تابناک گزارش می دهد؛
رییس شورای اسلامی شهر دهدشت : حدود 160 سال از تآسیس اولین ایستگاه آتش نشانی در ایران میگذرد اما جای تأسف دارد که در شهر دهدشت که قدمتی تاریخی دارد واحد آتش نشانی آن هنوز نتوانسته است قدمهای اولیه را در زمینه تجهیز ایستگاه بردارد.
کد خبر: ۶۶۱۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۷ 30 September 2018
به مناسبت 7 مهرماه سالروز آتش نشانی و ایمنی، شهردار دهدشت به همراه معاونین خود و اعضای شورای شهر با پرسنل ایستگاه آتش نشانی دهدشت دیدار کردند.
تلاش برای افزایش حقوق آتش نشانان دهدشتی
به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، شهردار دهدشت اظهار داشت: در تاریخ 7 مهرماه سال 1359 در پی حملات رژیم بعثی به پالایشگاهای نفت جنوب و وارد کردن خسارات به تآسیسات نفتی، با حملات مجدد خود باعث شد چند تن از زحمتکشان آتش نشانی که در حین خاموش کردن آتش بودند به شهادت برسند و به همین مناسبت روز 7 مهرماه در تقویم رسمی کشور به مناسبت روز آتش نشانی و ایمنی نامگذاری شد.
وی افزود: روز آتش نشانی بهانه ای است برای تجلیل از آنانی که در میان شعله های آتش، پیام آور ایستادن و سرخ زیستن هستند و این روز را به همه عزیزان و پرسنل زحمتکش آتش نشانی دهدشت تبریک عرض میکنم.
اسفندیار برخه ابراز داشت: به حول قوه الهی یکی از مهمترین اقداماتی که در شهرداری دهدشت انجام دادیم این است که پرداختی حقوق پرسنل را بروز کردیم و حتی 10 روز جلوتر نیز حقوق ها را واریز نمودیم که به اذعان خود پرسنل این اقدام تاکنون بی سابقه بوده است.
 
تلاش برای افزایش حقوق آتش نشانان دهدشتی / قدمت 160 ساله آتش نشانی و کمبود های آتش نشانی در دهدشت / خریدهایی که به گرانی خورد ! / لزوم توجه به آمادگی جسمانی آتش نشانان + تصاویر

وی افزود: امسال باتوجه به فرارسیدن مهرماه و بازگشایی مدارس و دغدغه پرسنل جهت تآمین مایحتاج و پوشاک فرزندان خود، حتی زودتر از پایان شهریورماه حقوق و مابه التفاوت آنرا نیز باهم پرداخت نمودیم.
شهردار دهدشت عنوان کرد: اقدام مهم و تآثیرگذار دیگری که انجام دادیم بعد از حدود چندسال در احکام پرداختی 120 نفر که تاکنون به عنوان کارگر روز مزد حقوق می گرفتند، توانستیم اصلاحاتی انجام دهیم و قرارداد روزمزد را حذف کرده و قرارداد معین برایشان تنظیم نمودیم که این خود اقدام بزرگی است و برای تمام پرسنل زحمتکش بهترین تضمین کاری است.
برخه بیان کرد: در خصوص پرسنل آتش نشانی باید یکسری مزایایی به حقوق این عزیزان اضافه شود، در این مورد واحد امور اداری شهرداری را موظف کردیم که واحدهای آتش نشانی یاسوج و دیگر شهرهای استان را بررسی نموده و معین کنند که چه مزایایی به پرسنل آنها پرداخت می شود تا ما نیز همان مزایا را به پرسنل زحمتکش آتش نشانی اختصاص دهیم.
وی در پایان صحبت های خود ابراز کرد: در مجموعه شهرداری تلاش خواهیم کرد که بهترین احکام و مزایا را برای پرسنل آتش نشانی در نظر بگیریم تا بدین طریق این عزیزان با شوق و انگیزه مضاعف تری به مردم و شهروندان خدمت کنند.
قدمت 160 ساله آتش نشانی و کمبود های آتش نشانی در دهدشت
در ادامه رییس شورای اسلامی شهر دهدشت اظهار داشت: روز 7 مهرماه در جهت ارج نهادن به زحمات پرسنل آتش نشانی نامگذاری شده است اما هدف اصلی از نامگذاری این روز، نهادینه کردن مبحث ایمن سازی در سطح جامعه است.
وی افزود: حدود 160 سال از تآسیس اولین ایستگاه آتش نشانی در ایران میگذرد اما جای تأسف دارد که در شهر دهدشت که قدمتی تاریخی دارد واحد آتش نشانی آن هنوز نتوانسته است قدمهای اولیه را در زمینه تجهیز ایستگاه بردارد.
محمد حسین جمشیدی ابراز داشت: در طول یک سالی که از عمر شورای پنجم شهر دهدشت میگذرد مسئولان ما قول هایی دادند که تاکنون عملی نشده است به طوری که سال گذشته ستاد مدیریت بحران استانداری و فرمانداری مبلغ 500 میلیون تومان جهت تجهیز ایستگاه آتش نشانی شهر دهدشت اختصاص دادند و متاسفانه در ادامه این میزان تا مبلغ 50 میلیون تومان کاهش داده شد که همین میزان هم تاکنون عملی نشده است.
 
تلاش برای افزایش حقوق آتش نشانان دهدشتی / قدمت 160 ساله آتش نشانی و کمبود های آتش نشانی در دهدشت / خریدهایی که به گرانی خورد ! / لزوم توجه به آمادگی جسمانی آتش نشانان + تصاویر

وی ادامه داد: با تلاش اعضای شورای شهر دهدشت و با دعوت از معاون عمرانی استاندار، یکی از قول هایی که ایشان در زمینه تجهیز ایستگاه آتش نشانی شهر دهدشت در صحن شورای شهر وعده دادند، اهدای یک دستگاه ماشین آلات آتش نشانی بوده است که انتظار داریم جناب مهندس فیلی وعده داده شده را عملی کنند.
جمشیدی عنوان کرد: چنانچه قولها و وعده هایی که مسئولین ما به مردم می دهند عملی نشوند، طبیعتآ باعث دلسردی مردم می شوند و در همین جا از فرماندار محترم شهرستان جناب دکتر نیکبخت درخواست داریم که این موضوع را حتمآ پیگیری کنند تا انشالله بتوانیم ایستگاه آتش نشانی شهر دهدشت را در این زمینه نیز تجهیز کنیم.
وی افزود: در دیداری که سال گذشته با پرسنل آتش نشانی شهر دهدشت داشتیم وعده داده بودیم که در حدود 30 تا 40 میلیون تومان واحد آتش نشانی را تجهیز کنیم که خوشبختانه با تلاش شهردار سختکوش در این زمینه گام های خوبی برداشته شد و جا دارد که از معاون خدمات شهرداری جناب آقای عباسی در این زمینه تشکر کنیم.
رییس شورای شهر با اشاره به خلاهایی مشاهده شده در واحد آتش نشانی در یکسال گذشته عنوان کرد: یکی از خلاهای موجود، عدم همدلی و یکدلی پرسنل و همچنین عدم انظباط کاری است.
وی افزود: وجود این دو مورد باعث بروز مشکلاتی برای مردم خواهد شد که از پرسنل عزیز واحد آتش نشانی انتظار داریم که با همدیگر یکدل و منظم باشند.
جمشیدی در پایان صحبت های خود با تبریک روز آتش نشانی و ایمنی عنوان کرد: ما قدردان تمامی زحمات شما هستیم و می دانیم که با دست خالی در حال خدمت هستید اما انتظار داریم که با بضاعت موجود تمام تلاش خود را انجام بدهید و بدانید که ما اعضای شورای شهر و مجموعه شهرداری همواره در کنار شما هستیم و دغدغه های شما را پیگیری خواهیم کرد.
خریدهایی که به گرانی خورد !
در ادامه مسئول ایستگاه آتش نشانی شهر دهدشت اظهار داشت: باتوجه به زحمات شهردار محترم و معاون خدماتی شهرداری در طول یک سال گذشته و نیز باتوجه به بضاعت شهرداری، اقدامات خوبی در واحد آتش نشانی صورت گرفته است.
وی افزود: باتوجه به بودجه های اختصاص یافته به واحد آتش نشانی، توانستیم یکسری از وسایل موردنیاز را خریداری کنیم اما متأسفانه در شرایطی اقدام به خرید کردیم که افزایش بی حدو حساب قیمت ها را داشتیم.
حمزه فراهانی ابراز کرد: در محیط آتش نشانی اولین چیزی که یک آتش نشان به آن نیاز دارد روحیه ایثار است که بحمدلله همه نیروها از این روحیه برخوردار هستند و تنها دغدغه ما، نجات دادن جان و اموال مردم و محیط زیست مان است.
وی ادامه داد: همیشه از ما سوال میکنند به چه دلیل یکی از ایستگاهای آتش نشانی شهر دهدشت را تعطیل کردید در حالی که واقعآ اینطور نیست و ما این کار را انجام ندادیم!
 
تلاش برای افزایش حقوق آتش نشانان دهدشتی / قدمت 160 ساله آتش نشانی و کمبود های آتش نشانی در دهدشت / خریدهایی که به گرانی خورد ! / لزوم توجه به آمادگی جسمانی آتش نشانان + تصاویر

فراهانی بیان کرد: یکی از ایستگاها در حدود 2 سال اصلآ در مدار عملیاتی نبوده است و حتی منبع آب ماشین آتش نشانی نیاز به تعمیر دارد و تاکنون بارها تعمیر شده است و به دلیل فرسودگی دیگر کارآیی لازم را ندارد و نیاز به یک دستگاه ماشین آلات آتش نشانی بسیار ضروری است.
وی افزود: من صراحتآ اعلام میکنم که در حال حاضر عملکرد واحد آتش نشانی بهتر از زمانی بود که 2 ایستگاه آتش نشانی داشتیم چون علاوه بر نیاز به تجهیزات رادیویی جهت حضور به موقع، در محیط عملیات پشتیبانی نیروها بسیار ضروری است و در حال حاضر به دلیل اینکه یک ایستگاه داریم، بهتر و هماهنگ تر عمل می کنیم و تاکنون نیز موفق بودیم.
فراهانی عنوان کرد: میزان جمعیت یک شهر تعیین کننده تعداد ایستگاهای آتش نشانی است به طوری که مطابق استاندار هر 50 هزار نفر به یک ایستگاه آتش نشانی نیاز دارند و در حال حاضر جمعیت حوزه شهری در حدود 50 تا 55 هزار نفر است.
مسئول ایستگاه آتش نشانی دهدشت بیان کرد: در سال گذشته حدود 3 برابر حوزه داخل شهری، در خارج از حوزه شهری مآموریت داشتیم در حالی که ما نسبت به خارج از حوزه شهری هیچ گونه تعهدی نداریم و چنانچه تاکنون مآموریت انجام دادیم فقط به جهت همکاری بوده است.
فراهانی در پایان صحبت های خود عنوان کرد: از طرف مجموعه آتش نشانی از حضور شهردار محترم، اعضای شورای شهر و اصحاب رسانه جهت حضور در این مجموعه تشکر میکنم و امیدوارم که من و همکارانم بتوانیم با دلی سرشار از نوعدوستی به مردم شریف شهر دهدشت خدمت رسانی کنیم.
لزوم توجه به آمادگی جسمانی آتش نشانان
در ادامه محمد آرانپور عضو شورای شهر دهدشت با تبریک روز آتش نشانی و ایمنی اظهار داشت: از وحدت و همدلی پرسنل آتش نشانی بسیار خرسند و خشنودم چون این وحدت و همدلی لازمه اصلی کار آتش نشانی است.
وی افزود: علیرغم همه شایعات در خصوص عدم آمادگی جسمانی و بدنی پرسنل آتش نشانی، بحمدلله همگی نیروهای جوان و ورزیده ای هستند و قاعدتآ نیاز است که این نیروها دوره های خاص امداد و نجات را طی کنند که در این خصوص از شهردار محترم انتظار داریم که در این خصوص همکاری های لازم را با مسئول ایستگاه داشته باشد.
آرانپور ابراز کرد: گذراندن دوره های لازم حتمآ باید مدنظر پرسنل قرار بگیرد و تا جایی که اطلاع دارم فقط چند نفر از پرسنل توانستند سال گذشته یک دوره را طی کنند.
 
تلاش برای افزایش حقوق آتش نشانان دهدشتی / قدمت 160 ساله آتش نشانی و کمبود های آتش نشانی در دهدشت / خریدهایی که به گرانی خورد ! / لزوم توجه به آمادگی جسمانی آتش نشانان + تصاویر

وی عنوان کرد: در واحد آتش نشانی زمان بسیار مهم است به طوری که یک دقیقه زودتر به محل حادثه رسیدن در مهار آتش بسیار تآثیرگذار است و واقعا نیاز است که تعداد ایستگاهای آتش نشانی در شهر دهدشت تا 3 ایستگاه افزایش یابد.
آرانپور در پایان صحبت های خود عنوان کرد: امیدوارم که در سال های آینده کمبودهای فعلی واحد آتش نشانی شهر دهدشت حل شود و حتی ایستگاه شماره 2 مجددآ به مدار بازگردد.
ایرج سخن سنح دیگر عضو شورای شهر دهدشت نیز فرارسیدن روز آتش نشانی را به پرسنل ایستگاه آتش نشانی تبریک گفت و افزود: برخلاف شایعات و تصورات قبلی در خصوص پرسنل، بحمدلله همگی نیروهای جوان و خوش قدوقامتی هستند و به لحاظ فیزیکی توانایی انجام کار را دارند.
وی افزود: وحدت و یکدلی پرسنل با همدیگر خصوصآ داشتن نظم و انظباط در محل کار بزرگترین عامل جهت انجام یک مآموریت است.
سخن سنج ابراز کرد: در خصوص حقوق و مزایای پرسنل واحد آتش نشانی شهردار محترم باید توجه ویژه ای داشته باشد و مطابق صحبت های جناب برخه اقدامات بسیار خوبی در این مورد صورت گرفته است.

عکس و گزارش: سید مصطفی گنجی
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار