کد خبر: ۶۶۴۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۲ 06 October 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / اجتماعی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد در اعتراض به وضعیت نامناسب خوابگاه این دانشگاه مقابل استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند.

در این رابطه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کهگیلویه و بویر احمد، طی نامه‌ای به رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور به شرایط آموزشی و رفاهی نامناسب موجود اعتراض کرده و خواستار پیگیری هرچه سریعتر مسئولان در این زمینه شدند.

متن نامه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر خنیفر

ریاست محترم دانشگاه فرهنگیان کشور

سلام علیکم

این سومین سلام کتبی ما با شما در ۶ ماه اخیر است؛ و سومین دعوت نامه ما از شما برای حضور در پردیس کوثر یاسوج.

گرچه عنایات و توجهات حضرت عالی به دانشگاه فرهنگیان کشور و تلاش شما برای رشد و توسعه هرچه بیشتر آن قابل تحسین است، این بار، اما هم شما و هم ما قطعا واقفیم که وقتی پردیس استانی هنوز و بعد از گذشت ۶ سال در نیاز‌های اولیه خود متوقف شده باشد، متوجه هیچ مهمی جز بی توجهی شما به دو درخواست قبلی مان برای حضور در یاسوج  نمی‌شوند.

 جناب رئیس! در نامه پیشین که محضرتان ارسال شد، یادکردیم از زلزله اخیر یاسوج و ساختمان حدود ۶۰ ساله‌ای که دیگر حتی یارای تحمل فشار قدوم دانشجویان را نیز ندارد.

از شکاف‌های وسیع و عمیقی که بر دیوار‌های آن به یادگار مانده تا وضع اسفناک بیرونی آن. از گلایه و نارضایتی دانشجویان از برنامه ریزی برای انتقال به اطراف شهر یاسوج (سرابتاوه) تا درخواست ما از شما برای تخصیص بودجه‌ای قابل توجه جهت ساخت و ساز هرچه سریعتر خوابگاهی درخور.

حال و پس از آوارگی و در به دری، دانشجویان پردیس کوثر که خود را دختران جنابعالی میدانند، در ساختمانی مسکونی مستقر شدند که ظرفیت آن نصف جمعیت فعلی است.

به گونه‌ای که تقریبا نصف تعداد هر سوئیت در هال آن زندگی می گذرانند و گویی باید فاتحه آسایش و رفاه خوابگاهی و حریم شخصی را بخوانند و بدتر آن که شرایط خوابگاه نیز به گونه‌ای است که به تدریج باید فاتحه وضعیت بهداشتی را به خاطر نبود برخی امکانات خواند.

استدلال حضرات این است که تعداد دانشجویان پذیرش شده سال ۹۷، بیش از تعداد درخواستی بوده است. ابتدائا چرا برای پردیسی که هنوز درتامین فضای خوابگاهی دانشجویان پیشین خود وامانده، تعدادی بیش از آنچه در خواست داده شده، فرستادید؟ و مهم‌تر نکته ظریف و مهمی که در نامه قبل صریحا نگرانی خود را در آن رابطه ابراز کردیم، دغدغه از دست دادن تعداد قابل قبول دانشجوی ورودی ۹۷ به خاطر کمبود فضا بوده است.

اما متاسفانه هنوز که هنوز است شاهد انتقال همان تعداد اندک سهمیه ما از سهمیه ۲۴۰۰۰  نفری دانشگاه فرهنگیان، به سایر پردیس‌ها هستیم. سخن که کوتاه کنیم، می‌رسیم به چگونگی رسیدگی به وضعیت فعلی توسط مسئولان.

در همان هفته اول شاهد بودیم که در حرکتی مدبرانه، ریاست دانشگاه تنها راه حل این مشکل را بازگشت دانشجویان معترض، به همان خوابگاه زلزله زده و قدیمی دانستند، جالب آن است که تا ۵ ماه پیش، همین خوابگاه توسط مسئولین غیر قابل سکونت اعلام شد و همان یک ماه باقیمانده زمان امتحانات هم ما را در خوابگاهی دیگر اسکان دادند.

حال، اما به یکباره و با به وجود آمدن همچین وضعیتی، قابل استفاده شده است. دعوت دانشجو به خوابگاه زلزله زده نیز به استناد نامه‌ای است که ایشان مدعی اند مسئولین ذی ربط مبنی بر بی خطر بودن و قابل سکونت بودن آن، برایشان ارسال کرده اند و نیز به موجب همین نامه عجیب، دیگر حتی به خود زحمت پوشاندن ظاهری ترک‌های دیوار‌ها را نداده اند.

این یعنی بهای بیدار شدن مسئولان از خواب زمستانه، زبانمان لال باید فرورفتن دانشجویی در خواب ابدی باشد. هیهات از آن مسئولی که سکوت و نجابت دانشجو را ابزاری قرار داده، آنان را به مثابه مشتی اضافه بر جامعه بداند، که آن زمان است که باید فاتحه دانشگاه را خواند و گل بگیریم درِ مکانی که صرفا به زبان مدعی تربیت آینده سازان مملکت است.

جناب آقای دکتر خنیفر! نفس‌های به شماره افتاده این روزهایمان اجازه سخنرانی بیش از این نمی‌دهد؛ اما مستحضر باشید که اگر از پی این نامه سوم مشکلات دانشجویی این پردیس در کم‌تر از چند روز حل نشود، عواقب آن برعهده شخص حضرتعالی است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار