مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پلکانی بودن روستای کلوار، ابراز کرد: این روستا قابلیت ایجاد اقامتگاه های بوم گردی را دارد و به طور قطع در صورت سرمایه گذاری مسئولان در حوزه گردشگری نه تنها شاهد عمران و آبادانی این مناطق هستیم بلکه از مهاجرت مردم به مناطق شهری و حاشیه نشینی جلوگیری می شود.
کد خبر: ۶۶۱۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳ 29 September 2018
امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد با برگزاری کارگاه های آموزشی با تکیه بر توانمند سازی زنان زیرساخت های ایجاد اشتغال پایدار بانوان روستایی مناطق محروم سیلاب و کلوار را فراهم می کند.

سیلاب و کلوار روستای از توابع بخش مارگون بویراحمد که برای رسیدن به آنجا باید فرسنگ ها فاصله را طی کرد‌.

 مدیرکل امور بانوان و خانواده استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه بخشدار مارگون،جمعی از اعضای سازمان های مردم نهاد و مشاور بانوان نهاد کتابخانه های عمومی سفری یک روزه به روستاهای محروم بخش مارگون داشته اند.

روستای کلاغ خورده علیا نخستین محل توقف این کاروان و پس از آن مردم روستاهای چری،  خرم راه، چربیون، سورزین، چال کلگه، سیلاب و کلوار میزبان این مهمان های آشنا بود.


آذر صفایی نیا مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد هدف از این سفر را بررسی وضعیت زنان منطقه عنوان کرد و گفت: در طول سفر دو کارگاه آموزشی تاب آوری اجتماعی در دو نقطه برای زنان روستایی برگزار شد.

وی با تاکید بر اینکه این سفرهای دوره ای ادامه دارد، بیان کرد: شهرستان کهگیلویه مقصد بعدی سفرهای امور بانوان است.

صفایی نیا گفت: باتوجه به محرومیت و فقر منطقه تعداد ۱۷۷ بسته آموزشی، لوازم التحریر و پوشاک بین بچه های روستایی توزیع شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پلکانی بودن روستای کلوار، ابراز کرد: این روستا قابلیت ایجاد اقامتگاه های بوم گردی را دارد و به طور قطع در صورت سرمایه گذاری مسئولان در حوزه گردشگری نه تنها شاهد عمران و آبادانی این مناطق هستیم بلکه از مهاجرت مردم به مناطق شهری و حاشیه نشینی جلوگیری می شود.

صفایی نیا به وجود فراوانی آب در منطقه اشاره کرد و افزود: مسئولان حوزه جهادکشاورزی می توانند با برگزاری کلاس های آموزشی زمینه ایجاد اشتغال در منطقه سیلاب و کلوار را فراهم کنند.

وی تاکید کرد: آموزش محور توسعه و پیشرفت یک جامعه است و اگر مردم شیوه مقابله با بحران های زندگی و استفاده اصولی از این ظرفیت ها را به خوبی بیاموزند به طور قطع دیگر محرومیت  با سیلاب و کلوار بیگانه می شود.

صفایی نیا مدت ها پیش زمینه حضور یک کارآفرین هنرمند را در این منطقه فراهم کرده بود.

مهران بالان در کلوار به آموزش بافت تابلو فرش به دختران این روستا می پردازد.

 بازدید از این کارگاه آموزشی یکی دیگر از برنامه های کاری این سفر بود و شیرین ترین اتفاق این سفر نظاره گر بودن لذت یادگیری و امید به آینده در چشمان و لبخند دختران روستا بود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری از نزدیک وضعیت مرکز بهداشت روستا را نیز مورد بازدید قرار داد.

یکی از عمده مشکلات مناطق روستایی عدم دسترسی مطلوب دانش آموزان به کتاب است که در این سفر هماهنگی های لازم برای تجهیز کتابخانه های این روستاها انجام شد.

و اهدای یک جلد کتاب در کنار بسته های آموزشی و پوشاک حرکت فرهنگی امور بانوان استانداری در راستای ارتقای سطح مطالعه کودکان و ترویج فرهنگ کتابخوانی در منطقه بود که اشتیاق کودکان پس از اهدای این بسته ها قابل وصف نیست‌.

از عمده مشکلات جامعه روستایی مسئله بیکاری است که موجب ایجاد نا امیدی در بین مردم می شود که امور بانوان برای این موضوع هم برنامه متفاوتی داشت و صفایی نیا در این سفر و در نشستی جداگانه دهیاران روستاها را برای ترویج اشتغال پایدار با سامانه کارا آشنا کرده و توضیحات لازم در این خصوص به آنها ارائه شد.

اما مهم ترین دستاورد این سفر نه تنها شناسایی ظرفیت های مختلف روستاهای سیلاب و کلوار بود بلکه روزنه های امید و لبخند کودکانی که با اشتیاق به استقبال مسئولان آماده بودند تا بگویند برای آبادانی روستای خود همگام با مسئولان تلاش خواهند کرد تا محرومیت از این مناطق مهاجرت کرده و پیشرفت و توسعه حاکم شود.
 
برای دیدن در اندازه واقعی روی تصاویر کلیک کنید
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار