آنان با ارائه مشکلات روستائی تحت حیطه خود و اظهار نظر درباره صورت وضعیت کار مدیریت روستائی استان را درکم وکیف کارشان قرار دادند که اکثراََ عدم زیر سازی خیابانها را در بلاتکلیف ماندن همکاری از بنیاد مسکن دانستند.
کد خبر: ۶۶۴۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۵ 07 October 2018
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد از چیتاب با دعوت بخشدار کبگیان جلسه مدیرکل امور روستائی استان با دهیاران بخش در بخشداری کبگیان برگزار شد.
در ابتداء دهیاران بخش با تشکر از حضور مدیرکل دفتر امور روستائی در کبگیان باتشکر از پیگیریهای بخشدار گفتند: تلاش جناب گودرزیان در مدیر آوری به کبگیان و تصویب مصوبات برای برون رفت از مشکلات ستودنیست اما عزیزان در فرمانداری واستانداری با پیگیری اجراء مصوبات درمیدان عمل به تلاش بخشدار زحمتکش و دوندگی مادهیاران ارج نهند.
آنان با ارائه مشکلات روستائی تحت حیطه خود و اظهار نظر درباره صورت وضعیت کار مدیریت روستائی استان را درکم وکیف کارشان قرار دادند که اکثراََ عدم زیر سازی خیابانها را در بلاتکلیف ماندن همکاری از بنیاد مسکن دانستند.
آنان کنده کاریهای رهاشده بعداز اتمام کار شرکت گاز را از مهمترین معظلات تخریب وبدشمایلی خیابانهای روستاها دانستند واز مدیریت روستائی خواستند تا باتصویب قانونی مدیریت دهیار براجرای طرح پیمانکار شرکتهای مزبور در روستارا داشته باشند تا صدور پایان کار درقبال ترمیم تخریب موجود اجراشود.
دهیاران بخش کبگیان با ارائه عملکردهائی چون بازگشائی معابر، نصب پل، تابلو ونامگذاری آنان، جدول گذاری، بیس ریزی، چراغانی خیابانها عدم آسفالت خیابانهای آماده را کمبود بودجه و کم کاری بنیاد مسکن در همکاری دانستند وبا ارائه مشکلاتی چون نبود اینترنت در۷۰درصد روستاهای بخش، تزریق بودجه درساخت جداول هدایت سیلاب و دیوار های حائل بعلت موقعیت سراشیبی روستاها همچنین از مدیریت روستائی خواهان پیگیری و علت همکاری کمرنگ ستاد بحران استان باروستاها شدند.
 

 درادامه سید خدادوست موسوی مدیرکل دفتر امور روستائی باتبریک ۱۵مهـرماه روز ملی روستا وعشایر با تشکر از تلاش دهیاران ودعوت بخشدار کبگیان گفت: بنده بعنوان یک عشایری روستازاده مفتخرم در خدمت برادران پرتلاش اما کم توقع دهیار در روستاهای استان در مسند مسئولیت همکار باشم.
موسوی با اشاره به موقعیت مهم روستاها در شکوفائی اقتصاد جامعه گفت: توجه به روستا‌ها به منظور کاهش مهاجرت از سیاست‌های دولت است که تسهیلات 1.5 میلیارد دلاری برای توسعه اشتغال روستایی و عشایری کشور اختصاص داده شده است
موسوی افزود: شما دهیاران رابط بین مردم و مسئولانید که با آگاهی به اطلاعات مقررات مربوط به خودتان میتوانید با تلاش بی منت روستائی آباد همگام با پیشرفت سراسری داشته باشید
این مسئول تصریح کرد: نبود اشتغال پایدار در روستا‌ها موجب افزایش مهاجرت و رشد حاشیه نشینی و به دنبال آن آسیب‌های اجتماعی در استان شده است
وی گفت:بیش از ۴۵ درصد استان را جامعه روستایی تشکیل می‌دهند و باتوجه اینکه زیرساخت‌های حداقل در روستا ایجاد شده باید زمینه اشتغال پایدار روستایی را ایجاد کرد.
موسوی افزود: باوجود این مشکلات کبگیان از پتانسیل زیادی در زمینه گردشگری و کشاورزی در استان برخورداراست که میتوان با شناسایی آن‌ها زمینه اشتغال و توسعه روستایی و جلوگیری از مهاجرت را فراهم کرد.
بخشدار کبکیان هم باتشکر از تقبل دعوت مدیران به بخش گفت: حضور شما خادمان مردم در مسندهای متعدد دولتی وبازدید میدانی نزدیک از روستاها دربخش به دهیاران و مردم دلگرمی می بخشد.
گودرزیان افزود: دهیاران ما افرادی کم حاشیه پرتلاش ومردمدارند که در نهایت رقابت باهم ۱۵رفیق متعصب در این مسابقه بزرگ رقابتند وراز موفقیت آنها اتحاد باهم در تعامل منسجم با مردمشان است وبنده بعنوان یک بخشدار مفتخرم که چنین افرادی در این نقطه از کشور را بارفاقت گرم و تلاش در رقابت همدیگر مدیریت می کنم.
در پایان میراث جعفری ریاست شورای بخش باتشکر از حاظرین گفت: کبگیان ولائی با۷۶شهید علی رغم تلاش دهیاران و بخشدارپرتلاش وامام جمعه دلسوزمان درنقل وقول چشم گفتنهای مسئولان در راس میتوانست نگین تابناک اقتصاد استان باشد اما بعلت نامعلوم باز هم مورد کم لطفی قرار گرفته است و یک در هزار نمونه اش رهاسازی معابر زیر سازی شده روستای صالحان بامدیریت بنیاد مسکن و پول بی زبون بیت المال در بحبوحه انتخابات مجلس بود که نه تنها آسفالت نشدند بلکه دهیاری را بامشکل  لایروبی وتخریب جداول پراز شن وماسه کرده وبیشتر به بیابانهای شخم زده شبیه است تا خیابان زیرسازی شده و نمیدانم کلاف سردر گم کبگیان بدست چه کسی هویدا خواهد شد؟..
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار