فرماندار کهگیلویه در گفتگو با تابناک مطرح کرد؛
فرماندار کهگیلویه عنوان کرد: مشکل اصلی انتخاب گزینه بود که الحمدالله گزینه مورد نظر را معرفی کردم و مراحل اداری آن نیز طی شد.
کد خبر: ۶۶۴۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۹ 07 October 2018

به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، طی چند هفته اخیر و همزمان با افزایش قیمت دلار در سطح کشور و به دنبال آن چند نرخی شدن کالاهای اساسی، کسبه و اصناف اقدام به احتکار کردن اجناس و کالاهای خود کردند و این اقدام باعث شد موجی از گرانی در سطح کشور رقم بخورد و این روند باعث نگرانی مردم ناشی از کمیاب شدن کالاهای مورد نیاز شد.

روند افزایش قیمت و کمیاب شدن کالاها در تمامی استان های کشور به راه افتاد و بوجود آمدن چنین وضعیتی باعث شد که کسبه به دور از چشم بازرسان صنعت و معدن و اتاق اصناف و بدون توجه به و وضعیت اقتصادی مردم، خود اقدام به نرخ گذاری نمایند و همزمان با نوسانات قیمت دلار، نرخ اجناس و کالاها نیز تغییر کرده و گرانتر میشد.

استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان کهگیلویه نیز از زلزله چند ریشتری افزایش قیمت کالها در امان نبود و از آن جایی که وضعیت اقتصادی مردم در این شهرستان تعریفی ندارد این افزایش ناگهانی قیمت ها باعث اعتراض مردم شده و صدای مردم را درآورد.

بر پایه گزارش خبرنگار تابناک از دهدشت، در جلسه هفته گذشته ستاد تنظیم بازار شهرستان کهگیلویه، رئیس تعزیزات حکومتی شهرستان از کم کاری بازرسان صنعت و معدن پرده برداشت و صراحتآ در خطاب به نماینده صنعت و معدن بیان کرد: بیشتر از همه شما میدانید و اطلاع دارید که تا چه اندازه بازرسان شهرستان کم کاری نمودند.

صالحی عنوان کرد: 3 بازرس استانی طی 2 روز 83 پرونده تشکیل می دهند در حالی که در طی شهریورماه سال جاری تعداد گزارشات ارسالی صنعت و معدن شهرستان و اتاق اصناف به تعزیزات حکومتی جمعا 99 پرونده بوده است و این نشان دهنده کم کاری محرز و آشکار بازرسان شهرستان است!!!

این مسئول تصریح کرد: وقتی در یک روز تعداد 83 پرونده تخلف توسط بازرسان استانی تشکیل می شود این نشان دهنده وضعیت بغرنج موجود است!

بر همین اساس و با توجه به وضعیت نامنظم بازار در شهر دهدشت و عدم توان خرید توسط مردم به سراغ فرماندار کهگیلویه رفتیم و برای حل مشکل با ایشان گفتگو کردیم.

بر پایه این گزارش، فرماندار کهگیلویه در خصوص صحت خبر اعلام گزینه جدید برای سرپرستی اداره صنعت و معدن اظهار داشت؛: بله قطعا گزینه دارم و معرفی خواهم کرد.

جعفر نیکبخت ابراز داشت: با توجه به استعفای مهندس علیپور و ضعف در اداره صنعت و معدن و عدم توانایی در کنترل بازار این اقدام عملی خواهد شد.

وی با اشاره به زمان معرفی گزینه جدید صنعت و معدن عنوان کرد: زمان معرفی بستگی به هماهنگی با مدیر کل صنعت و معدن دارد.

نیکبخت افزود: مشکل اصلی انتخاب گزینه بود که الحمدالله گزینه مورد نظر را معرفی کردم و مراحل اداری آن نیز طی شد.

وی ادامه داد: امیدوارم تا آخر همین هفته جلسه تودیع و معارفه انجام شود.

فرماندار کهگیلویه در مورد مشکل اصلی عدم کنترل بازار در هفته های اخیر در شهرستان کهگیلویه عنوان کرد: مشکل اصلی در کنترل بازار نوسان قیمت ارز بود که خدا را شکر فعلا سیر نزولی دارد.

وی ادامه داد: مشکل بعدی که وجود داشت استعفای مدیر اداره صنعت و معدن و بی انگیزه کار کردن ایشان بود.

وی افزود: مدیر صنعت و معدن و بازرسان این اداره همکاری و هماهنگی لازم را باهم نداشتند.

جعفر نیکبخت در مورد دلیل اصلی اختلال در بازار کهگیلویه بیان کرد: مشکل اصلی قوم گرایی بازرسان با کسبه است و امکان دارد بازرسان توسط کسبه تطمیع شده باشند که البته در این مورد مطمئن نیستم.

فرماندار کهگیلویه برای جلوگیری از نابسامانی در بازار عنوان کرد: در این خصوص از بازرسان استانی دعوت میکینم که با ما همکاری کنند و چنانچه مغایرتی با قانون نداشته باشد از بازرسان افتخاری نیز استفاده خواهیم کرد.

با توجه صحبت های فرماندار کهگیلویه و با توجه به گزارش های گرفته شده از سطح شهر، قیمت اجناس و کالاها همچنان دستخوش تغییر است و خبری از کاهش قیمت ها نیست و هنوز آرامش به زندگی مردم برنگشته است.

با تدابیر اندیشیده شده از سوی فرماندار شهرستان، امیدواریم که در روزهای آینده شاهد تثبیت قیمت ها و نظم و کنترل در بازار شهرستان باشیم.

 

گزارش : سید مصطفی گنجی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار