کد خبر: ۶۶۳۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۵ 05 October 2018
به گزارش روابط عمومی ستادنمازجمعه چرام؛حجت‌الاسلام سید نورالله افشار ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به آتش سوزی اخیر در شهرستان چرام اظهار کرد: زیبایی این کوه‌های زاگرس درختان بلوط است، هر درخت بلوطی سالی چند سانتی متر رشد می کند، یعنی عمر برخی از درختان در این کوه ها و رشته کوه های زاگرس به صدها سال می‌رسد.

امام جمعه چرام اضافه کرد: این آتش سوزی که در کوهها صورت گرفت هر انسان منصفی را ناراحت کرد، درباره عملکرد مسئولین مربوطه در این قصه تلاش‌هایی کردند اما ما باید امکانات، تعداد افراد و ظرفیت را ببینیم و قضاوت کنیم که در این مورد مسئولان مربوطه گزارش خواهند داد.

وی افزود: مسئله بسیار مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که با عاملان احتمالی این آتش سوزی به شدت برخورد شود چرا که تقاضایی که جمع نمازگزار و مردم متدین این شهر از فرماندار محترم به عنوان مسئول شورای تامین دارند برخورد با این عاملان است و همچنین اینکه گزارشی از این برخورد هم به مردم داده شود.

حجت الاسلام افشار در ادامه سخنان خود به برگزاری رزمایش و همایش عاشورایی در سطح کشور اشاره کرد و گفت: رزمایش و همایشی که در کشور صورت گرفت با تعداد بیش از ۷۰۰ هزار نفر از بسیجیان و جوانانی بود که مظهر  تجلی قدرت نرم جمهوری اسلامی هستند که در این باره نکاتی را حضرت آقا بیان کردند از جمله این نکات حضور خیل عظیمی از جوانان بود.

خطیب جمعه چرام،گفت: جوانانی که دشمن با تهاجم و شبیخون فرهنگی به دنبال این بود که این جوانان را از ایران اسلامی و آرمان‌های امام و شهدا بگیرد اما این تجمع عظیم نشان داد که جوانان ما عاشورایی و زینبی در رکاب ولی امر تا ظهور حضرت حجت هستند.

وی با ذکر این مطلب از سوی مقام معظم رهبری که تصور نکنید راه پیش روی ما یک اتوبان آسفالته است، خاطرنشان کرد: برای پیامبر اسلام ۲۳ سال زجر جنگ و هجرت ها صورت گرفت تا نهال اسلام به یک درخت تنومند تبدیل شد قطعاً برای ما هم سختی وجود دارد.

 حجت الاسلام افشار با بیان اینکه آخرین تیر ترکش دشمن محاصره اقتصادی است،گفت: هدف آنان این است که ما را از لحاظ اقتصادی تحت فشار قرار دهند و در این جنگ اقتصادی هم که دشمن به وجود آورده به تعبیر معظم له دشمن و آمریکا سیلی محکمی خواهند خورد.

وی،افزود: دشمن به دنبال این است که بگوید جمهوری اسلامی به بن بست رسیده و تنها راهش این است که در مقابل دنیای استکبار و غرب زانو بزنیم اما حرف ملت ما به رئیس جمهور کم عقل و خرد آمریکا این است که ما ملت مقاوم ایران یک بار دیگر به رئیس جمهور آمریکا اعلام می‌کنیم؛ ما مرد حماسه و نبردیم، مردانمان حسینی و زنانمان زینبی می اندیشند و تسلیم در قاموس مردان و زنان حسینی و زینبی راهی ندارد.

امام جمعه چرام با بیان اینکه دشمن ملت ما را هنوز بعد از ۴۰ سال خوب نشناخته است، تصریح کرد: روحیه انقلابی، جهاد، مبارزه و ایثار این ملت یک روحیه مثال‌زدنی است، ۵ رئیس جمهور قبلی امریکا در آرزوی اینکه جمهوری اسلامی را تسخیر کنند یا مردند و  یا در تاریخ گم شدند و آقای ترامپ شما هم به این پنج رئیس جمهور گذشته ملحق خواهید شد و این را بدانید که ملت ما راهش را که راه مبارزه است پیدا کرده و در این مسیر مستحکم قدم های خود را بر خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار