در این آئین، از زحمات دکتر حسن نگین تاجی رئیس کل قبلی محاکم عمومی و انقلاب مرکز استان و سید نصرت اله خشنودی که بازنشسته شد و حبیب شاه احمد قاسمی که قریب 12 سال در استان خدمت کردند با اهداء لوح سپاس تقدیر شد.
کد خبر: ۶۷۰۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹ 20 October 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / سیاسی ، آیین تکریم و معارفه رییس کل دادگاههای عمومی و انقلاب شهرستان بویراحمد برگزار شد.

در این مراسم که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین مزارعی رییس کل دادگستری استان در سخنانی از حضور سبز مدعوین تشکر کرد.

مقام ارشد قضایی استان در آغاز سخنان خود به موضوع قضاوت پرداخت و اظهار داشت: جایگاه قضاوت در شریعت اسلامی به گونه ای است که حضرت حق تعالی فرمایشاتی در کلام حق و ائمه هدی در فرمایشات خود و رفعت این جایگاه دارند.

وی گفت: امیرالمؤمنین در قضاوت و شجاعت یک معیار تمام و کامل بود. عمده معیار امام علی (ع) قضاوت او بود که این بیانگر جایگاه قضاوت است.

همانطور که خداوند حضرت داوود (ع) را خلیفه و جانشین خود در زمین قرار داد تا به حق حکم کند، حیات جامعه بشریت و احیای زمینی در گرو اجرای عدالت است.

حجت الاسلام و المسلمین مزارعی در همین رابطه ادامه داد: در برخی از جاها که عدالت محور حاکمیت قضایی نیست عدالتی وجود ندارد ما بر اساس قوانین نشأت گرفته از شریعت و فقه، به اجرای عدالت می پردازیم. و مشاهده می نمائید که حضرت حق تعالی، رفعت و جایگاه قضاوت را در آیاتی متذکر شده است.

رییس شورای قضایی استان با گله مندی از برخی ادارات و سازمانها که در مکاتبات خود از لفظ مدیرکل دادگستری استفاده می کنند گفت: در دادگستری ما مدیرکل نداریم. هر قاضی با استقلال رییس یک شعبه یا حوزه است که بیانگر استقلال دستگاه قضایی است. دستگاه قضایی قوه ای است مستقل که با قوای دیگر در تقابل نیست. بنابراین دادگستری اداره کل نیست هر یک از قوا زیر مجموعه ای دارند و در قوه قضائیه ، مجموعه ای به عنوان شورای قضایی زیر نظر رییس کل دادگستری استان انجام وظیفه می نمایند لذا قاضی استقلال مطلق در حوزه خود دارد.
 
انتصاب رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب بویراحمد / انتقاد از نا آگاهی ادارات در به کار بردن یک واژه در حوزه دستگاه قضایی + جزئیات تصاویر

این مقام قضایی در خصوص امنیت در استان نیز بیان داشت: یکی از وظایفی که دستگاه قضایی عهده دار آنست مقوله امنیت است اگر انسان هیچ چیز نداشته باشد اما امنیت داشته باشد مثل اینست که همه چیز دارد امنیت حیاتی ترین امر، برای توسعه و بستر حیات بشر است.

وی افزود: علاوه بر امنیت اجتماعی، لازم است که مدیران مسئول به حوزه امنیت اقتصادی ورود کرده و تلاش کنند که در زمینه ارزاق عمومی مردم خللی وارد نشود هر مدیری کم کاری کند دستگاه قضایی ورود کرده برای آن مدیر پرونده قضایی تشکیل می دهد.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه وبویراحمد با اظهار اینکه در حوزه دادگستری در آخر جدول  ناامنی قرار داریم افزود: نظارت بر سایر دستگاهها که از طریق سازمان بازرسی و دادستان مرکز استان با همه ادارات و سازمانها ضمن رعایت استقلال، همراهی و رفاقت را برای توسعه و پیشرفت استان با هم داریم.

این مقام قضایی در ادامه گفت : از برادر فرهیخته آقای دکتر حسن نگین تاجی که زحمات زیادی در این زمینه متحمل شدند و کارهای علمی خوبی کردند تشکر می کنم و باید بگویم که 60 درصد دعاوی استان در دادسرا و دادگاههای عمومی و انقلاب  مرکز استان رسیدگی می شود و از بدو ورودم تلاش کردم فرزندان شایسته کهگیلویه و بویراحمد در همه جا بدرخشند.
 
انتصاب رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب بویراحمد / انتقاد از نا آگاهی ادارات در به کار بردن یک واژه در حوزه دستگاه قضایی + جزئیات تصاویر
 
در آغاز این آیین، حسن نگین تاجی فرا رسیدن اربعین حسینی را تسلیت گفت و در سخنانی با اشاره به فضای موجود در محاکم عمومی و انقلاب مرکز استان اظهار داشت : همکاران نیازمند بودند که در فضایی همراه با آرامش کار کنند و از همکاری بی بدیلی که در این ایام زبان زد بود بهره مند شدیم.

نگین تاجی در ادامه افزود: از دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز تشکر می کنم که در کنار هم به دنبال پست ها و نام ها نبودیم و مشغول خدمت به مردم بودیم.

وی به بایگانی الکترونیک در زمان تصدی رییس کل دادگاههای عمومی و انقلاب مرکز استان نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت، 96 هزار پرونده را در بایگانی الکترونیک ساماندهی کردیم وقتی قاضی در جریان رسیدگی قصد استناد به پرونده ای را دارد چنانچه بایگانی مناسبی وجود نداشته باشد، موجب اطاله دادرسی شده و اکنون پرونده در کوتاهترین زمان در اختیار مقام رسیدگی کننده قرار می گیرد.

 نگین تاجی در ادامه به آرشیو الکرونیک در سالهای 95 و 96 اشاره کرد و افزود: طی این سالها تعداد 50 هزار پرونده اسکن و پالایش شده و از کارهای بزرگی بود که با همکاری و همراهی که وجود داشت به این مهم دست یافتیم.

وی افزود: ابلاغ الکترونیک خدمتی بود که دستگاه قضایی به خوبی آن را انجام داد و از رشد 33 درصدی در سال 95 به رشد 81 درصدی در سال 97 رسیده ایم.

نگین تاجی گفت: جهت ارتقا کیفیت آراء در رسیدگی علمی به جرایم و دعاوی، در محاکم طرحی را تحت عنوان « عنصرشناسی » به صورت علمی و کاربردی ایجاد کردیم و با اجرای این طرح 6 درصد در زمینه صدور آراء نسبت به سال گذشته افزایش خروجی داشتیم.
 
انتصاب رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب بویراحمد / انتقاد از نا آگاهی ادارات در به کار بردن یک واژه در حوزه دستگاه قضایی + جزئیات تصاویر

در ادامه خداکرم نیک مرام اصل رییس کل جدید محاکم عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد طی سخنانی، بخشی از نقطه نظرات خود را اعلام و گفت: تکریم ارباب رجوع، حمایت از حقوق بیت المال در همه حال و برخورد قاطع با نزاع های فردی و دسته جمعی از اولویت های کاری­ ام در مسئولیت جدید است.

در این آئین، از زحمات همکاران حسن نگین تاجی رئیس کل قبلی محاکم عمومی و انقلاب مرکز استان و سید نصرت اله خشنودی که بازنشسته شد و حبیب شاه احمد قاسمی که قریب 12 سال در استان خدمت کردند با اهداء لوح سپاس تقدیر شد.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار