ارسالی مخاطبان تابناک
پیگیری این سیاست از طرف عدل هاشمی باعث شده است که کمترین تنش ها را با مدیران در زمینه های نامعقول و معمول نمایندگان داشته باشد اما در حوزه ی مدیران اجرایی بیشترین کمک کار مدیران باشد .
کد خبر: ۶۶۶۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۸ 10 October 2018
آنچه در ادامه می خوانید از سری یادداشت های تحلیلی مخاطبان تابناک کهگیلویه و بویراحمد است  که تحریریه تابناک به منظور احترام به نظر مخاطبان اقدام به درج آن می نماید و این به معنی تایید یا تکذیب مطلب مورد اشاره نیست. شما هم می توانید نکته نظرات خود را در تایید ، تکذیب و یا نقد آن بیان کنید.
تعامل منطقی و قانونی دولت و مجلس می تواند یکی از مهمترین عوامل پیشرفت و توسعه در کشور ، استان و یا منتطقه باشد به نحوی که اگر هر کدام از نمایندگان این دو ارگان کشور بر اساس وظایف تعریف شده در قانون اساسی ضمن انجام وظایف باب تعامل و همکاری منطقی را با هم بنا نهند ، بی شک می تواند عامل موفقیتی برای منطقه ، استان و یا کشور باشد.
متاسفانه به جهت حضور اکثریت نمایندگانی که بیشتر عقبه سیاسی و قومیتی دارند ، باب لابیگری و رانتخواری در کل کشور باز شده است به گونه ای که یک پیمان نانوشته معامله گری میان مجلسیان و دولتیان کاملا محرز است.
در استان کهگیلویه و بویراحمد هم این موضوع به وفور یافت می شود با این تفاوت که اولا یک دیدگاه غالب وجود دارد که نماینده و اطرافیانش حق کاملا طبیعی دارند از منابع و منافع حداکثری برخوردار باشند.
دوما مهمترین اولویت پس از خویشان و نزدیکان ، منطقه می باشد حتی اگر این قوم گرایی به "نرسیدن به توسعه" هم ختم شود!
و در نهایت هم مسائل سیاسی آن هم با اولویت دولتی ها (متناسب با اصولگرا یا اصلاح طلب بودن دولت) در تصمیم گیری ها ، خواسته ها و نظارت نمایندگان موثر خواهد بود.
در چند دوره ی اخیر همین رویه وجود داشت اما در دوره فعلی نمایندگان ، جای مسائل قومیتی پررنگ تر شد . بدین صورت که در مسائل توسعه ای و پروژه ها اولویت برای نمایندگان ، منطقه ای و قبیله ای بود و در مناصب دولتی سعی بر مباحث سیاسی با محوریت دولت بوده است.
در استان کهگیلویه و بویراحمد این موضوع در سه حوزه کاملا مشابه هم نبوده است در برخی حوزه ها نمایندگان حتی وقتی به درون حوزه خود آمده اند مسائل قومیتی را باز هم پررنگ تر کرده اند و در برخی حوزه ها کمی متفاوت تر عمل کرده اند.
در حوزه کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی عدل هاشمی پور کمی متاوت تر از بقیه ی نمایندگان عمل کرده است و به نوعی باب جدیدی از تعامل را باز کرده است که در نوع خود یک نوع " مدیریت وضع موجود" بوده است.
عدل هاشمی که بیشتر عمر کاری خود را به صورت مدیریت بر مراکز پیمانکاری و اجرایی گذرانده است ، توانست از این تجربیات به نوعی تعامل دو سویه ی خوب با مجموعه مدیران کل و ستادی در استانداری برسد.
معمول در ادوار گذشته این بوده است که نمایندگان در مناصب دولتی دخالت های عجیبی می کردند هر چند هم اکنون هم به همان صورت ادامه دارد اما در چهار شهرستان حوزه نمایندگی عدل هاشمی چنین اتفاقی رخ نداده است .
عدل هاشمی بر اساس حساب سود و زیان ورود به مسائل "دون" معمول نمایندگان سعی کرد کمترین دخالت را در عزل و نصب مدیران داشته باشد و از همان ابتدا گفته بود اگر قرار باشد من برای موضوعات ریز و پیش پا افتاده با مدیران و استاندار درگیر شوم یک نوع اتلاف وقت ، انرژی و منابع است ضمن اینکه الان دولت در دست عده ای از سیاسیون است که شاید از نظر فکری چندان با من هماهنگ نباشند بنابر این بهترین کار عدم ورود به جدل های بی مورد است و من تلاشم را در حوزه های عمرانی انجام می دهم و ضمن تعامل در خصوص مسائل مدیریتی اما تلاش می کنم که در حوزه پروژه ها حداکثر بهره را از مدیران ببرم"
این سیاست کلی عدل هاشمی در این چند سال بوده است و اگر گاهی هم تنش هایی با استاندار داشته است در حوزه همین مسائل توسعه ای بوده است نه مسائل سیاسی .
پیگیری این سیاست از طرف عدل هاشمی باعث شده است که کمترین تنش ها را با مدیران در زمینه های نامعقول و معمول نمایندگان داشته باشد اما در حوزه ی مدیران اجرایی بیشترین کمک کار مدیران باشد و اگر به برخی مدیران از حوزه استانداری تا مدیران کل که در مباحث توسعه ای و عمرانی نقش دارند بپرسید خواهید دید که دیدگاه مثبتی نسبت به اقدامات و تعاملات وی خواهند داشت.
به عنوان نمونه یکی از ارشدترین مدیران استانی که تعامل خوبی با عدل هاشمی دارد ،معاون عمرانی استاندار است که می گوید برای توسعه استان جلسات مشترک زیادی را در مرکز کشور با وزرا یا مسئولین کشوری دارد.
مدیران دیگری هم هستند که در حوزه کاری از تجربیات خوب عدل هاشمی نهایت استفاده را می برند برای نمونه بحث گازرسانی در حوزه دیشموک و قلعه رئیسی که به باور نمایندگان و دولتیان قبلی حداقل 10 سال زمان برای پایان آن در نظر گرفته شده بود اما استفاده از تجربیات عدل هاشمی و همچنین تغییر در مدیریت دولتی های استان این پروژه پس از حدود دو سال در حال بهره برداری است.
مباحث مربوط به پروژه های حوزه ی آب شرب و کشاورزی از دیگر موضوعاتی بود که در حوزه چهار شهرستان کهگیلویه از تجربیات عدل هاشمی به خوبی بهره برده است و پروژه های خوبی تعریف و مقدمات اجرایی آن ها شروع شده است که به طور یقین اگر جای عدل هاشمی هر کس دیگری از افراد حاضر در صحنه انتخابات ، منتخب می شد حتی فکر به این پروژه ها هم نمی کرد چرا که تجربه میدانی چنین کارهایی را نداشتند.
استفاده از ظرفیت خیرین در خصوص کمک به احداث کلاس های درس ، پروژه های صنعتی ، کشاورزی و برخی موارد دیگر نشان می دهد که بسیاری از مدیران اجرایی از کار با عدل هاشمی خرسند هستند چرا که هم جنگ و جدل آن ها و هم خروجی کار آن ها در حوزه تخصصی کارشان است نه مسائل سیاسی و قومیتی.
محمدی
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
حامی سابق عدل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
حالت خوبه مشتی ؟این حرفا چیه. عدل هاشمی زورش نرسید مدیر و معاون عوض کنه.حتی داخل شهرستان ها هم قدرت تغییر کسی رو نداره .نمونش فرماندار دهدشت چرام و... گازرسانی هم کار دولته و یه پروژه ملیه که هر کسی به غیر عدل بود باز همینطوری پیش میرفت.
پاسخ ها
امید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
چطوری زمانی که حاج عدل رو از موسسه نیرو کستر برداشتن و آقای بزرگواری نماینده بود. و جاده اصفهان را هاشمی کاری کرد که بردش زیر نظر موسسه نیرو کستر تا کار ادامه پیدا کنه. همه میگفتن دولت پول میده. افرادی مث شما. اما زمانی که حاج عدل را از موسسه نیرو گستر برداشتن و رییس جدید آوردن. کار جاده اصفهان خوابید . دوسال آخر دوره نمایندگی بزرگواری بود.پس آقای بزرگواری برفت از دولت پول میگرفت و میاورد تا کار نخوابه...اما مگه این کار الکیه..و تا زمانی که دوباره روزی که حاج عدل پیروز انتخابات شد .دقیق همون روز...دوباره کار جاده اصفهان بعد از دو سال خوابیدگی شروع به کار کرد.شما افراد با بی منطقی و تعصبی حرف میزنید. وچشم بر واقعیت ها را میبندید.
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
مدیران کهگیلویه و بهمئی و چرام
تا حالا از طرفدارن منطقیان بودند که در انتخابات گذشته از عدل هاشمی حمایت کردند
اموزش و پرورش کاملا در اختیار عدل هاشمی است
بدون کم و زیاد
تازه ایکاش نیروهای عدلی را انتخاب میکردند نه انهایی که در هئیت بدوی توبیخ و کسر حقوق شدند

مدیر اموش و پرورش ......

جانبازی تقلبی درست کرد
قضیه ان هم اشکار گردید
توبیخ شد کسر حقوق گردید
حراستش هم بودن هیچ سابقه خوبی
حتی بی نظم ترین فرد دوران تربیت معلم
و گزارشی از طریق مدارسی که در انها کار کرد (......)
و اختلاف با خانمش که فرهنگی بوده به مدت سه سال در دادگاها
که زبان از گفتنش شرم دارد

حالا مدیر کل روز قیانت در جلو شهدا چه میخواهد بگوید

ای وای ای وای
کشمیری هم دو خودکار میزد روی جیبش
میگفت میخواهم از خودکار بیت المال استفاده شخصی نکنم تا همه را خام کرد و رجایی و باهنر را شهید کرد

زارع پور کشینیری ها را دریاب و خیانت نکن
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
اولا مدیران شهرستانهای چهارگانه با عدل هاشمی بودند و در انتخابات مجلس گذشته از ایشان حمایت کردند
در حال حاضر به لطف خدا و توسط استاندار محبوب تا حدودی معامله گران کنار گذاشته شدنو

اما اموزش و پرورش همچنان در دست نیروهای مشترک عدلی منطقیانی است

تازه در ... .... و ..... اموزش پرورش در دست
کسانی است که وامصیبتا مدیرکل اموزش و پرورش در روز وانفسا در قیامت جواب جامعه فرهنگی و خون شهدا را چطور میخواهد بدهد

اقای ......
کسی است که جاتبازی تقلبی درست کرد
و در هئیت بدوی محکوم گردید
و رای خورد وکسر حقوق گردید.......
حالا اقای زارعی ....... میکند

....... سابقه یک روز مدیرت ندارد

تازه در دوران تربیت معلم جزء بی بحد بار تریت دانسجو بوده
وبعدها در زمان تدریس اب الوان از دست ناهنجاریهایش شکایت شده
و سه سال ب..... در دادگاها بود
هیچ سابقه ای خانوادگی در این نظام هم ندارد
مجموعه کادر اداره هم به عنوان جاسوس نگاه بیش میکنند و میگویند ببینید سرانجام اموزش پرورش چه شد


کشیمری دو خودکار میزد روی جیبش میگفت که خدای ناکرده از خودکار بیت المال استفاده نکنم
این سرانجام اموزش و پروش بهمئی
اقای زارع خدا را ببین و اموزش و جرورش ...... را ازدست کشمیری ها منافق نجات بده
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار