کد خبر: ۶۵۷۵۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱ 21 September 2018
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد از چیتاب مراسم شام غریبان بخش کبگیان باحضور خیل عزاداران حسینی از سراسر روستاهای بخش و شهرچیتاب امشب همزمان با اقامه نماز مغرب وعشاء در مسجد امام رضا(ع) روستای صالحان از توابع چیتاب برگزار گردید.
حجت الاسلام والمسلمین علی وحدانی فر سخنران ویژه این مراسم با تشکر از زحمات مردم شورا ودهیار روستا، در برپائی رسالت ۶سالگی شام غریبان در روستای صالحان گفت: صالحان مردمانی ولایتمدار از جنس عاشقان اهل بیت عصمت وطهارتند، که در تمامی مراسمات خدمت به اهل بیت ازپیشگامان خادمین اهل بیتند.
سخنران ویژه این همایش با اشاره به رشادت اصحاب امام حسین در زمان تنگدستی وتحریم آب گفت: کسانیکه از مهاجرین دل شب در کربلا قبل از ظهر عاشورا جاماندند ۷۲برگزیده بی ادعائی بودند که باروشنگری عالم به بصیرت در حمایت از ولایت بودند وَ درتمامِ رَدِه های سِنی بابینش بالا وپشت پازدن به امورات دنیوی و بی توجهی به زرق وبرق دنیا با درک امام زمان خود عمار وار تا پای جان جنگیدند.
وی تصریح کرد: انقلاب ما با فاکتور گیری از نهضت عاشورا رهائی از بند استکبار بامحوریت دموکراسی اسلامی را به جهانیان صادر کرد و در دوران فعلی برای صیانت از ولایت فقیه، مردمانی از جنس وهب و حبیب بن مظاهر باید مصداق پاسداری از ارزشها باشند.
حجت الاسلام علی وحدانی فر تصریح کرد: زمانیکه مردان جنگی در آن شرایطی که قدرت جسمی برای تحلیل نرفتن نیاز به آب داشت درنهایت ایثار به کودکان و سالخوردگان از خودگذشتگی نشان میدادند آیا سینه زدن مادرشرایط فعلی مملکت بادَرکِ محرومین وهمسایگان وبستگان فقیرمان سنخیت دارد وهرگاه به این درک در میدان عمل رسیدیم، قطع به یقین باعمل به سیره حسینی عاشورائی خواهیم شد.
دکتر وحدانی فر خطاب به حاظرین درباره قیاس قیام امام حسین (ع) ووضعیت فعلی کشورمان گفت: بعدانتقام مختار از کسانیکه به هرنحوی در حادثه کربلا دخیل بودند مادرس می گیریم که حتی سیاهی لشکر دشمن هم توسط مختار قصاص شد و امروزه محتکرین، که با انبار مایحتاج مردم متضرر منافع ملی هستند حکم سیاهی لشکر دشمن را دارند وبه نقشه یهودیت و وهابیت، تشیع انگلیسی که حکم شمر زمان را دارند در رسیدن به اهدافشان کمک می کنند.
وی با اشاره به قدرت روز افزون جمهوری اسلامی در منطقه و جهان و موضع گیری دشمن گفت: دشمن امروزه در قدوقامت و قواره ای نیست که عرض اندام کند زیرا ما باعاشورا  خیلی متفاوتیم، چون امام در اقلیت لشکر و امکانات بود ولی قدرت و پیشرفت واستراتژی ژنرالهای مادر منطقه لرزه بر اندام و تفکرات دشمن انداخته که همین باعث شده باناتوانی از جنگ رودر رو به جنگ نرم و تفرقه افکنی روی آورند والان دروضعیت جنگ احزاب با خروجی نصرت واقعیمان قرار داریم٫.

درپایان بعداز سخنرانی و سینه زنی عزاداران بعد ازصرف شام بانوحه خوانی مجدد مداحان هیئات مختلف میهمان در روستابه عزاداری پرداختند٫.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار