ظرفیت ایستگاه تنگ کناره شهر یاسوج به ۵۰ هزار مترمکعب ارتفاع یافت .
کد خبر: ۶۶۴۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰ 07 October 2018
مناطق سردسیر استان در فصول سرد سال همواره دغدغه تامین گرمای مورد نیاز را دارند که البته در نقاط بهره مند از گاز این مشکل تا حدود زیادی مرتفع می شود. اما با افزایش چشمگیر مشترکین گاز در شهرها همچنین افزایش ورود مناطق روستایی جدید به شبکه گاز شهری مطمئنا توسعه و افزایش ظرفیت خطوط گاز از جمله دغدغه های همیشگی مسئولین شرکت گاز بوده و هست.
یکی از مناطق استان که با چنین شرایط افزایش مشترکین مواجه است شهر یاسوج و روستاهای اطراف آن است که اندیشیدن به تمهیدات در جهت نبود مشکل گاز در زمستان از مهمترین برنامه های مسئولین مرتبط است.
رحمن خادم در خصوص اقدامات انجام شده برای افزایش و بهبود خدمات شرکت گاز استان در شهر یاسوج و روستاهای اطراف در فصل سرد سال توضیحاتی ارائه کرد.
مدیر عامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد گفت : ظرفیت ایستگاه تنگ کناره شهر یاسوج از 20 هزار CGS-TBS  به یک دستگاه ایستگاه 50 هزار CGS  و یک دستگاه  ایستگاه 20 هزار TBS ارتفاع یافت .
رحمن خادم در خصوص علت این اقدام گفت : با توجه به سردسیری بودن شهرستان بویراحمد ، برخی از مناطق این شهرستان در اطراف شهر یاسوج نیاز به تامین گاز دارند.
خادم افزود : تقویت گازرسانی به شهر یاسوج ، گازرسانی به مجموعه روستاهای سررود جنوبی و گازرسانی به روستاهای تنگ سرخ و گنجگون و جلوگیری از کمبود گاز در فصل سرما در این مناطق مهمترین دلیل این ارتفاع ایستگاه بوده است.
وی در ادامه بیان کرد : در اره اندازی این پروژه چون ورودی ایستگاه عایق می شود ، در مصرف بهینه تا حد مطلوبی (20 درصد) کاهش مصرف سوخت خواهیم داشت.
مدیر عامل شرکت گاز استان کل هزینه این پروژه را 1 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت : راه اندازی این استگاه را با صرفه جویی انجام داده ایم چرا که این کار را به پیمانکار واگذار نکردیم و از ظرفیت پرسنلی خود شرکت گاز استفاده نمودیم .
خادم در پایان با اشاره به در پیش بودن فصل سرما ضمن اطمینان برای تامین گاز مصرفی مناسب در این فصل ، از همه مردم استان خواست در مصرف بهینه گاز تمام تلاش خود را بنمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار