مدیران فروشگاه رفاه اتهام احتکار را رد کرده و توضیحاتی ارائه دادند که بهترین اثبات کننده ادعای خود را دوربین های ساختمان متعلق به استانداری عنوان می کنند که در صورت تایید این ادعای مدیران فروشگاه رفاه یاسوج باید گفت : گوهرکانی و تیمش به کاهدان زده اند!
کد خبر: ۶۶۱۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۵ 30 September 2018
روز گذشته خبری در تابناک کهگیلویه و بویراحمد و دیگر رسانه های استان منتشر شد (اینجا) که ظاهر ماجرا حکایت از احتکار برخی اقلام در فروشگاه رفاه یاسوج داشت اما با ایجاد برخی شرایط تنش زا و ترک محل توسط سرتیم بازرسان که معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد بود ، جزئیات ماجرا مشخص نشد.
در این بازدید سرزده که گوهرکانی به عنوان بالاترین مقام گروه به همراه بازرسان صنعت و معدن و تعدادی از خبرنگاران حضور داشتند ، علاوه بر ایجاد تنش بین خبرنگاران و برخی پرسنل فروشگاه و همچنین ناتمام ماندن بازرسی به دلیل مقبول قرار نگرفتن توضیحات بازرسان که به نظر گوهرکانی همسویی آنان با فروشگاه رفاه بود ، عملا بازرسی و بیان توضیحات و نتایج ناتمام ماند. البته گزارشات از برخوردهای نامناسب با برخی خبرنگاران هم منتشر شده است.
در رسانه ها و شبکه های اجتماعی بنابر گزارشات منتشر شده ، فروشگاه رفاه متهم به احتکار شد که البته مدیران فروشگاه رفاه این اتهام را رد کرده و توضیحاتی ارائه دادند که بهترین اثبات کننده ادعای خود را دوربین های ساختمان متعلق به استانداری عنوان می کنند که در صورت تایید این ادعای مدیران فروشگاه رفاه یاسوج باید گفت : گوهرکانی و تیمش به کاهدان زده اند!
مدیر فروشگاه رفاه یاسوج در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، گفت : در بازرسی روز گذشته از فروشگاه رفاه یاسوج ، اتفاقاتی رخ داد که مانع از شفافیت نتایج این بازدید شد و نهایتا هم با شرایط بوجود آمده اتهام سنگین احتکار در برخی رسانه ها به این فروشگاه زده شد.
 
تیم بازرسان استانداری به کاهدان زد؟ / دوربین های امنیتی ساختمان دولت واقعیت را روشن خواهند کرد!
 
شیروان نگهداری افزود : ساختار توزیع کالا در فروشگاه های زنجیره ای رفاه به گونه ای است که عملا احتکار کالا بی معنا است.
نگهداری گفت : احتکار زمانی معنا پیدا می کند که منفعتی به شخص احتکار کننده برسد . این در حالی است که ما از فروش کم یا زیاد کالا و یا افزایش قیمت ها چیزی عایدمان نمی شود و اگر این فروشگاه ضرر کند یا منفعت ، من و همکارانمان حقوق ثابت خود را دریافت می کنیم.
وی در ادامه به اتفاقات روز گذشته اشاره کرد و گفت : مهمترین اتهامی که متاسفانه به ما زدند ، موضوع احتکار کالا است و اعلام کرده اند که روغن هایی را در انبار فروشگاه احتکار کرده ایم در حالی که در قفسه های فروشگاه روغن موجود نبوده است. اما ای کاش کمی به توضیحات ما و بازرسان صنعت و معدن که همراه خود تیم بازرسی بودند ، گوش می دادند .
نگهداری گفت : اولا این چه شیوه احتکاری است که انبار به خود فروشگاه وصل است و درب آن در خود فروشگاه و در انظار همه مشتریان به صورت شبانه روز باز است و هر مشتری می تواند به آن سرک بکشد و از محتویات آن آگاه شود؟ در ثانی برخی اعلام کرده اند که در فروشگاه 15 روز روغن نبوده است ، این در حالی است که در همان لحظه ورود بازرسان تعدادی روغن در قفسه ها موجود بوده است و برخی خبرنگاران هم تصاویر آن را منتشر کرده اند.
مدیر فروشگاه رفاه یاسوج در ادامه به موضوع دیگری هم اشاره کرد که تایید یا تکذیب آن را در دست خود استانداری دانست و افزود : درست لحظاتی قبل از ورود بازرسان کامیون حمل روغن وارد محدوده فروشگاه شده بود که این محل زیر پوشش دوربین های امنیتی ساختمان متعلق به استانداری است و خود آن ها بهتر از هر شخصی می توانند صحت و سقم گفته ما را تایید یا تکذیب کنند.
نگهداری گفت : مدتی است که با ایجاد ناامنی های جاده ای و اعتصاب کامیون داران که بوجود آمده است ، انتقال کالا به فروشگاه دچار مشکلاتی شده است و ما از برخی نهادها هم تقاضای کمک کرده ایم که جهت انتقال کالا با ما همکاری کنند.
وی افزود : فاکتور انبار ما نشان می دهد که این محموله ادعایی چه زمان تولید شده ، چه زمان بارگیری شده و چه زمانی به یاسوج رسیده و وارد انبار شده است. ضمن اینکه تاریخ تولید روغن ها کاملا نشان دهنده ی زمان تولید کالا است .
نگهداری گفت : بنابر اسناد موجود این روغن ها در تاریخ 26 شهریور در تهران تولید شده است و در تاریخ 1 مهرماه حواله انتقال به یاسوج آن صادر شده است که به علت شرایط ایجاد شده توسط کامیون داران 5 مهر ماه به یاسوج منتقل و در 7 مهر ماه به انبار فروشگاه رفاه منتقل شده که در حین تخلیه بار تیم معاون استاندار وارد محل می شوند و ادعای احتکار کالا را می نمایند که این ادعا از طرف بازرسان صنعت و معدن همراه تیم تایید نمی شود .
مدیر فروشگاه رفاه یاسوج ادامه داد : پس از ورود کالا به انبار باید برخی فرایندهای تقسیم در فروشگاه ابتدا در انبار صورت گیرد تا این کالا برای در دسترس قرار گرفتن آماده شود . ضمن اینکه قفسه های فروشگاه هنوز تعدادی روغن در آن ها وجود داشت و تا زمان آماده شدن روغن های درون انبار برای انتقال به قفسه های فروشگاه کمبود یا مشکل خاصی وجود نداشت.
نگهداری گفت : در بحث ادعای عدم ارائه فاکتور اجناس در زمان حضور بازرسان باید بگویم ، کار اداری ما مانند دیگر دستگاه ها تا ساعت 2 می باشد و در آن لحظه همکاران ما با توجه به شرایط پر تنش نتوانسته اند به درستی این خواسته را اجابت کنند اما هر لحظه هر شخص یا مقام و همچنین خبرنگاران خواستند به واحد انفورماتیک ما مراجعه و همه این اطلاعات را دریافت کنند.
وی در خصوص برخی تنش هایی هم که بین خبرنگاران و پرسنل فروشگاه رفاه بوجود آمده است گفت : متاسفانه شرایط پر تنش به گونه ای بوده است که همه طرف ها کنترل خود را از دست داده اند و از همین جا هم خود و هم از طرف همه ی همکارانم اگر به کسانی از خبرنگاران توهین یا نامهربانی شده است صمیمانه عذرخواهی میکنم. چرا که بر این باورم اگر خبرنگاران ما منصفانه به موضوعات بپردازند مطمئنا می تواند کمک کار خوبی برای ایجاد محیطی آرام در راستای توسعه و رفاه جامعه باشند.
مدیر فروشگاه رفاه یاسوج در پایان گفت : هر چند به شخصه از پدید آمدن وضعیت موجود ناراضی هستم اما این گلایه را هم دارم که نباید اینگونه با آبروی من، همکارانم و سابقه موفق فروشگاه بازی می کردند چرا که اتهام احتکار بسیار سنگین است. ضمن اینکه همه ما با توجه به اعلام شرایط جنگ اقتصادی خود را سرباز و نیروهای میدانی مبارزه اقتصادی با دشمن می دانیم و از هیچ کمکی برای موفقیت در این نبرد نابرابر دریغ نخواهیم کرد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار