هدف از بیان نقد به این مطلب ، زیر سوال بردن شخصی خاص نیست ، موضوع بر سر نوع تفکر است که متاسفانه در میان سیاسیون ما چه اصولگرا چه اصلاح طلب به وفور یافت می شود .
کد خبر: ۶۶۹۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۱ 18 October 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / سیاسی ،یکی از آفت های بزرگ در سال های گذشته تا به امروز به عنوان مهمترین عوامل موثر در توسعه نیافتگی کهگیلویه و بویراحمد ، استفاده از افراد نالایق در مناصب مهم دولتی است به نحوی که بسیاری از افراد بکار گرفته شده ، چندان کارایی نداشته و فقط به عنوان مهره ای برای برآورده کردن انتظارات سیاسی یا قومیتی به آن ها نگاه می شود و متاسفانه این افراد هم موفقیت خود را در برآورده کردن چنین انتظاراتی می بینند.
در این بین برخی افراد هم از سر آگاهی یا ناآگاهی توجه به چنین اقداماتی را فارغ از توجه به فاکتور شایسته سالاری یک حق مسلم برای برندگان انتخابات می بینند! رئیس ستاد روحانی در گچساران یادداشتی در پوسته ای با ظاهر زیبا نوشته است که بسیاری از مفاد آن خوب و قابل دفاع است اما نکته ای در لابه لای این خواسته ها ، درخواست می شود که همه ی آن مفاد خوب را زیر سوال می برد ! و برای مخاطب این نکته را روشن می کند که اگر همان یک نکته و درخواست جامه عمل پوشانده شود بقیه موارد چندان مهم نخواهند بود! ضمن اینکه همین تقاضا با یکی دیگر از درخواست ها تضاد کامل دارد!
بنابر این گزارش در برخی کانال های شبکه های اجتماعی مطلبی به نقل از رئیس ستاد (خانه کارگر)روحانی در گچساران منتشر شده است:
 
"  رئییس ستاد روحانی در گچساران مدیران را به اجرای قانوان "از کجا آورده ای"‍ تشویق کرد."
صادق خادمی نوشت:
مدیران و مسولین گچساران شفاف سازی کنند

۱-اموال ودارایی های خود را قبل از گرفتن صندلی  و مدیریت و بعد از آن تا کنون شرح دهند؟

۲- چند نفر از اقوام خود را مشغول به کار یا حمایت کرده اند؟ 

۳_ چند نفر از افراد عادی جامعه را پاسخگو بوده اند؟

۴-در اختیار مردم بوده اند؟ یا حفظ صندلی؟

۵- چند سال باید بر این صندلی حکومت کنند؟ ایا فضا به جوانان میدهند؟

۶- بر اساس شایسته سالاری مدیر شده اند؟ یا قومی؟ یا سیاسی؟

۷-مدیران دولت تدبیر و امید ایا به مسولین ستادهای انتخاباتی دولتی که دران صندلی گرفته اند توجه میکنند؟ 

۸- آیا در جاهایی که میدانند  مقصر هستند جرات دارند از مردم عذرخواهی کنند؟

هر مدیری که ریگی در کفش ندارد پاسخگو مردم و به خصوص جوانان زیر پا له شده باشد و شفاف سازی کند، اموال زندگی من( صادق خادمی) زمان قبل از تاجگردون و زمان نماینده گی تاجگردون، قبل از ریس ستاد روحانی و بعد از آن را هرمدیر و مسولی و هر فردی از مردم گچساران بخواهد به طور کامل شرح میدهم.
تضاد در دو خواسته! / انحصارطلبی به سبک اصولگرایان!
در نگاه اول این درخواست بسیار منطقی ، معقول ، شفاف و شجاعانه به نظر می رسد اما با کمی توجه به یکی از این درخواست ها ، انحصارطلبی فارغ از شایسته سالاری (چیزی که اصولگرایان نزد اصلاح طلبان به آن متهم هستند)در آن موج می زند و متاسفانه باید گفت توجه مسئولان به چنین تفکری نمی تواند انتظار موفقیت در مسیر توسعه را برآورده کند.
در این مطلب ابتدا عنوان می شود " بر اساس شایسته سالاری مدیر شده اند؟ یا قومی؟ یا سیاسی؟" اما در بند بعد این درخواست ها بیان می شود " مدیران دولت تدبیر و امید ایا به مسولین ستادهای انتخاباتی دولتی که دران صندلی گرفته اند توجه میکنند؟ "!
آیا تقاضای دوم یک انحصارطلبی محض نیست؟ آیا رئیس ستاد روحانی در گچساران بر این باور است که خود و دیگر مسئولین ستاد روحانی در مناطق مختلف شایسته ترین ها هستند ؟ یا منظور وی از بیان این جمله ، اعتراض به نرسیدن به سهم و درخواست هایی است که داشته اند اما موفق به کسب آن ها نشده اند؟ و اینکه آقای خادمی باید بپذیرد شرایط سیاسی ما در انتخابات به گونه ای است که وی فقط قطره ای از دریای فعالان عرصه تبلیغات انتخاباتی است و افراد بسیاری هستند که چنین تقاضاهایی دارند که توجه به همه آن ها غیرممکن است ضمن اینکه شاید درصد کمی از رای دهندگان به روحانی مسیر رسیدن به درخواست ها و انتظارات خود را هماهنگی با رئیس ستاد روحانی می دانند !
هدف از بیان نقد بر این مطلب ، زیر سوال بردن شخصی خاص نیست ، موضوع بر سر نوع تفکر است که متاسفانه در میان سیاسیون ما چه اصولگرا چه اصلاح طلب و جوانانی که تازه پا به عرصه سیاست گذاشته اند ، به وفور یافت می شود . و اینکه تفکر اصلاح طلبی بر مبنای شعار مبارزه با انحصارطلبی در کشور توانست جایگاه خوبی در میان آحاد مردم خصوصا جوانان پیدا کند، بنابر این کسانی که ادعای اصلاح طلبی دارند مطلقا نباید چنین تقاضاهای انحصارطلبانه ای داشته باشند و ای کاش این یک بند(مدیران دولت تدبیر و امید ایا به مسولین ستادهای انتخاباتی دولتی که دران صندلی گرفته اند توجه میکنند؟ ) که همان انحصارطلبی اصولگرایان است! را از بیانیه خود حذف می کرد تا باور تقاضاهای منطقی باورپذیرتر می بود.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار