کد خبر: ۶۶۴۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۳ 06 October 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / سیاسی همزمان با راه افتادن موج گرانی در کشور، بازار شهرستان کهگیلویه نیز نه تنها از این داستان جانماند بلکه عدم بازرسی های مداوم و کارشناسانه از یک سو و ناکارامدی  اداره صنعت معدن به سرپرستی شخصی که 13 ماه از حکمش می گذشت و بارها  استعفا داده بود از سوی دیگر،دست سودجویان را برای انواع تخلفات،گران فروشی ،احتکار و... باز گذاشت به گونه ای که توانستند به سرعت بازار را ملتهب،جیب مردم را خالی و توان خریداقلام اساسی  را از مردم محروم بگیرند!
با توجه به اینکه برخی،دعواهای سیاسی و اختلافات منطقه ای را علت بلاتکلیفی صنعت و معدن تجارت کهگیلویه می دانند و همچنین آشکار شدن  و رود مسائل قوم گرایی در بازرسی هاکه انواع تخلفات، سو استفاده ها را از دید قانون مخفی کرد،برآن شدیم،در خصوص بلاتکلیفی این اداره حساس،گفتگویی با فرماندار کهگیلویه و برخی مسوولان داشته باشیم که در زیر می خوانید.
 
مدیر صنعت معدن تجارت کهگیلویه به زودی مشخص می شود
فرماندار کهگیلویه در گفتگو با کبنا با اشاره به دلیل عدم هماهنگی لازم میان اعضای ستاد تنظیم بازار و کم کاری بازرسان شهرستان اظهار کرد: بر تداوم گشت های مشترک با همراهی تعزیرات و نیروهای امنیتی و استفاده از بازرسان استانی تاکید کردم که تا کنون برخوردهای جدی تری با متخلفان بازار صورت گرفته است و این روند ادامه دار خواهد بود تا آرامش بر بازار حاکم شود.
جعفر نیکبخت با بیان اینکه عملکرد صنعت و معدن کهگیلویه صد درصد ناکارآمد است،سرپرست این اداره هیچ همکاری نداشته و بارها استعفا دادند تصریح کرد:به زودی مدیر جدید صنعت و معدن و تجارت کهگیلویه مشخص می شود.
نیکبخت در پاسخ به سوال کبنا مبنی بر اینکه آیا مسائل سیاسی و اختلافات منطقه ای ،دلیل بلاتکلیفی صنعت معدن تجارت کهگیلویه بوده است،گفت:در دوره کاری من که اینگونه نبوده است و اصلا بحث مسائل سیاسی نیست، به زودی مدیر جدید صنعت و معدن کهگیلویه  مشخص می شود.

دعواهای سیاسی کهگیلویه عامل بلاتکلیفی صنعت معدن  
نادر علیپور،سرپرست اداره صنعت و معدن تجارت کهگیلویه در گفتگو با کبنا اظهار کرد:اعلام کردم به دلیل مشکلات شخصی نمی توانم مدیریت کنم و یک شخص بی دغدغه و بدون مشکل می تواند مدیر باشد تا به مردم خدمت کند.
نادر علی پور با اشاره به اینکه وابسته به هیچ جناحی نبودم عنوان کرد: دعواهای سیاسی شهرستان باعث شده که رئیس صنعت و معدن مشخص نشود.

تخلفات زیاد است ،بازرسی عملا صورت نمی گیرد
رئیس تعزیرات حکومتی کهگیلویه نیز در گفتگو با کبنا با اشاره به گستردگی شهرستان کهگیلویه اظهار کرد:تعداد 6 بازرس نمی توانند کل بازار سه شهرستان را پوشش شبانه روزی دهند.
امید صالحی عنوان کرد:از مصوبات اخیر ستاد تنظیم بازار کهگیلویه،استفاده از بازرسان استانی در سطح شهرستان بود که 3 بازرس استانی توانستند طی 2 روز 83 پرونده تشکیل دهند که این خود نشان می دهد تخلفات زیاد است ولی عملا بازرسی صورت نمی گیرد!
صالحی ادامه داد:بیشترین پرونده ها مربوط به گران فروشی،عدم درج قیمت کالا است.
وی از 7 پرونده احتکار کالاهای اساسی و لاستیک خودرو خبرداد و افزود: عدم نظارت کافی و وافی و عدم اعلام موجودی باعث احتکار خانگی و احتکار درانبارها شد.
رئیس تعزیرات کهگیلویه گفت:صنعت معدن تجارت و اتاق اصناف باید به اصناف جهت اعلام موجودی اطلاع رسانی می کردند که این کار را نکردند و اعلام موجودی صورت نگرفته بود.
صالحی در پایان مطرح کرد:انتظار می رود مدیر کل صنعت معدن تجارت تعداد بازرسان را بیشتر کند و بر بازرسی ها در ساعات غیر اداری و عصر تاکید داشته باشند.
 
قومگرایی بازرسان بازار کهگیلویه
 جانشین سرپرست صنعت معدن تجارت کهگیلویه در جلسه ستاد تنظیم بازار که 11 مهرماه برگزار شده بود با اشاره به مصوبات گذشته و رایزنی در بحث حضور بازرسان استانی در شهرستان اظهار کرد: حدود 4 روز است 3 با زرس استانی برای نظارت از اصناف عمده فروشی و خورده فروشی به شهرستان آمدند و تنها طی 2 روز 83 پرونده تکمیل و به تعزیرات ارسال شد که نتایج خوبی حاصل شده است و تا پایان هفته به کار خود نیز ادامه می دهند.
افشین عنوان کرد: بر اساس سیستم قومی و قبیله ای که در شهرستان وجود داد، حقیقتا می طلبد بازرسان یا تغییر کنند یا جابه جا شوند اگر بخواهیم ارائه خدمات بهتر و مطلو بتر باشد حتما باید این کار صورت گیردو حضور بازرسان استانی در شهرستان اگر به صورت مداوم باشد، قطعا در جهت کنترل و نظارت بر بازار کمک کننده خواهد بود.
وی با اشاره به ثبات قیمت ها و احتمال سیر نزولی قیمت کالا ها در روزهای آتی افزود:کالاهای دولتی نباید تحت تاثیر قرار می گرفت و تنها به دلیل ضعف نظارتی بود که کالاهای اساسی دچار افزایش قیمت شده بودند و گرنه دولت که کالاهای اساسی را با همان ارز4200 و پایین تر  وارد شبکه کالا کرد و خدمات ارائه داد. / کبنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار