نماینده مردم بویر احمد : کسی که وجود خارجی ندارد ۲۴ میلیون یورو ارز برای کاغذ گرفته و اگر شفافیت سازی صورت می گرفت امروز دچار این بلا‌ها نمی‌شدیم.
کد خبر: ۶۶۲۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶ 01 October 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / اقتصادی با انتشار لیست دریافت کنندگان ارز از طرف بانک مرکزی اکنون مهمترین موضوع رصد افراد و عنوان دریافت کنندگان ارزهای پرداخت شده ، می باشد که باید معلوم شود این افراد چه کسانی هستند و ارزهای دریافتی را با چه عنوانی دریافت و در کجا هزینه کرده اند. یکی از این ردیف های دریافت ارز مربوط به واردات کاغذ بوده است که بنابر گفته نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گویا تخلفاتی در این زمینه صورت گرفته است.
عضو کمیسیون صنایع ومعادن درمورد تخصیص حدود 24 میلیون یورو ارز برای واردات کاغذ به اشخاصی که وجود خارجی ندارند گفت: قطعاً مجلس پیگیر دریافت ارز از سوی افراد مجهول‌الهویه است.

غلام محمد زارعی نماینده بویراحمد با بیان اینکه نهادهای نظارتی به غیر از مجلس نیز در حال پیگیری قضیه هستند افزود:امیدواریم مشخص شود که چه کسانی پشت این ماجرا هستند.

نماینده مردم بویر احمد افزود: کسی که وجود خارجی ندارد ۲۴ میلیون یورو ارز برای کاغذ گرفته و اگر شفافیت سازی صورت می گرفت امروز دچار این بلا‌ها نمی‌شدیم.

وی تاکید کرد:یکی از محاسن اعلام اسامی و انتشار افرادی که ارز دریافت می کنند این است که اگر ارز در جای خود مصرف نشود باید به خزانه داری بازگردد و با خاطیان برخورد شود که طبیعتا از این سیاست، دولت و مجلس حمایت می‌کنند و شک ندارم با کسانی که از چنین تخلفات و یا سیاستهایی حمایت می نمایند برخورد خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن همچنین در گفتگو با جام جم آنلاین با بیان اینکه بحث کاغذ در کشور مسئله مهمی است که دولت با توجه به اهمیت ، ارز دولتی به این کالا تخصیص داده گفت:خوشبختانه با شفافیت صورت گرفته مقرر شده اسامی کسانی که ارز به آنها تخصیص یافته از سوی وزارت صنعت معدن وتجارت منتشر شود.

وی تاکید کرد:با شفافیتی که به بازار واردات می دهیم باید مشخص کنیم چه کسانی و به چه میزان ارز دریافت می کنند، بر این باور هستیم که اگر با متخلفین ،سودجویان ،رانت خواران برخورد شود مسیر اقتصادی کشور مختل نخواهد شد.

وی با اشاره به سامانه تخصیص ارزگفت: با اعلام اسامی افراد مشخص می شود در گذشته چه کسانی ارز برای چه کاری دریافت کردند و برای جامعه مشخص می شود چه اتفاقی درمورد واردات وجود دارد.

زارعی عنوان کرد: درواقع سامانه ثبت تجاری و معاملات ارزی برای همین است و قوانین را به صورت آشکار، شفاف و صریح در اختیار مردم قرار می‌دهد. اگر امور شفاف بود شاهد برخی معضلات و چالش‌ها امروز در کشور نبودیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار