مجتمع اقامتی، رفاهی و گردشگری با اعتبار 15 میلیارد تومان در شهرستان بویراحمد کلنگ‌زنی شد.
کد خبر: ۶۶۳۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۶ 05 October 2018
یک مجتمع اقامتی، رفاهی و گردشگری با اعتبار 15 میلیارد تومان در شهرستان بویراحمد کلنگ‌زنی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، پروژه مجتمع اقامتی، رفاهی و گردشگری با حضور نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، فرماندار بویراحمد، مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان و جمعی دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی کلنگ‌زنی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در این آیین با اشاره به اینکه گردشگری جزء سه صنعت درآمدزای دنیا است، اظهار کرد: صنعت گردشگری صنعتی بدون دود، آلودگی و دوستدار طبیعت است که اشتغال‌زایی و درآمدزایی خوبی را به همراه دارد.

محمود باقری با بیان اینکه به ازای ورود هر 6 گردشگر خارجی یک شغل ایجاد می‌شود، افزود: به دنبال توسعه زیرساخت‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد برای افزایش اشتغال و درآمدزایی هستیم.

عضو کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 15 میلیارد تومان به این پروژه مجتمع اقامتی، رفاهی و گردشگری  اختصاص یافته است، گفت: 9 میلیارد از این اعتبار از محل تسهیلات اشتغال روستایی است که توانستیم از سازمان میراث فرهنگی مجوز آن را دریافت و به استان ابلاغ کنیم و مابقی آن سهم آورده سرمایه‌گذار است.

وی عنوان کرد: این پروژه در زمینی به مساحت دو هکتار اجرا می‌شود که قرار است در این مکان سفره‌خانه سنتی، سوئیت‌های اقامتی، سکوهای نشینمن، آلاچیق، فضای سبز و فضاهای ورزشی احداث شود.
 
کلنگ‌زنی یک پروژه گردشگری در شهرستان بویراحمد

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این آیین گفت: وظیفه دولت حمایت از سرمایه‌گذاران است و تلاش داریم با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به سرمایه‌گذاران زمینه ایجاد اشتغال را در استان فراهم کنیم.

جعفر گوهرگانی افزود: اداره‌کل میراث فرهنگی باید به عنوان دستگاه ناظر بر این پروژه نظارت کند و در سریع‌ترین زمان ممکن این پروژه به اتمام برسد.

وی گفت: سرمایه‌گذاران با دریافت تسهیلات ارزان‌قیمت باید هم زیرساخت رفاهی و هم اشتغال‌زایی برای مردم استان فراهم کنند.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی هم در این آیین با تقدیر از میراث فرهنگی استان جهت ایجاد زیرساخت‌های گردشگری گفت: کهگیلویه و بویراحمد با توجه به ظرفیت‌های گردشگری زیادی که دارد نیازمند ایجاد چنین پروژه‌هایی است.

غلام‌محمد زارعی افزود: ترویج فرهنگ گردشگری و معرفی بیشتر ظرفیت‌های گردشگری سبب می‌شود صنعت گردشگری در استان رشد و توسعه بیشتری داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار