پوشش یک وعده غذای گرم قرار دهد.

محمد نفریه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس گفت: مراقبت تغذیه ای در کودکان به ارتقای شاخص های رشد  و ایجاد باورها و عادات صحیح غذایی در کودکی و بزرگسالی منجر می شود این درحالی است که بیش از ۶۰۰ هزار کودک شش ماهه تا ۶سال در مهدها وجود دارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 17 هزار مهد کودک در کشور وجود دارد که 8 هزار مرکز در مناطق حاشیه‌ای شهری و روستایی تاسیس شده که تقریبا برابر با یک‌ دوم میزان تمام مهدهای کودک کشور است.

نفریه گفت: ۶هزار و ۵۰۰ مهد نیز در روستاها مستقر است که برای ارائه خدمات، یارانه و تسهیلاتی به آنها پرداخت می‌شود. پرداخت یارانه به این مراکز با هدف توسعه متوازن و گسترش عدالت انجام می‌شود به طوری که این کودکان نسبت به کودکان مناطق شهری از کمبودی رنج نبرند.
کهگیلویه و بویراحمد جز 7 استان با مشکل سوء تغذیه

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به توزیع ۱۰۰ درصدی یک وعده غذای گرم در همه مهدکودک‌های مناطق روستایی تصریح کرد: امسال ۲۲۷ هزار کودک روستایی از یک وعده غذای گرم در مهدکودک بهره‌مند می‌شوند.

نفریه گفت: حدود 200 هزار کودک در این 8 هزار روستا مهد و حاشیه مهد با سرانه روزانه 2 هزار تومان برای 130 روز در سال،مشمول طرح یک وعده غذای گرم بهزیستی شده اند.

وی گفت: بین ۵۰ تا ۷۵ درصد از مهدهای مناطق حاشیه شهرها نیز با اولویت شهرهای دارای سوء تغذیه، یک وعده غذای گرم دریافت می‌کنند.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: ۷ استان نیز بنا براعلام وزارت بهداشت که شامل سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، بوشهر، کرمان، بندرعباس و ایلام هستند در معرض سوء تغذیه قرار دارند که در این طرح دادن یک وعده غذای گرم قرار می گیرند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
من باورنمی کنم چون فقیرترین ادمها رامیبینم بهترین تغذیه رادارنددراستان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار