فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:
سردار انصاری : جرم‌ها روز به روز در فضای مجازی افزایش پیدا می‌کند مستلزم است که پلیس ناجا تقویت شود و دنبال این هستیم که تجهیزات و امکانات مدرن‌تری متناسب نیاز روز به استان بیاوریم.
کد خبر: ۶۶۳۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱ 05 October 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / اجتماعی فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در هفته نیروی انتظامی «ناجا» که از 13 مهر ماه جاری با شعار «پلیس مقتدر، امین مردم» آغاز می‌شود، بیش از 100 برنامه مختلف در این استان برگزار خواهد شد.
سردار مهدی انصاری در ابتدای سخنان خود که به منظور تبیین ویژه برنامه های هفته "ناجا" ایراد شد با یادی از هفته دفاع مقدس ، شهدا را گنج بی پایان دانست و اظهار داشت: 13 مهر ماه تا 19 مهر هفته نیروی انتظامی «ناجا» نام‌گذاری شده که در این هفته بیش از 100 برنامه از جمله تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا، غبار روبی از مساجد و نماز خانه‌ها، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه و اجرای برنامه‌های نمایشی و رزمایشی در جای‌جای استان برگزار می‌شود.
 
سردار انصاری ویژه برنامه های هفته نیروی انتظامی را اینگونه تشریح کرد :
 
بیش از 100 ویژه برنامه در هفته
 
ماموریت های ویژه در فصل بازگشایی مدارس
سردار انصاری در ادامه به برخی موضوعات مرتبط با حوزه نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت : فصل بازگشایی مدارس برای نیروی انتظامی بسیار حائز اهمیت است و در این مدت ماموریت های ویژه ای با هماهنگی آموزش و پرورش انجام می دهیم به عنوان نمونه حضور فیزیکی موثر در برخی مکان های لازم داشته و داریم .
وی بیان داشت: بیشترین جلسات آگاهی بخشی برای نظارت بر مدارس استان را داریم، و افرادی با لباس مبدل در اطراف مدارس کنترل می‌کنند و تا کنون چند خرده‌فروش مواد مخدر اطراف مدارس هم دستگیر کردیم و مواد کشف کردیم.
افزایش 11 درصدی کشفیات مواد مخدر
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این هفته با رویکرد پیشگیری اجتماعی از جرم در سراسر استان برگزار می‌شود.
وی ابراز داشت: در این هفته پاسگاه انتظامی دهستان زیلایی در شهرستان بویراحمد کلنگ زنی می‌شود.
سردار انصاری افزود: طی مدت هفته ناجا سال گذشته تاکنون افزون بر پنج تن و 200 کیلوگرم انواع مخدر در استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد افزایش نشان می‌دهد.
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: امسال میزان کشف جرم به نسبت پرونده‌های ارسالی به پلیس فتای این استان 92 درصد بوده است.
 
بیش از 100 ویژه برنامه در هفته
 
پلیس ناجا باید تقویت شود / کودک ربایی کذب محض است
انصاری افزود: جرم‌ها روز به روز در فضای مجازی افزایش پیدا می‌کند مستلزم است که پلیس ناجا تقویت شود و دنبال این هستیم که تجهیزات و امکانات مدرن‌تری متناسب نیاز روز به استان بیاوریم، پلیس فتا با همین امکاناتی که دارد توانست در کلاه‌برداری اینترنتی که شامل 44 درصد از جرائم واصله به پلیس فتا بود، اعاده حیثیت 33 درصد و سایر جرائم 16 درصد و جرائم علیه عفت و اخلاق عموم 7 درصد بوده که استان ما یکی از بهترین پلیس‌های کشور معرفی شد و اقداماتی خوبی داشتیم.
وی اظهار داشت: در کلاه‌برداری اینترنتی اقدامات خوبی صورت گرفت و باید به مردم آگاهی بدهیم اما در بحث کودک ربایی کاملاً کذب هست و چنین چیزی در استان نداریم و پلیس آگاهی ما رصد می‌کند و چیزی تحت عنوان کودک ربایی در استان نداشتیم.
انصاری بیان داشت: دو نوجوان که در کوه‌ها خودکشی کردند اما کودک ربایی امسال و سال گذشته در استان نداشتیم.
وی افزود: امسال پرونده‌هایی تحت عنوان کلاه‌برداری اینترنتی و هتک حرمت به پلیس فتا ارائه شد و 92 درصد کشف‌شده است.
دستگیری خرده فروشان مواد مخدر اطراف مدارس
انصاری از دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر اطراف برخی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد خبرداد و خاطرنشان کرد: افرادی با لباس مبدل اطراف مدارس کنترل‌های لازم را داشته و تاکنون چند خرده‌فروش مواد مخدر اطراف مدارس دستگیر و از آنها مواد مخدر هم کشف شده است.
آخرین وضعیت مسمومین استفاده از مشروبات الکلی
فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد درباره مسمومیت افراد با مشروبات الکلی نیز گفت: متاسفانه ۱۷ نفر در سطح استان به‌دلیل استفاده از این مشروب‌ها مسموم شدند که ۲ نفر از آنها فوت شدند و سه نفر نیز به کما رفتند و مابقی نیز دچار کوری و بیماری‌های کلیوی و داخلی شده‌اند.
در برخورد با ایجاد کنندگان ناامنی مسئول و غیر مسئول نمی شناسیم
سردار انصاری در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع ایجاد نا امنی در سطح جامعه اشاره کرد و گفت : کسانی که ایجاد ناامنی می کنند می خواهد فرد عادی باشد یا از مسئولین ، در هر صورت ما با اقتدار با این افراد برخورد می کنیم.
وی افزود : البته موضوع ناامنی با ایجاد مزاحمت دو مقوله متفاوت هستند و مطمئنا نوع برخورد هم متفاوت است اما مطمئن باشید که ما در بحث برخورد با ایجاد کنندگان ناامنی هیچگونه کوتاهی نمی کنیم و کوتاهی را هم نمی پذیریم.
سردار انصاری گفت : خوشبختانه استان کهگیلویه و بویراحمد از استان های برتر کشور در زمینه امنیت است و ما در دو نوروز گذشته رتبه برتر کشور را کسب کردیم.
این فرمانده انتظامی گفت : واقعیت این است که جرم به صفر نرسیده است و نمی رسد و حضور ما هم برای مقابله با همین گونه موارد است. یک واقعیت و جود دارد که می گوید ،" تا انسان هست ، جرم هم هست و تا جرم وجود دارد ، مجازات هم وجود دارد."
حرف حق رانندگان متخلف پیاده روها!
سردار انصاری در مورد تخلف برخی رانندگان در زمینه پارک خودرو در پیاده رو های سطح شهر گفت : ما در برخورد با متخلفین و اعمال قانون کوتاهی نمی کنیم اما همیشه برخورد و اعمال قانون لزوما چاره کار نیست و باید سخنان به حق این رانندگان را هم به مسئولین انتقال داد.
وی افزود : وقتی از راننده ای می پرسیم که چرا تخلف می کنید و خودروی خود را در پیاده رو پارک می کنید ؟! می گویند : کجا پارک کنیم ؟! شما یک جایی به ما نشان دهید که خودروی خود را پارک کنیم!!!
سردار انصاری گفت : شما ببینید این حرف رانندگان در خصوص نبود جای پارک درست است . چند پارکینگ محدود در سطح شهر وجود داشت که به فضاهای ساختمانی تجاری و یا غیره تبدیل شده اند. به عنوان مثال پارکینگ نزدیک میدان هفت تیر را برای یک مجتمع خاکبرداری کرده اند و فقط یک دیوار "حلبی" دور آن کشیده اند و دیگر هیچ! ما در اعمال قانون این توجیهات رانندگان را نمی پذیریم اما آن ها هم حرفشان در مورد نبود فضا درست است و شهرداری و دیگر متولیان باید اقدام کنند.
رسانه ها در درج خبر و گزارش های امنیتی دقت کنند / "خانه ارواح" کجاست؟
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص برخی مسائل امنیتی گفت : کار پلیس کشف و مبارزه با جرم های مختلف از جمله برخی موضوعات امنیتی است . در این خصوص رسانه ها هم می توانند همیار ما باشند و البته گاهی هم باعث اخلال در کار ما شوند و گاهی برای برخی خبرهای رسانه ای ما باید زمان زیادی از وقت خود را صرف پاسخگویی به مراجع مرکز کشور کنیم. برای نمونه یکی از سایت ها خبری تحلیلی برداشت خود را از سخنان من در یک نشست خبری منتشر می کند و وقتی از وی توضیح می خواهیم ، می گوید این تحلیل من است. که همین موضوع وقت زیادی از ما را گرفت چرا که ما نیروی انتظامی هستیم و باید پاسخگوی مقامات بالاتر خود باشیم.
سردار انصاری در ادامه افزود : شما رسانه ها در خصوص انتشار اخبار مربوط به حوزه های امنیتی ، در انتخاب و بکارگیری واژه ها دقت کنید ! مثلا دوستی از همکاران شما از کلماتی مانند بحران توزیع مواد مخدر توسط نونهالان استفاده می کند ! در صورتیکه ما اصلا چیزی به نام توزیع کننده نونهال در سطح استان نداریم. و یا اینکه همکاری از شما از واژه "خانه ارواح" در زمینه توزیع مواد مخدر استفاده می کند ! که چنین چیزی تاکنون از طریق منابع ما اعلام نشده است و نباید به همین راحتی هر واژه ای را به کار ببرید. از طرف دیگر شما اگر اطلاعاتی از طریق منابع خود به دستتان می رسد ، انتظار این است با توجه به اهمیت موضوع ابتدا با نیروی انتظامی هماهنگ کنید چرا که گاهی انتشار برخی اطلاعات تایید نشده شما که بدون هماهنگی منتشر می شود ، عملا در اقدامات ما اخلال ایجاد می کند و حتی شاید عملیات های ما را به شکست بکشاند. پس لازم است در مسائل مرتبط با حوزه های امنیتی دقت لازم را داشته باشید و انتظار ما هم این است که ظرفیت خوب و اثرگذار شما اصحاب رسانه ، در مسیر کمک به نیروی انتظامی در جهت به حداقل رساندن جرم و بزه در استان باشد.
 تکمیلی
لازم به توضیح است دیدار فرماندهان نیروی انتظامی با آیت الله ملک حسینی به مناسبت هفته ناجا روز گذشته انجام گرفت . (کلیک کنید)
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار