کد خبر: ۶۶۶۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷ 10 October 2018
رئیس اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد گفت: در نیمه نخشت امسال ۴۲۸ بیمار این استان به دلیل نداشتن تجهیزات و امکانات لازم و همچنین نیاز بیمار به خدمات فوق تخصصی پزشکی به بیمارستان استان‌های همجوار اعزام شدند.

جلال‌ پوران‌فرد صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در 6 ماهه اول امسال 611 بیمار اعزامی توسط بیمارستان‌های شهید بهشتی، شهید رجایی، امام سجاد(ع)، شهدای گمنام تامین اجتماعی یاسوج، شهید رجایی، بی بی حکیمه گچساران و امام خمینی دهدشت در سامانه مرکز مراقبت پایش بیماران دانشگاه علوم پزشکی ثبت شده است.

وی عنوان کرد: از تعداد بیمارانی که از طرف بیمارستان درخواست کننده در سامانه mcmc برای اعزام به ثبت رسیده، 428 بیمار به دلیل نداشتن تجهیزات، امکانات لازم و همچنین نیاز بیمار به خدمات فوق تخصصی پزشکی به بیمارستان استان‌های همجوار اعزام شدند.

پوران فرد ادامه داد: بیمارستان امام خمینی دهدشت با 113 بیمار اعزامی و بیمارستان شهید رجائی یاسوج با 4 بیمار اعزامی به ترتیب بیشترین وکمترین بیماران اعزامی را در سامانه mcmc به ثبت رسانده‌اند.

وی با بیان اینکه  سرویس کاردیولوژی یا قلبی در سامانه با 93 بیمار اعزامی در رتبه دوم قرار دارد، بیان کرد: در سامانه مرکز مراقبت پایش بیماران از میان بیماران اعزامی اطفال با 96 اعزامی و جراحی پلاستیک با 2 اعزام بیشترین وکمترین سرویس دهی را از سامانه mcmc داشته‌اند.

پوران فرد خاطرنشان کرد: دلیل عمومی 180 بیمار اعزامی از مجموع بیماران 6 ماهه نخست امسال کمبود بخش تخصصی بوده و 81 مورد بیمار دیگر نیز به دلیل نداشتن تجهیزات و امکانات لازم اعزام شده است.

مدیر مرکز حوادث دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: بیشترین بیماران اعزامی با 151 مورد در شش ماه اول امسال در بیمارستان نمازی شیراز پذیرش شده است.

پوران‌فرد تصریح کرد: مرکز مراقبت پایش بیماران(mcmc) از دی ماه سال 96 در مرکز مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی یاسوج راه اندازی که از زمان افتتاح تا پایان شهریور ماه امسال 911 بیمار در این سامانه به ثبت رسیده که در مجموع 627 بیمار به بیمارستان‌های همجوار از جمله شیراز، خوزستان و اهواز اعزام شده است./تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار