متاسفانه برخی کم کاری ها ، تخلفات و اقدامات غیر معمول و فسادزای دولتیان به پشتوانه حمایت های نمایندگان از این مدیران صورت می گیرد که شرعا و قانونا ، نمایندگان باید پاسخگوی این کم کاری ها ، فسادها و خیانت ها به بیت المال باشند.
کد خبر: ۶۶۸۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۸ 16 October 2018
این روزها یکی از معضلات دولتمردان سعی بر داشتن ارنباطات غیر معمول سیاسی برخی مدیران پایین دست با نمایندگان مجلس است به نحوی که این مدیران رده های پایین سعی می کنند با دور زدن سیستم اداری معمول و از طریق ارتباطات سیاسی غیر معمول و یا به قولی زد و بندهای پشت پرده ، ارتقاء جایگاه پیدا کنند و جای مدیر بالادستی خود را بگیرند.
در کهگیلویه و بویراحمد دیده شده است برخی مدیران میانی ، شهرستانی و یا معاونین مدیر کل سعی بر حذف مدیر کل از طریق نماینده را داشته باشند. هر چند سعی می کنند رد پایی از خود بر جای نگذارند . و در نهایت این اتفاقات اگر مدیر کل چندان احاطه ای بر مجموعه زیر دست خود نداشته باشد ، منجر به کنار روفتن مدیر کل می شود ویا اینکه اگر مدیر کل از مولفه های قدرت خود آگاه باشد ، نهایتا منجر به تغییر مدیر یا معاون خاطی می شود.
برخی خبرهای رسیده از منابع آگاه حکایت از این دارد که در یکی از دستگاه های بسیار مهم استان ، تلاش یک مدیر شهرستانی برای دور زدن مدیر کل ، منجر به تعلیق 5 روزه این مدیر شهرستانی از سمت خود می شود!
بر اساس این گزارشات ، یکی از مدیران شهرستانی باتبانی نماینده سعی در دور زدن مدیر کل داشته و به وزارت معرفی می شود جهت انجام مصاحبه که بنابه دلایلی از جمله اقتدار مدیر کل و دانستن مولفه های قدرت خود این موضوع ناکام می ماند .
مدیر کل هم سعی بر تنبیه مدیر شهرستانی نموده و وی را به مدت 5 روز از مدیریت معلق و لغو ابلاغ می نماید که نهایتا با پادرمیانی نماینده موضوع رفع و مدیر شهرستانی دوباره در پست خود مشغول به کار می شود.
هرچند پرداختن به جزئیات این ماجرا از جمله بیان اسامی و سمت این افراد بنابر دلایلی در شرایط فعلی غیر ممکن است اما اصل ماجرا یک نکته بسیار مفید برای مدیریت کلان استان دارد و آن اینکه عمل به قانون اساسی مبنی بر تفکیک قوا و عدم دخالت نمایندگان و دولتمردان در کار همدیگر باید سرلوحه کار قرار گیرد.
متاسفانه برخی کم کاری ها ، تخلفات و اقدامات غیر معمول و فسادزای دولتیان به پشتوانه حمایت های نمایندگان از این مدیران صورت می گیرد که شرعا و قانونا ، نمایندگان باید پاسخگوی این کم کاری ها ، فسادها و خیانت ها به بیت المال باشند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۰۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
شما نفرما تداخل قوا بفرما جا به جای قوا!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار