کد خبر: ۶۶۸۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۵ 17 October 2018
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: سیاست‌های منطقه و جهان به سیاست راهبردی و قدرت میدانی ایران گره خورده است و هیچ تصمیمی بدون حضور مؤثر ایران در منطقه قابل اجرا نیست.

سردار حسین سلامی روز سه شنبه در آیین تکریم و معارفه فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: امروز شرایط نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی از هر زمان دیگری برای غلبه و پیروزی قاطع و آشکار بر دشمن فراهم است.
وی تصریح کرد: آخرین فرازها از نبرد علیه دشمن فرا رسیده و این همان سیلی محکمی است که بارها رهبری فرزانه انقلاب مطرح کردند و با آن جهان را بیدار خواهیم کرد.
سردار سلامی به ظرفیت‌ها، منابع و استعدادهای فراوان اقتصادی در کنار قدرت دفاعی و امنیتی ایران اشاره کرد و گفت: رمز پیروزی در بعد اقتصادی تکیه بر توان داخلی و ظرفیت‌های موجود و در حوزه جنگ و عملیات روانی نیز شناخت دشمن است که این شناخت و هوشیاری حاصل شده است.
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ملت ایران یک تاریخ مجسم از یک جهاد جامع علیه استکبار در طول چهار دهه گذشته بوده است.
وی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران بارها جنگ روانی، نظامی، سیاسی ، اقتصادی، اطلاعاتی ، امنیتی ، فرهنگی ، اجتماعی و حتی اعتقادی را با استکبار دیده و تجربه کرده است.
سردار سلامی خاطرنشان کرد که دشمن امروزه نه تنها به عقب رانده شده بلکه متحمل شکست های مفتضحانه شده است.
وی ابراز داشت: عده ای فکر می کنند که برخی فشارهای جانبی آمریکا و استکبار در حوزه اقتصادی و یا سیاسی ناشی از غلبه اوست در حالی که امروز دشمن و امریکای جنایتکار راهی جز اعمال این فشارها ندارد.
سردار سلامی یادآور شد: آمریکا هر چه توان و قدرت و ابزار فشار داشته بر جمهوری اسلامی وارد کرده و تاکنون نیز هیچ نتیجه نگرفته و این تهدیدها و تطمیع ها و تحریم ها ناشی از قوی تر شدن و نفوذ روزافزون جمهوری اسلامی در سطح منطقه و جهان است.
وی با بیان اینکه محاصره و تحریم های آمریکا نمی تواند عامل تنش و ناامنی در منطقه باشد بر ضرورت هوشیاری و مقاومت در برابر زیاده خواهی ها و قدرت طلبی های استکبار تاکید کرد.
این مقام ارشد نظامی جمهوری اسلامی تاکید کرد: ملت بزرگ ایران امروز به حدی از درک و شناخت و آگاهی رسیده اند که در زمین دشمن بازی نکنند و نشان دادند که آرمان خواه، بیگانه ستیز و استقلال طلب هستند و هر چه آمریکا بگوید و بخواهد عکس آن در جمهوری اسلامی شکل می گیرد.
سردار سلامی تاکید کرد که مقاومت ملت بزرگ ایران در برابر استکبار امروز با الهام گرفتن از عاشورا است و یک ایرانی مسلمان و رهرو امام حسین (ع)هرگز تسلیم نمی شود.
وی گفت: ملت ایران همان امتی است که در آغاز راه انقلاب با قدرت و اعتماد به نفس و با سلاح ایمان بر مظهر طغیان و فساد چیره شد و سقوط رژیم شاه یعنی شکست آمریکا و این یک اعجاز الهی بوده است.
سردار سلامی ادامه داد: جمهوری اسلامی در طول چهار دهه گذشته از گردنه های سختی عبور کرده ، توطئه ها و ترفندها، انواع جنگ ها و فشارها را متحمل و همه آنها را نیز خنثی کرده است.
وی گفت: از شکست توطئه های تجزیه طلب در اقصی نقاط مرزی کشورمان تا پیروزی در یک جنگ بزرگ که یک طرف آن شیاطین کوچک و بزرگ عالم قرار داشت و درسوی دیگرش پیکارگرانی که از روح عاشورا الهام گرفته بودند از جمله گردنه های سختی بود که ملت ایران با اتحاد، انسجام و همبستگی و ایستادگی پشت سر گذاشت و پیروز شد.
سردار سلامی ابراز داشت: این پیروزی ها تجسم یک واقعیت است که می توان با مقابله، ایستادگی و شناخت هر تهدید و ارعابی از سوی دشمن را خنثی کرد و این راه نیز همچنان با قدرت استمرار می یابد.
وی از دوران هشت سال دفاع مقدس به عنوان نابرابرترین جنگ در تاریخ یاد کرد و گفت: ملت سرافراز و رشید ایران پس از آن نیز و در طول 40 سال گذشته با انواع تهدیدها و فشارها و جنگ ها اعم از تهاجم فرهنگی،حصر اقتصادی ، عملیات های روانی و ارعاب نظامی و تلاش برای منزوی کردن سیاسی ایران روبرو بوده اند.
وی گفت: تمامی این تهدیدها و فشارها حکایت از یک جنگ تمام عیار جهانی علیه ملت بزرگ ایران دارد که البته تا به امروز به زیبایی هرچه تمام‌تر پشت سرگذاشته است.
سردار سلامی تصریح کرد: آمریکا همواره در هر سرزمینی که وارد شده همراهش فقر، درماندگی، عقب ماندگی و تحقیر ملت‌ها بوده به جز در سرزمین ایران اسلامی که هر چه توطئه کرده جوابش را با شکست دریافت کرده است.
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: ملت ایران هرجا که با تهدید و تحریم و فشار دشمن روبرو بوده در نقطه فشار قوی‌تر شده است.
وی گفت: نباید به دشمن خوش بین بود و این تصور که کوتاه آمدن در برابر دشمن می تواند راه سعادت و رفع مشکلات را در کشور هموار کند یک اشتباه راهبردی است.
وی افزود: شکست ایران و تحقیر ملت همواره آرمان و هدف استراتژیک دشمن و استکبار است و می خواهد که ایران فاقد قدرت دفاعی و نظامی باشد تا هرگاه بخواهد بر این کشور با منابع عظیم و ظرفیت های متنوع یورش ببرد.
جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چرخش مدیریتی و جابه‌جایی فرماندهان در نواحی مختلف سپاه را امری عادی و در راستای کادرسازی و تقویت نیروی انسانی در بدنه این نهاد دانست و اظهار داشت: سپاه مأموریت و رسالتی جز خدمت صادقانه به مردم و دفاع از آرمان‌های انقلاب ندارد.
سردار حسین سلامی از فرمانده جدید سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد خواست با تمام توان، ظرفیت و استعداد و با تعامل و همدلی در خدمت صادقانه به مردم و دفاع از آرمان‌های امام، انقلاب و ولایت گام بردارد.
وی تعصب، غیرت دینی و ملی، جوانمردی، شجاعت، محبت به اهل بیت (ع)، ولایتمداری، آزادگی، وفاداری و دینداری را از صفات و ویژگی‌های بارز مردم کهگیلویه و بویراحمد ذکر کرد.
در این آیین سرهنگ پاسدار حمید خرمدل به عنوان فرمانده جدید سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد معرفی و از خدمات سردار یدالله بوعلی فرمانده پیشین تجلیل شد.
خرمدل که متولد ۱۳۵۶ می‌باشد،مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان بوشهر، فرمانده سپاه مالک اشتر شهرستان بوشهر و معاونت اطلاعات و جانشین سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر از جمله سوابق فرمانده جدید سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد است.
با این انتصاب، خرمدل جوانترین فرمانده سپاه کشور لقب خواهد گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار