کد خبر: ۶۶۲۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱ 01 October 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / اجتماعی  ، محسن جعفری نژاد اظهار داشت: این تجهیزات شامل جلیقه ضد گلوله،باتوم،دستکش ضدبرش،قطب نمای راهنما برای پیدا کردن مسیر در مناطق حفاظت شده،جلیقه حمل تجهیزات،دستبند برای دستگیری،کپسول برای گرم کردن محیط بان یا غذا،چراغ دستی و تجهیزات انفرادی مثل لباس و کفش است.
وی گفت: هدف از تجهیز محیط بانان افزایش قدرت دفاعی آنان در زمان رو به رو شدن با افراد سودجو و قانون شکن است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت:برای دومین بار در سال جاری محیط بانان استان به ابزار محیط بانی تجهیز می شوند.
وی تصریح کرد: گستردگی مناطق ، توپوگرافی های خاص کوهستانی و وجود تنوع اقلیم و حیات وحش ،به روز شدن تجهیزات محیط بانان را ضروری کرده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: درعملیات های گشت و کنترل تخلفات شکار و صید توسط یگان حفاظت محیط زیست این استان در سال جاری 169 مورد تخلف ثبت و 208 نفر به مراجع قضایی معرفی شده اند.
جعفری نژاد اظهار داشت: یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با وجود دارا بودن مشکلاتی از جمله کمبود نیرو، خودرو، گستردگی استان، پراکندگی مناطق و تراکم وظایف سعی بر ارائه خدمات مطلوب داشته است.
وی افزود: آمار پرونده های تخلفات زیست محیطی در استان بالاست به گونه ای که در طی عملیات های گشت و کنترل تخلفات شکار و صید توسط یگان حفاظت محیط زیست از ابتدای سال تاکنون مجموع 169 مورد تخلف ثبت شده که دراین راستا 208 نفر به مراجع قضایی معرفی شده اند.
 

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد سلاح جنگی مجاز و غیر مجاز کشف شده را 55 قبضه ذکر کرد و گفت: از این تعداد پنج قبضه سلاح ساچمه زنی غیر مجاز، 41 قبضه ساچمه زنی مجاز، 7 قبضه گلوله زنی مجاز و 2 قبضه تفنگ بادی کشف و ضبط شده اند.
جعفری نژاد افزود: درحوزه تخریب اراضی 22 مورد پرونده تشکیل شده که دراین راستان 59 هزارو 576 مترمربع تخریب اراضی صورت گرفته که در این خصوص برای متخلفین پرونده تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شده اند.
استان کهگیلویه و بویراحمد با 312 هزار و 500 هکتار منطقه حفاظت شده و موقعیت اکولوژیکی و توپوگرافی خاص خود دارای پوشش گیاهی، جانوری و منابع حیاتی متنوعی است به گونه ای که افزون بر 20 درصد پوشش جنگلی زاگرس و حدود 40 درصد گونه های دارویی کشور را در خود جای داده است.
هم اینک هفت منطقه حفاظت شده دنا با وسعت 93 هزار و660 هکتار، دنای شرقی با وسعت 28 هزار و 202 هکتار، خاییز سرخ با مساحت 33 هزار و 235هکتار، خامی با وسعت 25هزار و 671 هکتار، دیل با 10 هزار و 381 هکتار، سولک با 2 هزار 4287 هکتار و سیوک با 12 هزار 858 هکتار در این استان زیبای طبیعی وجود دارد.
کهگیلویه وبویراحمد همچنین دارای پنج منطقه شکار ممنوع شامل پادنای سمیرم، خرم ناز، لار و ماغر، حاتم و کوه تلرش است. / ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار