چندان شورش را درآورده است که شرکای اصلی او اکنون خلاصه شده‏ اند در رژیم صهیونیستی و سعودی. او در هوسبازی تجاری خود چندان به شرکای سنتی آمریکا بی‌مهری کرده که کشورش را در بدترین موقعیت‌ دوستی نسبت به اروپا و چین و روسیه قرار داده است.
کد خبر: ۶۶۹۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۶ 20 October 2018
ماجرای قتل فعال رسانه ای سعودی - ترکیه ای در کنسولگری عربستان در ترکیه به یکی از پیچیده ترین موضوعات روز در دنیای سیاست تبدیل شده است . این ماجرا زوایای پنهان زیادی دارد که برخی فعالان رسانه ای و تحلیلگران به نوبه ی خود و با دیدگاه خاص خود به موضوع پرداخته و یا می پردازند. محمد علی وکیلی نماینده کهگیلویه و بویراحمد مردم تهران در سرمقاله ابتکار جنوب با تیتر "سلاخی انسانیت پشت عابربانک بن سلمان " از زاویه ای دیگر به این موضوع پرداخته است.
در این مقاله آمده است:

ظهور پدیده ترامپ هرچه که نداشت، ما را با روی عریانِ استکبارِ افسارگسیخته آشنا کرد. یک مرکانتیلیستِ تمام‌عیار، که فقط جز سود و دلارِ بیشتر هیچ چیزی برایش اهمیت ندارد. امنیت، سیاست، قانون و جان انسان‌ها را با نیم‌درهمی تاخت می‌زند!
وقتی به عربستان می‌رود تمام شیوخ را شبیه دلار می‌بیند ولاغیر. حتی دخترش را به نمایش می‌گذارد تا آب از لب‌ولوچه سعودی‌ها سرازیر شود و او جیب‌شان را خالی کند.
ترامپ همه چیز را برای دلار می‌خواهد. برایش مهم نیست چه بر سر انسان‌ها می‌آید تنها به سود بیشتر فکر می‌کند. سیاست را اساساً برای تجارت می‌خواهد. پست‌ترین نوعِ سرمایه‌داری در او متجلی است. او شرکای دیرین آمریکا (یعنی اروپا) را هم به مسلخِ معاملاتِ چرب و شیرین می‌برد. نه تنها امنیت خاورمیانه را به تجارت اسلحه می‌فروشد بلکه این تجارت برایش از امنیت اروپا نیز مهم‌تر است.
چندان شورش را درآورده است که شرکای اصلی او اکنون خلاصه شده‏ اند در رژیم صهیونیستی و سعودی. او در هوسبازی تجاری خود چندان به شرکای سنتی آمریکا بی‌مهری کرده که کشورش را در بدترین موقعیت‌ دوستی نسبت به اروپا و چین و روسیه قرار داده است.
در نظر او جانِ انسان‌ها به‌راحتی می‌تواند وجه‌المعامله قرار بگیرد. تجارت اسلحه را با شهوت وصف‌ناشدنی انجام می‌دهد. در ماجرای خاشقجی، تنها دلنگرانِ قراردادهای فروش اسلحه با عربستان بود. قصه فقط خاشقجی نیست. خاشقجی تنها یک نماد است؛ سلاخیِ او در زیر مصونیتِ قراردادهای فروش سلاح، در واقع نشانه‌ای از سلاخی صدهزار انسان بی‌گناه در خاورمیانه در سایه تجارت اسلحه است. به عبارت دیگر، نمایاننده سلاخی انسانیت است.
اکنون ماییم و درنده‌ای که جز سود بیشتر چیزی برایش اهمیت ندارد. شاید در سایه همین قیاس به نفس است که گمان می‌کند ملت‌ها را می‌تواند با ضرب زورِ تحریمِ مالی و تجاری به زانو درآورد. 
ترامپ کثیف‌ترین رویِ سرمایه‌داری را به نمایش می‌گذارد؛ رویی که قاتل میلیون‌ها انسان و در واقع قاتل انسانیت در جهان جدید است. او را می‌توان به عنوان نمونه‌ای آزمایشگاهی که خطا نمی‌کند و تحت شرایط کنترل شده، فقط جنایت می‌کند معرفی کرد؛ انگار سرمایه‌داری را به آزمایشگاه برده‌اند و جنایت‌های آن را انتزاع کرده‌اند و به نمایش گذاشته‌اند! سرمایه‌داری منهای فرعیاتِ بی‌ضررش، مثالی بهتر از ترامپ ندارد. بی‌تکلف، عریان و صادقانه انسان‌ها و انسانیت را سلاخی می‌کند تا فقط بتواند اسلحه بفروشد. ترامپ، عربستان و خاشقجی آینه تمام‌نمای رفتار کلی آمریکا در خاورمیانه بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار