کد خبر: ۶۶۴۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴ 06 October 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / اقتصادی رئیس دامپزشکی کهگیلویه گفت: طی 6 ماه گذشته1/5 تن گوشت غیر قابل مصرف درکشتارگاه دهدشت شناسایی و از چرخه مصرف خارج شد.

سید علی‌اکبر حسینی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در تشریح وظایف دامپزشکی اظهار داشت: تأمین بهداشت و سلامت دام و کنترل بیماری‌ از طریق واکسیناسیون و دارو و درمان از جمله وظایف مهم این اداره است.

رئیس دامپزشکی کهگیلویه تصریح کرد: واحد دارو و درمان با راه‌اندازی کلینیک‌ها و داروخانه‌ها به بخش خصوصی واگذار شده و به ارائه خدمات مشغول است.

وی،با بیان اینکه طی 6 ماه گذشته بیش از 88 هزار رأس دام اهلی در منطقه حفاظت شده خائیز علیه بیماری پی‌.پی.آر واکسینه شدند این طرح را در راستای جلوگیری از سرایت این نوع بیماری به حیات وحش عنوان کرد.

حسینی گفت: بیش از 794 رأس گاو علیه بیماری لمپی اسکین و یکهزار و 200 رأس گاو گوساله علیه بروسلوز واکسینه شدند.

وی،با اشاره به بیماری‌های مشترک انسان و دام پیشگیری از این نوع بیماری را از دیگر وظایف دامپزشکی برشمرد و گفت: طی این مدت 402 رأس دام نمونه‌گیری و هفت رأس مبتلا به بیماری‌های مشترک و از چرخه مصرف خارج شد.

حسینی افزود: دامپزشکی در راستای وظیفه تأمین بهداشت و نظارت بر فراورده‌های خام دامی از کشتارگاه تا مراکز عرضه نظارت دارد که در نتیجه این نظارت یک و نیم تن گوشت شامل768 کیلوگرم گوشت گوسفند،652 کیلوگرم گوشت بز و 105 کیلوگرم گوشت گاو در کشتارگاه شناسایی و ضبط شده است./فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار