تابناک گزارش می دهد؛
عصر روز سه شنبه دهم مهرماه سال جاری مدیر کل پست استان بهمراه معاونین خود و رییس اداره پست شهرستان کهگیلویه به منظور هم اندیشی در خصوص اجرای طرح پلاک کوبی و بهنگام سازی کدپستی ده رقمی در سطح شهرستان کهگیلویه با شهردار و اعضای شورای شهر دهدشت دیدار و گفتگو کردند.
کد خبر: ۶۶۳۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۷ 05 October 2018

به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، رئیس اداره پست شهرستان کهگیلویه اظهار داشت: در آستانه روز جهانی پست، یکی از مهمترین معضلات شهرستان طرح پلاک کوبی کدپستی ده رقمی است و مدت زمان زیادی است که درگیر آن هستیم.

وی افزود: در مدت کوتاهی که مدیرکل جدید پست استان منصوب شدند این چهارمین باری است که جناب مفتح به شهرستان کهگیلویه می آیند و این نشان دهنده اهمیت مشکلات و پیگیری دغدغه های مردم شهرستان توسط ایشان است.

غلام آذربارگون ابراز داشت: از سال 89 اجرای طرح پلاک کوبی و بهنگام سازی کدپستی ده رقمی را در سطح شهر دهدشت آغاز نمودیم و طرح آماده کار بود اما در ادامه به دلیل تغییرات مدیریتی ادارات و دستگاها، ادامه ی اجرای طرح همچنان بلاتکلیف مانده است.

وی ادامه داد: مطابق قانون اجرای طرح پلاک کوبی جز وظایف شهرداری است و اداره پست در واقع بهنگام طرح است.

آذربارگون تصریح کرد: طرح بهنگام سازی کدپستی ده رقمی طرح بسیار جالبی است و تاکنون 95درصد از بهنگام سازی طرح توسط اداره پست شهرستان انجام شده است و اجرای آن، مشکلات دستگاها و ادارات خدمات رسان را حل خواهد نمود و میطلبد که در این زمینه مسئولین ادارات همکاری کنند.

وی در پایان صحبت های خود گفت: اجرای این طرح خدمتی ماندگار برای تمامی شهروندان است و امیدوارم که این طرح با همکاری همه مسئولان به ثمر برسد.

در ادامه شهردار دهدشت اظهار کرد: طرح بسیار جالبی است و متأسفانه حدود 8 سال است که هنوز به طور کامل تحقق پیدا نکرده است پس باید این طرح در اسرع وقت به ثمر برسد.

اسفندیار برخه ابراز داشت: چنانچه اعتبار طرح کافی باشد، برای اجرای آن ما نیز آمادگی کامل داریم و با تمام توان پای کار خواهیم بود.

محمد آرانپور عضو شورای شهر دهدشت اظهار داشت: امروزه هر شخصی که وارد شهر دهدشت میشود در پیدا کردن آدرس ها سردرگم است چنانچه هنوز بخشی از خیابانها و کوچه های شهر نامگذاری نشده است و شهروندان همیشه در این خصوص گله مند هستند.

وی افزود: طرح نامگذاری خیابانها از فرهنگیان شروع شده و تا بلوار شهید آرانپور ادامه پیدا کرده است. آرانپور ادامه داد: نداشتن پلاک منازل برای خیلی از شهروندان دردسر ایجاد کرده است.

وی گفت: در حدود 80 سال است که طرح پلاک گذاری در کشور ما آغاز شده است و از آن زمان تاکنون این طرح در خیلی از استانها و شهرهای کشور اجرایی شده است.

وی عنوان کرد: طرح پلاک کوبی و نصب پلاک ها به زیبایی شهر نیز کمک خواهد کرد.

این عضو شورای شهر تصریح کرد: از همین ابتدا باید به شیوه مدرن و جدید گام اول را برداریم و نیازی نباشد که پس از گذشت مدت زمانی مجددآ پلاک ها را تعویض نماییم.

آرانپور با اشاره به اینکه اجرای این طرح به تنهایی از عهده شهرداری خارج است، بیان داشت: اجرای این طرح هزینه بسیار زیادی دارد و قطعآ باید دستگاهای مختلف در این زمینه با همدیگر همکاری کنند.

در ادامه مدیر کل پست استان اظهار داشت: از سال 95 به بعد ماهیت شرکت ملی پست تغییر کرد و به شرکت پست جمهوری اسلامی ایران مبدل شد و بر همین اساس رسالت آن نیز تغییر کرد.

وی افزود: شرکت پشت سامانه ای بنام سامانه سینا( سامانه یکپارچه نشانی ایرانیان) را ایجاد نمود که بر اساس آن تمامی اطلاعات و مشخصات کامل یک ملک معین می شود.

وی ادامه داد: لازمه انجام این طرح داشتن آدرس دقیق املاک است و باید تمامی اطلاعات املاک را از هریک از ادارات خدمات رسان استعلام نموده و در سامانه وارد کنیم.

محسن مفتح ابراز داشت: بر اساس سامانه سینا می توانیم اجرای طرح را آغاز کنیم اما متأسفانه بسیاری از آدرس ها در شهر دهدشت ناقص و نامفهوم است.

وی گفت: از طریق اداره پست شهرستان اطلاعات را بطور کامل به صورت فیزیکی تعیین نمودیم و سپس بر اساس این اطلاعات آنها را وارد سامانه سینا می کنیم و نهایتآ بر اساس این اطلاعات، یک کدپستی ده رقمی را برای ملک تعریف می کنیم.

مفتح عنوان کرد: در شهرهای بزرگ طرح پلاک کوبی و تعیین کدپستی جز طرح پایان کار منازل است اما در شهرهای دهدشت و گچساران این کار انجام نشده است.

این مسئول بیان کرد: در واقع با توجه به اینکه شهرداری مالک هر شهر است باید بخشی از طرح پلاک کوبی را شهرداری انجام دهد.

وی افزود: در شهر دهدشت حدود 13000 ملک موجود است و حدود 2000 ملک هنوز آدرس معین ندارند و آدرس آنها بسیار قدیمی است.

مفتح بیان کرد: چندین مرتبه از دیوان عدالت اداری به اداره کل پست استان تذکر دادند که این طرح را به سرانجام برسانید اما همچنان به دلیل نامعلوم بودن برخی آدرس ها، اجرای این طرح بصورت کامل عملی نشده است.

مدیرکل پست استان ابراز کرد: با استاندار محترم صحبت کردم که از اعتبارات سایر دستگاها به این طرح اختصاص داده تا در اسرع وقت به سرانجام برسد.

وی گفت: پیمانکار بهنگام سازی طرح را انجام داده است و در این مرحله باید طرح پلاک کوبی انجام شود.

مفتح ادامه داد: ساخت هریک از پلاک ها مبلغ 200 هزار ریال هزینه دارد و از آن جایی که شهرداری مجری طرح است، نیازمند است که همه ادارات خدمات رسان در این زمینه با شهرداری همکاری کنند.

وی عنوان کرد: سامانه یکپارچه نشانی ایرانیان ( سینا) کلیه اطلاعات یک ملک شامل اشتراک آب، برق، گاز، متراژ ملک و دیگر اطلاعات را معین می کند.

مفتح در پایان صحبت های خود گفت: سامانه سینا در آینده تحول بسیار برزگی در زمینه اجرای خدمات توسط ادارات خدمات رسان به مردم ارایه می دهد.

در ادامه ایرج سخن سنج دیگر عضو شورای شهر اظهار کرد: شهروندان به دلیل نامعلوم بودن آدرس ها همیشه معترض هستند و همه ما به عنوان مسئول وظیفه داریم در راستای اجرای این طرح همکاری کنیم.

وی افزود: انتظار دارم که وظیفه هریک از ادارات خدمات رسان در اجرای این طرح مشخص شود.

سخن سنج ابراز کرد: همه ی ما به عنوان مدیر و مسئول وظیفه داریم که اجازه ندهیم از این بیشتر اجرای این طرح به تعویق بیفتد.

نماینده استان در شورای عالی استانها در این جلسه اظهار داشت: به جهت عدم تحقق اجرای این طرح تاکنون، تمامی مدیران قبلی مسئول هستند و در حال حاضر ما نیز در قبال اجرای طرح مسئول هستیم.

وی افزود: شهرداری و دیگر ادارات باید در خصوص اجرای طرح با یکدیگر همکاری کنند و نگذاریم از این بیشتر طول بکشد.

فرزاد آذریان ابراز کرد: اجرای این طرح یکی از شعارهای اعضای شورای شهر بود، پس ادارات خدمات رسان وظایف خود را انجام دهند و شهرداری هم همکاری کند.

بر اساس این گزارش در پایان جلسه، شهردار دهدشت و مدیران دستگاهای خدمات رسان متعهد شدند که برای چاپ پلاک های کدپستی پیمانکار تعیین کرده و پس از برآورد هزینه کار، با همکاری ادارات و شهرداری پلاک ها را چاپ نمایند همچنین شهردار دهدشت متعهد شد که پس از چاپ و آماده سازی پلاک ها، شهرداری وظیفه نصب تمامی پلاک ها را بر عهده دارد.

 

عکس و گزارش: سید مصطفی گنجی

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار