کد خبر: ۶۶۳۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۶ 05 October 2018
حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: از دیگر عوامل کاهش عذاب و فشار قبر از دنیا رفتن در شب روز جمعه است و کسی که از ظهر پنج شنبه تا ظهر جمعه از دنیا برود مورد لطف و عنایت خداوند قرار می گیرد.

امام جمعه قلعه رئیسی به بیانات مهم رهبر معظم انقلاب در جمع بسیجیان در ورزشگاه آزادی اشاره و مهمترین نمایش اقتدار جمهوری اسلامی در چند روز اخیر در جهت تحولات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور اشاره و گفت: توقف افزایش قیمت ارز و سکه و پایین چند هزار تومانی قیمت آنها، پاسخ قاطع و سریع موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عملیات گروهک‌های تروریستی و صدور رای دادگاه لاهه به نفع جمهوری اسلامی و برگزاری رزمایش خدمت رسانی بسیج از مهمترین خبرها و نمایش اقتدار جمهوری اسلامی بود.

وی به هفته نیروی انتظامی اشاره و تاکید کرد: نیروی انتظامی باید مظهر عزت، اقتدار و رحمت باشد و نیروی انتظامی عامل اقتدار و عزت و اگر در جامعه ای امنیت بود دانش، پیشرفت، عدالت و سرافرازی و عزت دنیا و آخرت هم در آن جامعه میسر است و نیروی انتظامی مظهر حاکمیت جمهوری اسلامی و هم مظهر اقتدار و مهربانی و رحمت است

صلواتی افزود: لازم است از زحمات نیروهای مسلح به خصوص نیروی انتظامی و از زحمات و تلاش های مجاهدانه سردار انصاری و همکارانشان در استان، سرهنگ دیماز و همکاران در شهرستان و برادران نیروی انتظامی کوشک و قلعه رئیسی که حقا رحمت می کشند تقدیر و تشکر می کنم.

صلواتی به روز روستا و عشایر اشاره و بیان کرد: هم روستا و هم عشایر سرمایه‌های کارآمد پیشرفت اقتصادی کشور هستند و امروز مسؤولان در کشور و استان به روستا و عشایر توجه کنند و از زحمات خدمات سپاه در این عرصه و از زحمات امور عشایر استان و همکارانشان تشکر می‌کنیم.

وی گفت:  در منطقه ما بعضی از روستاها به علت کمبود امکانات رفاهی و آموزشی و زندگی روستاهای خالی از سکنه شده و در بسیاری از این روستاها آب است، زمین حاصلخیز و امکانات برق است اما توجه لازم نشده است و مهاجرت زیاد شده است.

خطیب جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه آرامش بازار در گرو قاطعیت دستگاه قضایی است تصریح کرد: انتشار اخبار صدور احکام 35تن از اخلال گران بازار سکه با استقبال افکار عمومی همراه شده است و همین برخورد قاطع در بقیه موضوعات مثل برخورد مفسدین اقتصادی برخورد با محتکران مطالبه فراگیر مردم است که لازم است از دستگاه قضا در این خصوص تشکر کنیم.

صلواتی تاکید کرد: مسئولان مشکلات و دغدغه‌ها ی بازاریان را حل کنند برای آنان چاره‌اندیشی کنند با اعمال مدیریت و نظارت از نابسامانی ها پیش گیری کنند نظارت‌ها مداوم دقیق و بازدارنده باشد برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در اولویت مسؤولان و متولیان بازار باشد.

وی با بیان اینکه خود مردم نظارت کنند بی‌تفاوت نباشند و امر معروف و نهی از منکر کنند یادآور شد: تذکر لسانی بدهند تخلفات صنفی مثل گران فروشی و احتکار را نهادهای ذی ربط گزارش دهند شکایت کنند نترسید و ملاحظه نکنید و از افراد گران فروش و احتکار کننده خریداری نکنید از احتکار خانگی بپرهیزید و از اسراف دوری کنید.

صلواتی گفت: بازاریان را در سطح استان و شهرستان و منطقه سفارش می‌کنم به رعایت انصاف به رعایت حلال و حرام به آموختن احکام کسب و کار به اینکه به مردم رحم کنید ظلم نکنید اینکه در هنگام ورود بازرسان و ناظریان عده‌ای درب مغازه را ببندند یک اتفاق تلخ و ناگواری است.

وی عنوان کرد: آنکه از حساب پاک است از محاسبه چه باک است حتما ریگی در کفش هست که عده‌ای اقدام به اینکار می‌کنند البته در منطقه چاروسا بازاریان معمولا اهل رعایت و سخاوتمند و اهل کمک به فقیر و نیازمندان هستند.

امام جمعه قلعه رئیسی خاطرنشان کرد: مسؤولان اتاق اصناف می‌بایست همان کار بازرسان و ناظران را انجام دهند اینکه با حضور ناظران استانی در منطقه شاهد تعطیلی بازار هستیم معلوم است اتاق‌های اصناف کارایی لازم را ندارند و اختیارات لازم را ندارند و ضعف همین جا است./فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار