کد خبر: ۶۶۳۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵ 05 October 2018
استان کهگیلویه و بویراحمد که به فعل استانی برخوردار در کشور به شمار می‌رود و ذخایر و معادن بی‌نظیری نسبت به سایر استان‌ دارد و البته از نظر جمعیتی هم نسبت به بسیاری از استان‌های کشور جمعیت کمتری را در خود جای داده اما در بسیاری از زمینه‌ها از استان‌های دیگر عقب‌‌تر است.

نباید کلمه محرومیت را تکرار کنیم چرا که شاید یکی از دلایل مشکلات استان همین واژه محرومیت باشد که موجب شده هم فرهنگ کار در استان ضعیف باشد و هم مسؤولان دست روی دست بگذارند و بگویند حالا که محروم هستیم باید بنشینیم تا از مرکز محرومیت‌هایمان را برطرف کنند که هرگز چنین نخواهد شد و در همه سال های اخیر با همین تفکر درجا زده‌ایم.

یکی از مشکلاتی که امروزه در استان وجود دارد فضای بد کلاس‌های درس و مدارس است که به خصوص در مناطق روستایی مدارس از حداقل امکانات بی‌بهره‌اند.

حتی شاید به نوعی از حداقل‌ها هم کم بهره‌تر هستیم آن جا که بسیاری از مدارس روستایی حتی از داشتن سرویس بهداشتی محروم هستند!!.

در روزهای اخیر و همزمان با بازگشایی مدارس بسیاری از اولیا در تماس‌هایی که با رسانه‌ها دارند از وضعیت بد مدارس و کمبودهای آن‌ها به شدت نگرانند چرا که مدارس همزمان با فرا رسیدن فصل سرما وضع مناسبی برای تحصیل فرزندان آن‌ها ندارند.

وسایل گرمایشی و همچنین فضای کلاس‌ها اعم از درب و پنجره و شیشه و سوخت مورد نیاز همواره از مشکلات بزرگ به خصوص در مناطق سردسیری استان بوده که تاکنون فکری برای آن نشده است.

هر چند همه به اعتبارات آموزش و پرورش و دست بسته متولیان برای رفع مشکلات مدارس واقفیم اما مدیران می‌توانند با همکاری اولیا و همچنین استفاه هر چه بیشتر از توان خیرین تا حدودی در رفع مشکلات کوشا باشند که متاسفانه چنین رویکردی دیده نمی‌شود و در برابر مشکلات تسلیم شده‌اند./ فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار