ریاست شورای شهر چیتاب : علی رغم دعوت از امام جمعه در جلسات متعدد مردمی، در این جلسه از ایشان دعوت بعمل نیامد تا ما با حضور فامیلهای متعدد، خود برای رسالت خدمت عاشورائی مان تصمیم گیری کنیم که متاسفانه علی رغم ارسال دعوت نامه ۷۰درصد از آنان حضور نیافتند وباعث رنجش خاطرحاضرین و کسر شأن جلسه گردید.
کد خبر: ۶۵۵۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴ 16 September 2018
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد از چیتاب در جلسه مردمی وشورا درقالب تصمیم گیری روند اجرائی ظهر عاشورا به میزبانی شهر چیتاب اولین بار بدون حضور امام جمعه درشهرداری برگزار شد!

دراین جلسه که در قالب برنامه ریزی کیفیت ومدیریت ماه محرم و میزبانی مرکز بخش از ورود عزاداران روستاهای همجوار در ظهرعاشورای چیتاب با هماهنگی شورای شهر و نمایندگان فامیل های متعدد چیتابیها درشهرداری برگزار شد.
در این جلسه افراد حاظر با اظهار نظر وراهکارهای متعدد خواستار بهبود وضعیت موجود سالهای گذشته شدند.
کریمداد موحدی ریاست شورای شهرچیتاب باتشکر از حاظرین وگلایه از غیبت نمایندگان فامیلهای مختلف چیتابی در این جلسه گفت:ارزش ومقام امام حسین علیه السلام نزد خداوند آنقدر بزرگ است که ماها ماهیت درک کامل آن را نداریم و کوتاهی در خدمت چیزی از امام حسین کم نخواهد کرد بلکه این مائیم که با تعصبات بیجا ورقابت ناسالم به خودمان ضرر خواهیم زد.
در جلسه هماهنگی ظهر عاشورا امام جمعه نبود ، ۷۰ درصد مدعوین نیامدند!

موحدی افزود: علی رغم دعوت از امام جمعه در جلسات متعدد مردمی، در این جلسه از ایشان دعوت بعمل نیامد تا ما با حضور فامیلهای متعدد، خود برای رسالت خدمت عاشورائی مان تصمیم گیری کنیم که متاسفانه علی رغم ارسال دعوت نامه ۷۰درصد از آنان حضور نیافتند وباعث رنجش خاطرحاضرین و کسر شأن جلسه گردید.
این مسئول با اشاره به اعتراض یکی ازحاظرین که بیان کرد بعضی ها برای خودنمائی صرفا با حضور امام جمعه در این برنامه ها جولان میدهند تصریح کرد: اولا که وجود بابرکت دکتر وحدانی فر نُورم اجرای برنامه های فرهنگی در بخش را باتوان ودرایت بالا و مدیریت فوق العاده از مرحله فراتر از حد استانی بالاتر برده است.
دوما، مگر در زمان اجداد ما هم امام جمعه بود که آنان درنهایت داشته هایشان با آن امکانات محدود برای امام حسین بابهترین کیفیت پرشور ترین مراسمات را در نهایت عطوفت واعتماد برگزار می کردند؟
در ادامه منوچهر کاشفی مسئول شورای هماهنگی بخش و عضوشورای شهر با اشاره به نوع برگزاری دهه محرم و روند اجرای آن گفت: رسالت قیام حسین بن علی در راستای تحقق شعار امر به معروف و نهی از منکر بود که او همراه با ۷۲تن از بهترین یاران و اهل بیتش با ریختن خون و اهداء سرو دستانشان تثبیت کرد اما مادر زمان حال کجای کار قرار داریم؟.
کاشفی با اشاره به نحوه برگزاری مراسم محرم و روز عاشورا در شهر چیتاب گفت: رسالت اجرائی هر شهر وروستادر برگزاری مراسم امام حسین خاصه برنامه ده گردشی که با درایت امام جمعه  محترم ترویج و اجرائی شده نشان از هویت فرهنگی آنجاست و میطلبد با همکاری هم وماموران امنیتی در عاشورای امسال با رفع نواقص گذشته بدون تعصبات بیجا باشعور حسینی شور حسینی دیگری برپا کنیم تا اصالت فرهنگی خود را باردگر برهمگان ثابت کنیم.
مجید وثوقی باز نشسته فرهنگی چیتاب که بعنوان دبیر اجرائی عاشورا در شهر انتخاب شد هم گفت: بنده غلام سینه زنان ابی عبدالله علیه السلامم و خاک و عرق عزادارانش را نوش داروی هر درد میدانم اما به جان امام حسین علیه السلام در برخورد با هرگونه بی نظمی در ریتم پذیرائی ظهر عاشورا از تک پسر خود هم نمیگذرم و امسال با همکاری دوستان منتخب خادمی امام حسین(ع) همانند وفای به عهد یارانش در ظهر عاشورا تا پایان مامورریت خدمتگذاری خود تابعداز ظهر عاشورا پایبند و متعهد میباشم.
وثوقی افزود:باجمع آوری نذورات، ازطرف نماینده هرفامیل، پخت غذای ظهر عاشورا، با معرفی افراد ذیربط چهارشنبه شب در گردان ۴۸۹امام رضا(ع) صورت خواهد گرفت وهر کسی نذری یاغذایی دارد به ستاد اجرائی تحویل دهد وبه هیچ وجه درظهر عاشورا بدون هماهنگی ستاد از طرف خود بین عزاداران غذائی توزیع نکند زیرا مخل نظم میشود که قطع به یقین با او در مله عام برخورد خواهدشد.
در پایان مصوب شد: عزاداران حسینی در روز عاشوراء از ساعت۹٫۳۰با تجمع در میدان بسیج باسینه زنی دربین راه وگذشتن از موکبهای پذیرائی موجود با نظم خاص به سمت امامزاده عبدالله ع حرکت کنند که بعداز اتمام سینه زنی ومراسم سخنرانی وپایان نماز ظهر عاشورا تمام افراد میهمان درصفوف جلو بنشینند و کار توزیع غذا فقط به عهده افرادیست که با کاورهای مشخص شده حضور دارند.
 
گزارش و عکس :  رسام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار