کد خبر: ۶۶۹۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲ 17 October 2018
به گزارش ایلنا از یاسوج، علی‌محمد احمدی در دیدار با معاون پشتیبانی و امور استان‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که مدیران کل سابق و جدید بنیاد مسکن استان نیز حضور داشتند، اظهار داشت: افزایش نرخ مهاجرت از روستاهای کهگیلویه و بویراحمد به سوی حاشیه شهرها به ویژه یاسوج رو به افزایش و نگران کننده است.

وی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را یکی از زنجیره‌های کارآمد و اثرگذار در فرآیند توسعه پایدار روستاها دانست و گفت: نقش این نهاد انقلابی تا حدود زیادی در ایجاد زیرساخت‌ها، بهسازی و رونق روستاها تعیین‌کننده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به مدیرکل جدید بنیاد مسکن استان ، گفت: بدون شک هرگاه منابع و امکانات به طور عادلانه و با نگاه ایجاد فرصت برابر در روستاها توزیع شود هیچ شخص روستایی و یا کشاورزی نیز حاضر نخواهد بود که زندگی ساده و بی آلایش و با آرامش خود را به یک عمر زندگی در سراب کاذب شهرهای بزرگ واگذار کند.

وی ابراز داشت: با توجه به افزایش سطح توقعات و ظهور نیازهای جدید نوع مطالبه گری و درخواست‌ها در روستاها نیز بالا رفته و قدرت اقناع سازی و تأمین این نیازها تا حدودی برای متولیان امر و دولتمردان مشکل شده است.

احمدی با بیان اینکه امروزه ریشه بسیاری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی از حاشیه شهرها است، گفت: به جای صرف هزینه‌های هنگفت برای ساماندهی مکان‌های حاشیه‌ای باید سرمایه گذاری را بر روی توسعه پایدار روستاها متمرکز کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین شرایط و محرومیت‌های عمیق و تاریخی در کنار پراکندگی و مشکلات متعدد زیرساختی در روستاهای این استان را یادآور شد و خواستار توجه ویژه و بیش از پیش مسئولان و متولیان امر در سطح ملی برای رفع چالش‌های موجود شد.

احمدی گفت: یکی از راهبردها و اولویت‌های دولت دوازدهم به ویژه معاونت توسعه روستایی رئیس‌جمهوری توسعه پایدار روستاها، جلوگیری و کنترل مهاجرت روستاییان است که در این راستا نیز گام‌های مثبت و امیدوارکننده‌ای برداشته شده است.

وی به تفاهم نامه رفع محرومیت زیلایی بویراحمد به عنوان یکی از اقدام‌های مثبت دولت در این استان اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهم نامه افزون بر 720 میلیارد ریال برای اجرای 10 طرح عمرانی، خدماتی و توسعه برای رفع محرومیت دهستان زیلایی شهرستان بویراحمد اختصاص یافت.

احمدی گفت: بر اساس این تفاهم نامه حدود 50 درصد از اعتبار مورد نیاز طرح‌های زیربنایی و عمرانی در این دهستان توسط معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری تأمین خواهد شد.

در پایان این نشست، استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تقدیر از تلاش‌های مدیرکل سابق بنیاد مسکن استان برای دکتر جنتی مدیرکل جدید آرزوی موفقیت کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار