نشست خبری مدیر شبکه بهداشت ودرمان لنده؛
مدیر فعال و رسانه ای مرکز بهداشت و درمان لنده در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان از فعالیت ها و خدمات شش ماهه نخست سال گزارش عملکردی ارائه نمود.
کد خبر: ۶۶۹۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۳:۵۹ 19 October 2018

تابناک- مدیر فعال و رسانه ای مرکز بهداشت و درمان لنده در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان از فعالیت ها و خدمات شش ماهه نخست سال گزارش عملکردی ارائه نمود.

از خبر خوش راه اندازی بخش دیالیز تا انجام ۱۹۴۴۵ خدمت پزشکی و حمایت بنیاد علوی از ۳۴۰ مادر باردار و شیرده بهمراه خدمات رایگان در طرح پزشک خانواده روستایی

امرالله خانی ضمن تشکر از اصحاب رسانه شهرستان در پوشش خبری خدمات و فعالیت های حوزه بهداشت ودرمان در ابتدای این نشست با اشاره به خبر خوش راه اندازی بخش دیالیز گفت؛ با همکاری معاونت درمان دانشگاه، مجمع خیرین سلامت و دانشگاه علوم پزشکی در آبانماه بخش دیالیز راه اندازی خواهد شد .
وی افزود؛ ۱۴ بیمار دیالیزی در لنده وجود دارد که برای برای درمان به شهرستان کهگیلویه مراجعه میکنند و با راه اندازی این بخش کمک بزرگی به این بیماران خواهد شد .

مدیر شبکه بهداشت ودرمان لنده در بخش دوم سخنان خود به استقرار بنیاد علوی در لنده اشاره و ضمن تقدیر از حمایت های این سازمان افزود؛ ۳۴۵ مادر شیرده و باردار تحت پوشش حمایتی بنیاد علوی قرار گرفتند و اولین مرحله حمایتی با ارائه ۳۴۰ بسته غذایی در شهریور ماه انجام گرفت .

امراله خانی با اشاره به اینکه حمایت های بنیاد علوی به مادران شیرده و باردار در برنامه زمان بندی ۲ ماهه تعیین شده است بیان داشت در آبانماه مرحله دوم حمایتی بسته غذایی بنیاد علوی اجرایی میشود .

مدیر بهداشت ودرمان لنده از سامانه سیب (سامانه یکپارچه بهداشت) به عنوان پایگاه مرکز آماری بهداشت ودرمان یاد کرد، و در این راستا گفت؛ در طول شش ماهه نخست از سال نود هفت ۴۵ هزار پانصد بیست و هفت نفر در این سامانه ثبت شدند که ۱۹۹۴۵ خدمت در مرکز بهداشت ودرمان لنده به آنها ارائه گردید.

پزشک خانوار روستایی از دیگر حوزه های فعالیت مرکز بهداشت ودرمان است که مدیر این مجموعه با اشاره به فعالیت های انجام گرفته در این حوزه گفت؛ توسط پزشکان خانوارهای روستایی ۴۴ مورد سونوگرافی رایگان و ۲۵۰ مورد پاپ اسمیر(نمونه برداری جهت پیشگیری از بیماریهای شایع در میان زنان انجام گرفت.
وی همچنین ارائه خدمات در حوزه بهداشت روان را ۴۸ مورد عنوان و خاطرنشان کرد، خدمات دهی در این حوزه نیز به مانند پزشک خانوار روستایی رایگان انجام گرفت.

وی مراجعه به پزشکان متخصص در شش ماهه نخست از سال نود هفت را ۱۳۸۶ نفر و خدمات در بخش سونوگرافی را ۱۷۱۰ نفر عنوان کرد .

مهندس خانی در نشست با اصحاب رسانه اشاره به وظیفه نظارتی شبکه بهداشت ودرمان کرد و دراین راستا گفت؛ ۱۴۰۰مورد بازدید بازرسان بهداشت ودرمان از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی داشتند، و دراین بازدید ها یک تن سیصد هفتاد کیلو مواد غذایی از چرخه توزیع خارج و توسط بازرسان معدوم شدند.
ایشان سنجش مواد غذایی را از دیگر موارد مورد پیگیری بهداشت ودرمان عنوان و دراین راستا گفت؛ در شش ماهه نخست ۲۷۰ مورد شور سنجی مواد غذایی انجام گرفت .

ایشان انجام آزمایش میکروبی و شیمایی را از جمله مهم ترین ماموریت های حوزه بهداشت ودرمان دانست و دراین راستا گفت، ۴۰ مورد نمونه برداری برای انجام آزمایشات میکروبی و ۵۴ مورد آزمایش شیمایی بعمل آمد.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان این شهرستان به دو مناسبت هفته ملی سلامت بانوان و هفته غذا و دارو اشاره و دراین راستا فعالیت های این دو مناسبت را تشریح کرد .

فعالیت های هفته ملی سلامت بانوان
-هماهنگی برون بخشی جهت برگزاری همایش پیاده روی در تاریخ ۲۵/۷/۹۷

-برگزاری دوره آموزش سرطان پستان
-فراخوان بانوان فعال برای مراجعه به مراکز ارائه دهنده خدمت
-ساخت کلیپ در مورد مضرات استفاده از مواد شوینده شیمایی و آموزش نحوه استفاده درست از این مواد
-درج پیام های بهداشتی
-انجام پاپ اسمیر(هر ماما ۳۰ تا ۴۰ نفر )فراخوان زنان میانسال برای ارزیابی سرطان برست و آموزش معاینه برست(هر ماما ۱۰۰نفر)
-انجام تست اچ آی وی جهت زنان آسیب پذیر
-انجام حرکات ورزشی خاص در مدارس دخترانه با حضور اساتید مجرب
-برگزاری جلسه آموزشی در زمینه سلامت بانوان وسرطان بدست در خانه بهداشت ایدنک و موگرمون
-برگزاری دوره آموزشی پاپ اسمیر برای پرسنل مرکز بهداشت ودرمان
-معاینه پرسنل بانوان ادارات خصوصا بانوان ۴۰ سال به بالا
-برگزاری کلاس های آموزش خانواده با موضوع سلامت زنان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار